Gå til innhold

har 4 gb minne, men får bare opp 3.

nilsMeister

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg kjøpte nettopp 2 GB ekstra minne til pcen min av typen OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

(http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34626)

Jeg har fra før av de samme, så nå skulle jeg vel ha 4 Gb minne på pcen..men neida! Det står at jeg har 3007 MB minne...hvor blir det av den siste GB?

Jeg vet at dette er vanlig hvis man har 32 bit system eller noe, men jeg har Windows vista premium 64-bit. Jeg satt i begge brikkene ordentlig slik at jeg hørte 2 klikk på hver. Hvordan kan dette løses?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til TrooperTom fra meg også. Nå slapp jeg masse leiting etter hvorfor BIOS bare fant 3008 MB. Det var "Enabled" som var svaret. :)

Ser ikke ut som XP 32-bit likte den innstillingen da men. Istad hadde XP 3 GB, nå har den bare 2 GB. Men jeg regner med at Vista viser 4 GB nå da.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Takk til TrooperTom fra meg også. Nå slapp jeg masse leiting etter hvorfor BIOS bare fant 3008 MB. Det var "Enabled" som var svaret. :)

Ser ikke ut som XP 32-bit likte den innstillingen da men. Istad hadde XP 3 GB, nå har den bare 2 GB. Men jeg regner med at Vista viser 4 GB nå da.

9238206[/snapback]

har samme problemet.har 4gb i maskinen, men berre 3 vil vise. På northbridge står det på Enabled. har prøvd disable og, uten hell. (vista 64-bit)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...