Gå til innhold

Kommentar og forbedring av naturbilder

JonH

Anbefalte innlegg

Ønsker tilbakemeldinger på noen bilder jeg har tatt de siste dagene. Kameraet er et Olympus C-4000.

post-9074-1186148344_thumb.jpgpost-9074-1186148453_thumb.jpgpost-9074-1186148935_thumb.jpg

Til slutt har jeg et bilde tatt med mobil som jeg har lyst å ta om igjen med et bedre kamera. Noe jeg burde tenke på av innstillinger om det er noenlunde samme lysforhold?

post-9074-1186148745_thumb.jpg

Endret av JonH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to ting jeg var litt "uheldig" med på kongle-bildet: Bak til venstre dukker det opp en kongle til... og nederst på den i forgrunnen er det et lysere "blad". Det var litt tøft å ta det bildet også, det var noen meter ned og været var litt vått uten at det direkte regnet ;)

Lenke til kommentar

Kommer mer etterhvert ja, skal kjøpe nytt kamera nå i nærmeste fremtid for Olympusen begynner å bli litt vel sliten nå. Kjøpte det i 2002, begynner å merke at ikke alt fungerer helt ok. Blant annet sliter jeg med mange grovkornede bilder, iblant kan det jobbe lenge og vel med autofokusen, og det er ikke alltid bildene blir lagret.

Lenke til kommentar

Høres ut som de beste grunner til å avansere! Få deg et sirkulært polariseringsfilter også, det hadde f.eks. gjort underverker for "steinene i vannet"-bildet ettersom refleksjonene i vannet gjerne kunne vært minimert til fordel for detaljer i bunnen, mens himmelen hadde fått masse "punch".

Lenke til kommentar

Nydelige farger og skarphet på konglebildet, men litt kjedelig komposisjon.

Stilig ødelagt gjerde (hvordan i all verden skriver man det? :blush: ) men det er fortsatt kun et gjerde, og de fleste har sett det før.

Nydelig eksponering av båten, veldig bra at båten ikke ble for mørk og bakgrunnen ikke for lys. Min soleklare favoritt av bildene.

Det fjerde ble også litt kjedelig igjen. En stein i vannet er ikke det mest spennende. Rent teknisk er det ikke noe å utsette på bildet. Forgrunnen blir ikke alt for kjedelig når vi kan se under vannet også, men mest spennende er det heller ikke.

Stå på, bilde 1 og 3 tyder på at du virkelig kan ta noen gode bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...