Gå til innhold

Noen spørsmål og hjelp til kjøp av iskrem maskin

Pjakk

Anbefalte innlegg

Hei håper jeg postet på riktig del av forumet siden det på en måte faller inn under mat og drikke.

Jeg har lenge sikla etter en iskremmaskin men aldri fått rotet meg til å kjøpe en, nå har jeg endelig bestemt meg at dette er noe jeg må ha så har tittet litt rundt.

Men har noen spørsmål om noen kan svare på de, sett mange iskrem maskiner som er ganske billige ned i 300kr f.eks, men er det sånn at der må man ha fryseelement som man må fryse selv i fryseren og så putte inn i maskinen for å lage isen? Og den må fryses ned igjen da etter jeg har laget isen og da får jeg ikke brukt den igjen på 10timer(eller så lang tid det tar før elementet har blitt helt frossent)? Det er hvertfall slik jeg har forstått det å er det slik det er?

Er mest interesert i en iskrem maskin som jeg ikke trenger å fryse ned noe greier og kan lage is når jeg vil og hvor mye og ofte jeg vil hehe så har sett litt på denne:

http://www.gaggia.no/index.lasso?s=detail.lasso&id=319

Etter hva jeg har forstått er dette en maskin med en egen "fryser" eller frysedel så den både rører i isen og kjøler den ned av seg selv, stemmer det? Er det noen som har noen erfaringer med denne maskinen? Har ikke funnet noe særlig fler som selges her i Norge av de typene som også har aktiv fryser så hvis noen vet om noen andre sånne iskrem maskiner så hadde vært fint om dere ga en link eller noe. Vil ikke at den skal koste så mye over 5000 hvertfall gjerne så billig som mulig også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer det du sier med at du må fryse ned og så lage å så fryse ned igjen.

De lager okay is, blir gjerne litt vel frosen i bunnen.

Funker hvis du ikke skal lage mye is og ikke vil legge så mye penger i det.

Den andre du linker til så ganske bra ut.

Og ja den har aktiv fryser, altså at den fryser og rører isen samtidig så den blir så smidig som mulig.

Dyrere maskiner har vanligvis det.

Er ikke så mange som selger sånt, du må nok litt over på storkjøkken markedet.

Kan jo foreslå at du tar en titt på Culina sine sider.

De lever til storkjøkken markedet men også til privatpersoner.

Hvis det ikke er noen ting i nettbutikken dems kan du jo sende en mail. De er meget behjelpelige.

Usikker på hva ismaskinene de har koster. Men det finner du jo ut hvis du sender en mail eller ringer :)

Håper dette var til hjelp.

P.S Hjemmelaget is er helt klart best , og du burde få kjøpt deg noe glukose som du kan ha i isen. Dette er et stoff som ikke gjør at den krystaliserer seg. Det vil si at isen ikke blir bånnfrosen :) Fåes på apoteket.

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar

Hei tusen takk for svar, flott da har jeg forstått alt riktig hehe. Så de hadde et par typer på en katalog på sidene dems men sto ingen priser der nei så må vel sende en mail og høre.

Takk for tipset, skal prøve å få kjøpt glukose da. Hjemmelaget is er klart best ja, overlegent vanlig kjøpe is. Så kan man jo prøve så mange forskjellige kombinasjoner med smaker også hehe.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Glukose er forholdsvis dyrt på apoteket hvis jeg ikke husker feil.

Og du får det bare i små pilleglass.

Men hvis du bor i rogaland og skal en tur innom stavanger en gang, så får du si i fra så kan du få kjøpe litt av meg .. Får det i 14L spann på jobb til forholdsvis billig pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...