fxwz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det har seg slik at jeg kjøpte en SE k800i hos utenabonnement.no i Juli06. Den har nå tatt kveld, og jeg må levere denn inn til verksted. Etter å ha vært i dialog med SE så mente de at det beste for meg i dette tilfellet var å levere den inn til nærmeste butikk som selger Sony Ericsson mobiler. Skal jeg da bare dra til min eneste lokale mobilbutikk, Coop Elektro, og si at jeg vil sende inn min telefon på reperasjon hos ett verksted? Skal jeg da betale noe som helst? Og kan butikken nekte å sende inn telefonen etc? Ønsker med andre ord å være forberedt på forhånd, da jeg vet at denne butikken kan være litt useriøs. Det gjelder en standardfeil som dens utbedring ifølge SE skulle dekkes av garantien. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Butikken er i sin fulle rett til å nekte å sende den inn for deg. De kan med sin fulle rett henvise deg til hvor du har kjøpt den. MEN ganske mange forhandlere velger å ta denne inn som et tegn på god service (prøver å kapre deg som kunde). Da kan det hende de krever deg for portoen det vil koste dem å sende denne inn til verkstedet. Når du leverer telefonen til andre enn kjøper kan du heller ikke kreve lånetelefon, ei heller kreve heving av kjøptet fra dem pga lang leveringstid. Lenke til kommentar
glosi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Butikken er i sin fulle rett til å nekte å sende den inn for deg. De kan med sin fulle rett henvise deg til hvor du har kjøpt den.MEN ganske mange forhandlere velger å ta denne inn som et tegn på god service (prøver å kapre deg som kunde). Da kan det hende de krever deg for portoen det vil koste dem å sende denne inn til verkstedet. Når du leverer telefonen til andre enn kjøper kan du heller ikke kreve lånetelefon, ei heller kreve heving av kjøptet fra dem pga lang leveringstid. 9201896[/snapback] Tar de imot telefoner fra andre selskaper der du jobber Loko? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 som regel ikke kommer an på casen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå