Gå til innhold

Kjøpe alle spela i Zelda-serien?

Bozzeye

Anbefalte innlegg

Eg har tenkt litt på å kjøpe alle spela i Zelda-serien, altså: LoZ, AoL, ALTTP, LA, OoT, MM, OoS, OoA, FS, TWW, FSA, TMC, TP og PH.

Frå før har eg: LoZ (VC), ALTTP (VC), OoT (GC), TWW (GC) og TP (Wii).

PH er ikkje kommet ut enda, derfor kan eg ikkje kjøpe det enda.

Eg er ikkje god til å leite, derfor lurer eg på hvilke spel som det er fleire spel i som selgjes. Nokon som kan linke til det?

Edit: Må leggje til at eg har MQ òg.

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan søke på f.eks Ebay eller Tradera etter Promo disken som inneholder TlZ, Zelda 2, OoT og MM.

Ellers er det ikke så forferdelig mange samledisker av Zelda spillene. Eneste er å kjøpe en og en eller som sagt, promo disken som i det minste inneholder 4 Zelda spill.

Har selv følgende spill i Zelda serien:

The legend of Zelda

Zelda 2

A link to the past

Ocarina of Time

Majoras Mask

Wind waker

Twilight Princess

Skal hunte ned de som er kommet til håndholdte og få dem og.

Lenke til kommentar

Det beste ville nok være (som Bear sa) å finne en brukt The Legend Of Zelda Collector's Editions, som ser slik ut:

Legend_Of_Zelda_Collectors_Edition.jpg

Men den er absolutt ikke lett å få tak i (tro du meg, jeg prøvde lenge) siden den er et slags samleobjekt, og de som vil selge vil ha oppimot 400 kr for den. Heldigvis var jeg heldig og fant en på finn.no som bare ville ha 50 kr for den :D <-- (Storglis)

Nå vet ikke jeg hvilke konsoller du har fra før, men en DS må du uansett få tak i om du skal spille PH. Siden DS også spiller GBA-spill, kan du også spille TMC på den, men ettersom jeg vet, kan ikke DS spille GB/GBC-spill. Derfor trenger du også en GBA eller en GBC for å spille LA, OoS, OoA og FS. Da mangler du bare FSA.

Lykke til :)

Endret av Alxy
Lenke til kommentar

Jeg har Zelda Collector's edition. Fikk brent den på dvd og kjører stadig vekk de gode gamle klassikerne på Wii'en;)

Men hvis vi først skal ramse opp ALLE Zelda-spill, så bør vi jo få med Faces of Evil og Wand of Gamelon for de som har Philips CD-i. Men så regner ikke de fleste disse som en del av Zelda-serien. Skjønner jeg egentlig godt, for Faces of Evil er mildt sagt det verste Zelda-spillet jeg har prøvd.

Da koser jeg meg heller meg Ocarina of Time på Zelda: Collector's Edition...:p

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar

Du kan ikke ta med CD-I utgavene av Zelda for de er ikke laget av, støttet av eller har på noen mulig måte sammenheng med Nintendo og "The legen of Zelda" serien, som er trademarka til Nintendo. CD-I Zelda spillene er rip-offs som aldri skulle havnet på markedet, men som kom ut på ren slumpen etter mislykket samarbeid mellom Philips og Nintendo, som endte med at Philips fikk tilgang til noen av Nintendo sine figurer og ville utnytte disse.

Promo disken er ikke så vanskelig å få tak i på Ebay. Betalte vel 5£ for min, innklusiv frakt. Men du kan og være uheldig og ende opp med noe som koster enda mer :)

Lenke til kommentar

Jeg skjekket nettopp IGN.com for anmeldelser på alle zelda-spillene. Jeg har satt opp resultatet kronologisk, av 10 mulige poeng:

The Legend Of Zelda (VC) 9

The Adventure Of Link (VC) 8.5

A Link To The Past (VC) 9.5

Link's Awakening DX 10

Ocarina Of Time 10

Majoras Mask 9.9

Oracle Of Season 10

Oracle Of Ages 10

Four Swords (GBA m/ALttP) 9.7

Wind Waker 9.6

Four Swords Adventure 9.5

The Minish Cap 9

Twilight Princess 9.5

"Zelda skuffer aldri"

Lenke til kommentar

Ign har alltid vel alltid vært rause på scora sine, men uansett det står respekt av Zelda og hva dem får til hver gang.

Har en følelse av at de kjører "if it aint broke, why fix it" og kommer unna med den hver gang, rart det der?!?!?!

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Ign har alltid vel alltid vært rause på scora sine, men uansett det står respekt av Zelda og hva dem får til hver gang.

Har en følelse av at de kjører "if it aint broke, why fix it" og kommer unna med den hver gang, rart det der?!?!?!

9253200[/snapback]

Dessverre litt feil.

Zelda 2 var forskjellig fra The legend of Zelda til NES.

A link to the past var forsåvidt likt The legend of Zelda, så ikke mye forskjell der.

Ocarina of Time derimot var et humangus steg som kunne godt like mye på trynet som det gikk bra. Heldigvis gikk det bra.

Samme med Wind Waker, det var og et humangus steg, og det holdt på å gå gærnt og men gjorde ikke det, heldigvis.

Så når neste spill i serien som kommer til Wii alene, har de lovet en like stor forandring som det var mellom AlttP og OoT. Får bare håpe det går like bra som sist.

Lenke til kommentar

"Bear"

Uansett åssen du vrir og vender på det så er:

- Ocarina of Time, Majora's Mask, The Wind Waker og Twilight Princess

Det samme type spillet selv om wind waker var "cell shading"

A Link to the Past er det andre konseptet dems som går til alle håndholdte maskiner og telefoner, grunnen til at de velger denne type plattform til håndholdt er jo at gamboy/ds/tlf ikke er særlig god på 3d.

Det eneste spillet som er laget kun et av er faktisk "Zelda II"

Det som gjør at folk ikke går lei zelda er at det kommer nesten bare ut 2 pr konsoll(kun 1 på gamcube)

Lenke til kommentar
"Bear"

Uansett åssen du vrir og vender på det så er:

- Ocarina of Time, Majora's Mask, The Wind Waker  og Twilight Princess

Det samme type spillet selv om wind waker var "cell shading"

A Link to the Past er det andre konseptet dems som går til alle håndholdte maskiner og telefoner, grunnen til at de velger denne type plattform til håndholdt er jo at gamboy/ds/tlf ikke er særlig god på 3d.

Det eneste spillet som er laget kun et av er faktisk "Zelda II"

Det som gjør at folk ikke går lei zelda er at det kommer nesten bare ut 2 pr konsoll(kun 1 på gamcube)

9259918[/snapback]

Uansett hvor mye du vrir og vender på det så var OoT forskjellig fra Alttp på mange måter, både at kameraet droppet til bakken, man fikk 3D, en helt ny måte å slås på etc. Det var et stort steg av Nintendo å gjøre, om du vil tro det eller ikke. Deres forandring fra Zelda 1 til Zelda 2 ble ikke godt motatt, og Zelda 2 er for det meste ansett som seriens svarte får. Ikke dårlig, men ikke i forhold til folkets forventning. Det er en grun til at det bare finnes 1 utgave av Zelda 2.

Det var og et stort steg for Nintendo å bruke cell shading i Wind Waker. Spesielt med tanke på den tech demo teaseren de hadde gitt ut på E3 tiden før, som viste en kamp mellom Ganondorf og Link. Det kunne gåd til rake helvette, mye grunnet folks forvetninger til neste Zelda spill, og for mange var Wind Waker "dårlig" grunnet den grafisken fremtoningen.

Gameplaymessig har de holdt til en fungerende formel, men de har og eksperimentert litt med smått og stort.

Og til rettelse, SNES fikk bare 1 Zelda spill, utenom det har alle andre konsoller til Nintendo fått 2 Zelda spill, Gamecube og. Twilight Princess er et Gamecube spill og kun portet til Wii. Wii har ennå ikke fått noe Zelda spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...