JonH Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Ønsker tilbakemeldinger på noen bilder jeg har tatt de siste dagene. Kameraet er et Olympus C-4000. Til slutt har jeg et bilde tatt med mobil som jeg har lyst å ta om igjen med et bedre kamera. Noe jeg burde tenke på av innstillinger om det er noenlunde samme lysforhold? Endret 3. august 2007 av JonH Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg hadde veldig sansen for de to første, men er mer usikker på de to siste. Konglebildet var skikkelig tøft. Har ikke mer kritikk å komme med akkurat nå, men skal skrive mer senere :] Lenke til kommentar
JonH Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Det er to ting jeg var litt "uheldig" med på kongle-bildet: Bak til venstre dukker det opp en kongle til... og nederst på den i forgrunnen er det et lysere "blad". Det var litt tøft å ta det bildet også, det var noen meter ned og været var litt vått uten at det direkte regnet Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er i det giddalause hjørnet for tiden, så bare en kort tilbakemelding; Du har tydligvis et øye for komposisjoner som fungerer greit, så vi bør vel kunne forvente oss mer bra (og bedre) ting fremover etter hvert som utløseren blir mer og mer slitt. 8o) Lenke til kommentar
JonH Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Kommer mer etterhvert ja, skal kjøpe nytt kamera nå i nærmeste fremtid for Olympusen begynner å bli litt vel sliten nå. Kjøpte det i 2002, begynner å merke at ikke alt fungerer helt ok. Blant annet sliter jeg med mange grovkornede bilder, iblant kan det jobbe lenge og vel med autofokusen, og det er ikke alltid bildene blir lagret. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Høres ut som de beste grunner til å avansere! Få deg et sirkulært polariseringsfilter også, det hadde f.eks. gjort underverker for "steinene i vannet"-bildet ettersom refleksjonene i vannet gjerne kunne vært minimert til fordel for detaljer i bunnen, mens himmelen hadde fått masse "punch". Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Nydelige farger og skarphet på konglebildet, men litt kjedelig komposisjon. Stilig ødelagt gjerde (hvordan i all verden skriver man det? ) men det er fortsatt kun et gjerde, og de fleste har sett det før. Nydelig eksponering av båten, veldig bra at båten ikke ble for mørk og bakgrunnen ikke for lys. Min soleklare favoritt av bildene. Det fjerde ble også litt kjedelig igjen. En stein i vannet er ikke det mest spennende. Rent teknisk er det ikke noe å utsette på bildet. Forgrunnen blir ikke alt for kjedelig når vi kan se under vannet også, men mest spennende er det heller ikke. Stå på, bilde 1 og 3 tyder på at du virkelig kan ta noen gode bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå