Athelas Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Lurte på et par ting: 1. Leste i manualen til HK'et når jeg fikk det, at man ikke kan ha mer enn 1 DDR3200 RAM brikke i av gangen... Og hos en del nettbutikker står det at man helst ikke bør kombinere DDR2700 med andre brikker med annen hastighet. Jeg har tenkt til å utvide med 512MB DDR2700 RAM, jeg har pr. i dag én stk 256MB DDR3200. Kan disse forenes uten problemer? 2. På hovedkortet mitt (A7V8X), har jeg litt prob. med jumperne til bl.a. harddiskene. Jeg har et Chieftec Dragon kabinett. Synes manualen var litt uoversiktlig på det området, og har ikke gidda å stresse i tilfelle noe skulle gå galt. Er det noen som kan fortelle meg, gi en link til en god forklaring på dette (og helst ikke ASUS sine egne sider, da det e rdet diagrammet som står i manualen fra før. Athelas PS. Hvis det har noe å si, bruker jeg AMD XP2000... Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Vel du kan heller kjøpe en 513 3200 brikke i stede, for du bør absolut ikke ha to forskjellige hastigheter på rambrikkene dine. har aldri gjort noe sånt selv, men det er sikkert mange som støtter meg, på den meningen. Da vil vel værtfall ikke 3200 ram'n kjøre på 400mhz men heller 333mhz. Har jeg rett?? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Lurte på et par ting: 1. Leste i manualen til HK'et når jeg fikk det, at man ikke kan ha mer enn 1 DDR3200 RAM brikke i av gangen... Og hos en del nettbutikker står det at man helst ikke bør kombinere DDR2700 med andre brikker med annen hastighet. Jeg har tenkt til å utvide med 512MB DDR2700 RAM, jeg har pr. i dag én stk 256MB DDR3200. Kan disse forenes uten problemer? 2. På hovedkortet mitt (A7V8X), har jeg litt prob. med jumperne til bl.a. harddiskene. Jeg har et Chieftec Dragon kabinett. Synes manualen var litt uoversiktlig på det området, og har ikke gidda å stresse i tilfelle noe skulle gå galt. Er det noen som kan fortelle meg, gi en link til en god forklaring på dette (og helst ikke ASUS sine egne sider, da det e rdet diagrammet som står i manualen fra før. Athelas PS. Hvis det har noe å si, bruker jeg AMD XP2000... kjøp en pc3200 brikke, hastigheten stiller automatisk ned til pc2700. selv kjører jeg 2 pc3200 brikker på pc3200 hastighet uten progblemer selv om det ikke er støtte for det. Lenke til kommentar
fjeld Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kjører en Apacer 256MB PC-333 PC2700 og en Apacer 256MB PC-400 PC3200 på Abit Socket A Kx7-333 og det med fsb på 172. Minnet takler Cas 2,0 lett Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Står det at hovedkortet ikke takler brikker med ulike hastigheter takler det vel det ikke? Men du kan jo prøve for sikkerhets skyld, det vil ikke ha noen innvirkning hvis det ikke virker så. Venomzorg: Han mente ikke at han kjørte med DDR hastighet som ikke hovedkortet støtter, selv om de justeres automatisk. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 OK. Men hvor stor er egentlig ytelsesforskjellen på disse. Jeg mener, jeg tenkte at jeg skulle kompensere for evt. ytelsestap, ved nedstepping av hastighet, med mengde... 512+256=768MB RAM... Så om bussen senkes fra 400 til 333, så er det vel ikke all verden, går jo på pris, dette. Men takk for tipsene. Ellers er det noen som har peil. på det med jumperne... Athelas Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hvis du skal utnytte ram'n din maximalt burde du ha like hastigheter på brikkene... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 OK. Men hvor stor er egentlig ytelsesforskjellen på disse. Jeg mener, jeg tenkte at jeg skulle kompensere for evt. ytelsestap, ved nedstepping av hastighet, med mengde... 512+256=768MB RAM...Så om bussen senkes fra 400 til 333, så er det vel ikke all verden, går jo på pris, dette. Men takk for tipsene. Ellers er det noen som har peil. på det med jumperne... Athelas Hva er det som er problemet med jumperne? Ble ikke helt klok av det første innlegget. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hva er det som er problemet med jumperne? Ble ikke helt klok av det første innlegget. I etterpåklokskapens lys, må jeg si meg enig med dere i at innlegget ikke var formulert særlig bra. Det er altså snakk om jumperlinja helt nede til høyre på kortet som bl.a. kobles til LED'ene som viser om harddiskene jobber eller ikke, og strømindikatoren... Athelas Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Prøvde meg med 2x3200, og systemet var ustabilt, men vet ikke om det ville vært stabilt hvis jeg hadde hatt et annet skjermkort. se http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...highlight=a7v8x Skal teste ut disse driverne: http://www.viaarena.com/?PageID=2 Kanskje d går bedre da. Er litt missfornøyd med www.asus.com. Der står det at man kan bruke 2x3200, men i manualen står det maks 1 stk. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Prøvde meg med 2x3200, og systemet var ustabilt, men vet ikke om det ville vært stabilt hvis jeg hadde hatt et annet skjermkort. se http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...highlight=a7v8x Skal teste ut disse driverne: http://www.viaarena.com/?PageID=2 Kanskje d går bedre da. Er litt missfornøyd med www.asus.com. Der står det at man kan bruke 2x3200, men i manualen står det maks 1 stk. OK. Jeg har et ASUS v8200 Deluxe (GF3), ingen kompabilitets problemer der... Mye RAM har du da? Athelas Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har 2 stk Crucial PC2700 Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har 2 stk Crucial PC2700 Ja, men hva er antall MB? :wink: Er de 512+512, el. 256+256, or something completely different... Athelas Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Oj, ja, du er inne på noe der, 512mb Lenke til kommentar
Galning Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jo, det er støtte for 2 x PC3200 (DDR400) brikker på Nforce 2. Venomzorg, ser du har Asus A7N8X hk, som er et Nforce 2 chipset. Se bare her: http://www6.tomshardware.com/mainboard/200...nforce2-02.html Lenke til kommentar
Laka Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hva er det som er problemet med jumperne? Ble ikke helt klok av det første innlegget. I etterpåklokskapens lys, må jeg si meg enig med dere i at innlegget ikke var formulert særlig bra. Det er altså snakk om jumperlinja helt nede til høyre på kortet som bl.a. kobles til LED'ene som viser om harddiskene jobber eller ikke, og strømindikatoren... Athelas Ja vel.... Hva er så problemet? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Problemet er at jeg finner ikke ut hvor jeg skal feste bl.a. HDD Led'en. Jeg vet ikke om det er den jumpern som gjør det slik at jeg kan starte opp maskinen ved å trykke f.eks. spacebar, men i så fall trenger jeg å feste den óg... Hvis noen har peil. åp hvor det finnes et diagram som viser det, then please post a link... Athelas PS. Som nevnt før, så er ASUS sine sider CRAP på dette.... Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg hadde også problemer med å finne riktig plass, og fant ut at de skulle sitte nest nederst til høyre på hk'et. Se side 28 i brukermanualen. Virker det ikke, så prøv å snu på kontakten, og vips - d funka :-) Lenke til kommentar
Chief Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det er oppmerket på selve hovedkortet hvor de ulike led's o.l. skal kobles til! F.eks. skal HDD lyset kobles for seg selv litt over de andre kontaktene til høyre! Bare se så finner du det sikkert! Ellers så er det riktig som en eller annen sa før meg, snu kontaktene om det ikke fungerer! -Chief- Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 OK. Konge! Thanx ppl. Athelas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå