Filmvenn Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hvorfor mener du MS vil slippe Halo 3 på PS3? Tåpelig å høre ettersom de sikkert ikke vil la Sony tjene på deres produkt. Lenke til kommentar
Arminvanbuuren Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Vet Pachter noe om utvikling? Jeg tenkte han var en økonomi/salgs-analytiker..Skulle jo tro de takler PS3 greit, da det opprinnelig skulle være eksklusiv til plattformen. 9201093[/snapback] Tror pachter har innsikt i hvordan prosessen foregår, på så måte at han har bakgrunn i kunne 'påstå' noe slikt. Forøvrig, den signaturen din, 'I fuck fanboys' ... Whatever curves your weiner.... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Vet Pachter noe om utvikling? Jeg tenkte han var en økonomi/salgs-analytiker..Skulle jo tro de takler PS3 greit, da det opprinnelig skulle være eksklusiv til plattformen. 9201093[/snapback] Tror pachter har innsikt i hvordan prosessen foregår, på så måte at han har bakgrunn i kunne 'påstå' noe slikt. Forøvrig, den signaturen din, 'I fuck fanboys' ... Whatever curves your weiner.... 9207264[/snapback] Du tror han har innsikt, jeg tror han har funnet en lett måte å få mye PR på. Det staves forøvrig wiener. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Populært git å kommentere signaturer i det siste, tror jeg skal leie ut min signaturplass til høystbydene for ettertiden siden den får mer oppmerksomhet enn selve innlegget. Anyway: Utalelsen som er kommet fra den såkalte "analytikeren" holder like mye vann som en Te sil, sier vel egentlig sitt. Han har ingen ting å backe opp påstandene sine, og faller totalt i fisk når det kommer til troverdighet. Nei, jeg tror nok Rockstar har bomba stortrommen litt for hardt og funnet ut at den trenger nytt skinn. Endret 4. august 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Tja, det er jo kjent at PS3 er litt mer komplisert å lage spill til enn 360'en. De fleste (alle?) multiplattform spill til nå har jo kommet senere på PS3, så jeg ville ikke avvist påstanden hans så bastant. Rockstar kommer nok snart med en offisiell uttalelse, så vi får se da. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er jo meget mulig det er kompleksiteten til PS3 som er problemet, det er en veldig "annerledes" plattform å utvikle for. Men å uttale seg om dette før Rockstar har sagt noe blir jo ren spekulasjon. Det er jo ingen tvil om at dette er for å skape buzz i dagens ekstreme fanboy-samfunn. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Analytiker her og analytiker meg der. Er en grunn til at de heter ANALytikere. For det meste de snakker om tar de rett ut av ræva. At de skulle forsinke spillet grunnet PS3 er nok mer oppspinn en noe annet. Påstandene hans er like løse som jentene i skippergata. Hovedsakelig synsing fra hans side vil nå jeg si. Personlig velger jeg å tro at rockstar innså at dette ikke gikk i mål. De har vært bak lenge og når de håper å hente inn 40% av spillet på 6 måneder så sier ting litt. Dette kommer ikke til å gå. Et så stort og fyldig spill trenger tid å bli laget. De har jobbet lenge med det og de har hatt sine problemer. Men hovedproblemet ligger nok i utviklingen og ikke plattformen. Å få motoren og alle elementene i spillet til å gli glatt mellom hverandre uten at man ser merkbare bugs. Grunnregelen i programering er at hvis man fikser noe, så er det to nye ting som går galt. En lang og plagsom progress. Man kan si mye dritt om alle konsollene for tiden og få sine 15 minutt i spottlyset på diverse forum, uten at det er mye hold i det som sies. Alle vil bare ha noe å bruke "på de andre" og noen leverer de denne flamebaiten. Ofte gjennom. en fyr som kjenner en i bransjen sier at MGS4 kommer til NES, og plutselig blir det behandlet som Hideo sa det selv. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Utsatt, so what?! Både PS3- og 360-eiere har masse andre titler å glede seg til. 360 har Halo 3 og Bioshock, PS3 har Heavenly Sword og Ratchet & Clank, pluss pluss på begge. Sparer faktisk fint på budsjettet til de fleste av oss, slik at vi kan velge en annen tittel vi har lyst på. Nå var vel GTAIV ikke blant de mest etterlengtede tittlene på min liste heller, da... de som er sure får være sure og de som gir blanke blaffen får bare gjøre så. Uansett, husker ikke hvem som sa det, men grunnen til at CELL er vondere å programere for er at man kan gjøre så mye med den, og siden den bygger på et helt nytt konsept innendenne industrien, må utviklere bare prøve seg frem, spørre Sony om råd og lære seg hvordan den fungerer. Følger man disse rådene, skulle det gå greit. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Grunnregelen i programering er at hvis man fikser noe, så er det to nye ting som går galt. En lang og plagsom progress. Eg kan skrive under på den.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Tror nok det at mannen har mer tilgang og innsikt i hva som skjer internt i selskap enn det oss hobby analytikere har. Nei, jeg tror nok Rockstar har bomba stortrommen litt for hardt og funnet ut at den trenger nytt skinn. 9207698[/snapback] Du har noen forferdelige metaforer Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hvorfor mener du MS vil slippe Halo 3 på PS3? Tåpelig å høre ettersom de sikkert ikke vil la Sony tjene på deres produkt. 9206534[/snapback] Det var en spøk, fordi han sa for en måned siden at GTA4 kom sikkert til å bli utsatt fordi de ikke ville konkurere om salg med Halo 3, ett par uker før han ombestemte seg å beskyldte PS3 for forsinkelsen. Tja, det er jo kjent at PS3 er litt mer komplisert å lage spill til enn 360'en. De fleste (alle?) multiplattform spill til nå har jo kommet senere på PS3, så jeg ville ikke avvist påstanden hans så bastant. Rockstar kommer nok snart med en offisiell uttalelse, så vi får se da. 9207787[/snapback] Sega sine Virtua Tennis og Virtua Fighter kom ut mye tidligere til PS3. Spill som bruker Unreal-motoren har blitt raskere ferdig på 360 sålangt, mest fordi Epic optimaliserte veldig mye av Unreal for 360 når dem lagde GeOW. Tviler på at Rockstar kommer til å begrunne forsinkelsen noe mere, men tror ikke dem hadde utsatt alle plattformer 4-5 månder, bare fordi _en_ build er forsinket. Mange puslespill-biter fallt på plass i N'Gai sitt inlegg i Newsweek. Endret 5. august 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Alle som har sett Michael Pachter på gametrailers bonus round vet at dette er en mann som har mye bedre viten om hvordan spillindustrien fungerer enn det vi har her. Og det Michael Pachter sa om at GTA IV ville bli forsinket for å unngå å konkurrere med Halo 3 er noe annet enn at GTA ville bli forsinket pga tekniske vanskligheter. Hadde de forsinket det pga halo 3 hadde de bare holdt tilbake spillet til halo 3 buzzen hadde lagt seg for å så slippe GTA. GTA IV er nå forsinket pga tekniske vanskligheter, ikke på grunn av konkurranse fra andre spill, så Michael kan endre utallelsen sin å si at PS3 holder GTA IV tilbake fra våre konsoller. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 GTA IV er nå forsinket pga tekniske vanskligheter, ikke på grunn av konkurranse fra andre spill, så Michael kan endre utallelsen sin å si at PS3 holder GTA IV tilbake fra våre konsoller. 9212696[/snapback] Fra et salgståsted kunne det faktisk være ideelt for begge spill å ha de skilt fra hverandre. Både Halo 3 og GTA IV vil selge godt, i tillegg til å dra salget av konsoller. Fra MS sitt perspektiv ville det vært litt dumt å ha to store spill så tett opp mot hverandre. Men nå er spillet utsatt pga. tekniske problemer, så jeg tror faktisk det gjør godt for MS sånn sett. Fra et annet ståsted kan det også være det at folk som nå har sittet på gjerdet med tanke på Xbox 360/PS3 nå heller går for Wii fram til våren. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men nå er spillet utsatt pga. tekniske problemer, så jeg tror faktisk det gjør godt for MS sånn sett. Fra et annet ståsted kan det også være det at folk som nå har sittet på gjerdet med tanke på Xbox 360/PS3 nå heller går for Wii fram til våren. 9213503[/snapback] Tror også at dette med utsettelsen av GTA IV kommer til å gjøre Wii til den store vinneren i høst og vinter. Lenke til kommentar
thehazen Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg tror ikke wii kommer til og vinne noe som helst. Lenke til kommentar
Budbringer Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men nå er spillet utsatt pga. tekniske problemer, så jeg tror faktisk det gjør godt for MS sånn sett. Fra et annet ståsted kan det også være det at folk som nå har sittet på gjerdet med tanke på Xbox 360/PS3 nå heller går for Wii fram til våren. 9213503[/snapback] Tror også at dette med utsettelsen av GTA IV kommer til å gjøre Wii til den store vinneren i høst og vinter. 9213618[/snapback] Enkelte har nok glemt spill som Asssasins Creed, MAss Effect, Halo 3, Bioshock, Ratchet & Clank ++++++ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Tviler sterkt på at disse spillene vil drive konsoller like mye som GTA og Halo 3. Det er nok veldig mange som sitter på gjerdet og venter på å skaffe seg en konsoll når GTA kommer. Nå må dere heller ikke glemme at Nintendo har tre store spill i høst også. Og alle disse vil drive konsoller, spesielt Smash Bros. og Mario Galaxy. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men nå er spillet utsatt pga. tekniske problemer, så jeg tror faktisk det gjør godt for MS sånn sett. Fra et annet ståsted kan det også være det at folk som nå har sittet på gjerdet med tanke på Xbox 360/PS3 nå heller går for Wii fram til våren. 9213503[/snapback] Tror også at dette med utsettelsen av GTA IV kommer til å gjøre Wii til den store vinneren i høst og vinter. 9213618[/snapback] Enkelte har nok glemt spill som Asssasins Creed, MAss Effect, Halo 3, Bioshock, Ratchet & Clank ++++++ 9214720[/snapback] Dette er spill som jeg forventer blir bra spill. Flere av de er helt nye franchiser som kan gjøre det bra, eller ikke. Halo 3 kommer nok til å selge bra, med tanke på Halo 2 sin store suksess, men om det vil selge like bra og flytte like mange konsoller fra hyllene som Halo 2 er jeg mer skeptisk på iogmed at spillet mistet litt av sin drivkraft under betaen, hvor flere var misfornøyd med hvordan spillet var visuelt der og da. For det første forventes det at Wii vil ha større installbase enn Xbox 360 innen noen få måneder, det er en faktor, og så er det spillene Nintendo har å by på: Super Smash Bros og Super Mario Galaxy. Det er veldig mange som ikke har kjøpt en Wii enda fordi de venter på akkurat disse spillene, og det er spesielt Brawl. Dette er kjente franchiser som selger i bøttelass verden over. Toppspillene til 360 og PS3 er spill som gjør det veldig bra i Europa og USA, men når ikke så høyt opp i Japan, og iogmed at det er smo sagt nye franchiser, så har det ikke så stor mainstream appeal som det Mario og Smash Bros spillene har bygget seg opp etterhvert. Her på forumet høres det teit ut siden vi følger med på spill og er kritiske til ting og greier å sile ut hva som man tror eg bra og dårlig, men ikke alle går etter de samme kriteriene som folk her på forumene, det skal mer til å overbevise "de andre" om at en ny franchise er bra enn å satse på de gode gamle seriene. Gears of War ble en stor suksess og det mye på grunn av mainstream publisiteten det fikk rundt seg. Ikke alle disse spillene blir hypet på samme måte som Gear ble, ikke endå ihvertfall. Så jeg tror Nintendo stikker av med seieren denne utover høsten og mot jula. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Alle som har sett Michael Pachter på gametrailers bonus round vet at dette er en mann som har mye bedre viten om hvordan spillindustrien fungerer enn det vi har her. Og det Michael Pachter sa om at GTA IV ville bli forsinket for å unngå å konkurrere med Halo 3 er noe annet enn at GTA ville bli forsinket pga tekniske vanskligheter. Hadde de forsinket det pga halo 3 hadde de bare holdt tilbake spillet til halo 3 buzzen hadde lagt seg for å så slippe GTA. GTA IV er nå forsinket pga tekniske vanskligheter, ikke på grunn av konkurranse fra andre spill, så Michael kan endre utallelsen sin å si at PS3 holder GTA IV tilbake fra våre konsoller. 9212696[/snapback] Synes du er veldig snill med Michael Pacther, hvis han har hatt mye rett på bonus round, så er det sannsynligvis fordi han blir spurt om ting og han bare gjetter og ikke har tid til å tenke seg om å foreta en analyse.. f.eks. når World of Warcraft hadde 4 millioner abonnenter, så sa han at dette bare var buzz-factor og midlertidig, de ville snart ramle nedigjen til maks en million abonnenter, da bare hardcore gamers ville fortsette og spille og dette ikke var noe for casual gamers. Analysen var at vi spillte for å komme seg bort fra virkeligheten, og ikke pga. social interaction. Kanskje det ville fortsette å være en succee i Kina, men ikke i USA og Europa, fordi 'vi' trengte 'flykte fra virkeligheten' på samme måte. Han trodde ikke det fantes mere enn 4 millioner som ønsket å abbonere på online spill, i hele verden. I ettertid, så ser vi jo at han tok feil, på alle punkter. Hardcore gamers har byttet spill, casual gamers fortsetter å spille i WoW fremdeles nå er dem vell 8 millioner eller noe slike sinnsyke tall, hovedgruppen av de kommer fra Europa og USA tror jeg, mens asiatene trekker mere mot nye spill, koreanerene og kineserene er de som lager flest nye MMO-spill. Vi kjøper Wii som gale, den har hovedfokus på sosiale spill, ser ikke ut som vi spiller bare for å flykte fra virkeligheten. Macintosh hadde vell dødd 4-5 ganger hvis vi skulle hørt på Pacther, og vi kjøper fremdeles MP3-spillere derifra. Pacther sa jo også på Bonus runden rett før E3 i år, at MS var de eneste som hadde 3rd party eksklusiver, N'Gai rettet han litt da, og sa at Sony har både FFXIII, MGS4 så langt.. I tillegg til en bråte helt nye utviklere i Europa, som jobber med mindre PSN-spill, til PS3.. Og masse rart som kommer fra tredje-parti til PSP og PS2 også, som er eksklusivt. Square Enix og Konami har også Wii-eksklusiver og DS-eksklusiver, så at det bare er MS som har third party eksklusive support er jo bare tull. Når du uttaler deg om absolutt alt som skjer, er du nødd å få noen riktige, men tror ikke Pachter har mere rett enn andre som følger bransjen, uansett om det er hobby-basis eller jobben deres. :-/ Om han vil kan han jo analysere om GTA hadde vært noen sukksess hvis det ikke var for Playstation. Rent personlig tror jeg at det kan like gjærne være Wii skyld, da den enorme suksessen dere gjør at utsettelsen er på ett halvt år. GTA4 har ett enormt budsjett, og de har snakket om 8 millioner salg... Selv tror jeg ikke de trenger så mange salg for å gå i pluss, men det er en veldig enorm prosent av PS3- og 360-eierene, som må kjøpe spillet for å komme i pluss. Blir nok betraktelig mere neste år, etter flere av høstens spill har kommet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå