Gå til innhold

Total War: Creative Assembly i Leipzig 23. August - undring


Anbefalte innlegg

Creative Assembly har nylig sagt på sine nettsider følgende:

 

Finally, we are excited to announce that The Creative Assembly will be at Leipzig on August 23rd with some HUGE news - and it won't be about revisiting Rome...

 

Creative Assembly kommer med andre ord til å annonsere et eller annet nytt, noe de ser på som revolusjonerende og som vil gi folk hakeslepp.

 

Noen av dere stusser muligens på den siste linjen, grunnen til at den er der. Er fordi følgende rykte har vandret rundt om på internett.

 

Min personlige intuisjon sier meg at dette ikke kommer til å overraske meg like fullt som Creative Assembly håper jeg blir. Samtidig kan en aldri vite. Personlig vil jeg bare sette meg ned å vente på et svar, men jeg kommer ikke unna å ville undres sammen med andre forummedlemmer.

 

Det blir ikke Rome 2, jeg ser for meg Shogun 2, men vil det bli så revolusjonerende? I så fall må det være en ny revolusjonerende grafikkmotor i tillegg. Napoleon vil være revolusjonerende. Fordi CA aldri har besøkt tiden. Det kan være Napoleon, men jeg har mine tvil til det.

 

Jeg tror det CA ser for seg er revolusjonernde derimot er et konsollspill, og vi vet jo hvordan det gikk forrige gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det jeg skulle ønske kom (om det skulle være skikkelig revolusjonerende er å gå inn i First Person Mode til en av soldatene dine i slagene for å styre dem. Det hadde vært veldig kult, men tviler på at det kommer eller at det vil være særlig lett å få til for CA.

 

Om det blir et konsollspill syns jeg i alle fall det skal bli laget til Wii i tillegg. Siden en mest sannsynlig i et spill fra CA bruker sverd.

Lenke til kommentar

Sparten Total Warrior var jo ok, ganske gøy å slagte 20 man om gangen, men man ble fort lei det,

 

jeg har problemer med å se hvordan man skal overføre ekte TW spill til konsoll, man man nesten ha mus og tastatur,

jeg ville heller ikke si at å komme med at de skal lage et konsollspill som en HUGE nyhet.

vil ikke si at shogun 2/asia vil være stor nyhet, blir jo bare som Rome/M2 bare med japanske rustinger, med mindre det er en HELT nye type gameplay eller ekstreme forandringer i gameplayen som er i dag, vil jeg ikke kalle nyheten HUGE

Lenke til kommentar
viss det blir asia bør de faen meg finne på noe som gjør at serien blir fornyet, vil ikke ha et Medieval 2 med samurai rustinger.

de bør komme på noen helt nye gameplay saker

9206024[/snapback]

 

For eksempel at man kan styre byen mer, hvor man bygger byggninger og sånn osv. At man kan styre hvordan byen ser ut på en måte

Lenke til kommentar

det er jo bare kostmetisk, jeg vil ha noen som forander gameplay helt,

og selv kommer jeg ikke på noe, ikke uten å flytte tiden frem til skytevåpen, hvordan de skal få nytt gameplay, så lenge det er sverd og buer vet jeg ikke, kanskje komme på en måte å få flere soldater på slagmarken, eller nye måte å kontrolere tropper på.

Lenke til kommentar
det er jo bare kostmetisk, jeg vil ha noen som forander gameplay helt,

og selv kommer jeg ikke på noe, ikke uten å flytte tiden frem til skytevåpen, hvordan de skal få nytt gameplay, så lenge det er sverd og buer vet jeg ikke, kanskje komme på en måte å få flere soldater på slagmarken, eller nye måte å kontrolere tropper på.

9208048[/snapback]

 

Det er ikke mye jeg kommer på, men det er jo masse små ting som at soldatene kunne gå av og på hestene.

Lenke til kommentar
Det er ikke mye jeg kommer på, men det er jo masse små ting som at soldatene kunne gå av og på hestene.

9210578[/snapback]

Jepp, det hadde vært konge om units i slag kunne gått av hestene, ulempen ville være at en ikke kunne komme på igjen, i tillegg til dette kunne det vært slik at ikke både rytter og hest døde samtidig, men at vi for eksempel så rytteren lande blant fiendtelige soldater, prøver å kravle seg opp, for deretter bli stukket i ryggen :D

 

Når det gjelder helt gameplaymessig ville det som sagt vært kult om du kunne gått inn i førstepersjonsmodus til en av dine troppledere for eksempel. For å styre hele enheten rundt på den måten og kjempe selv.

Lenke til kommentar
det er jo bare kostmetisk, jeg vil ha noen som forander gameplay helt,

og selv kommer jeg ikke på noe, ikke uten å flytte tiden frem til skytevåpen, hvordan de skal få nytt gameplay, så lenge det er sverd og buer vet jeg ikke, kanskje komme på en måte å få flere soldater på slagmarken, eller nye måte å kontrolere tropper på.

9208048[/snapback]

Ikke nødvendighvis, begynte å fantasere rundt muligheten til å designe egne forsvarsverk til byene dine. Blir ingen "fundemental" forandring i seg selv men kunne vært en god ide, alt ut i fra hvordan det løses.

Lenke til kommentar

en ting som hadde vært drit kult, ville være å ha STORE slagmarker(ti ganger så store som nå)

 

og fog of war, så man kan snike seg opp på fienden, og man MÅ ha litt cav for å finne fienden.

 

 

si at man bare har inf. og man starter på kartet, man vet ikke hvor fienden er, og man begynnner å vandre rundt på kartet i leting på dem.

MEN fienden har cav, så de finner deg og vet hvor du er, så de kan flanke hele hæren din og pluttselig kommer de på deg bare noen 100 meter fra deg og du har ryggen til dem. og blir slagete,

 

for de som har spillt TC, så har dere sikkert opp levd å bli tatt på senga, har selv opplevd at en hel division har kommer opp på flankene og slagta meg

Lenke til kommentar

Liten oppdatering på mine mistanker, jeg heller over på at det kan bli Asia, grunnen ligger i et gammel rykte:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

7449002[/snapback]

 

Merk dere følgende:

(Sitatene er oversatt:) -Jeg fikk denne informasjon av min historielærer som har jobbet for CA i fortiden, når de holdt på med Shogun og Mongol Invasion, han er en ekspert på gammel-Asiatisk historie vedrørende kultur og mytologi, og har for ikke lenge siden vært involvert i et møte med Creative Assembly. skriver "Mystic Ninja".

 

Men det er ikke bare rykter om ekspansjonen han har fått, men og om det neste helt nye Total War -spillet.

 

- Han kunne fortelle at CA nå for tiden studerer gammel Indisk, Japansk og Kinesisk krigshistorie og mytologi. Det er derfor mulig å tro at det neste spillet vil være plassert i Asia og kanskje ha en mytologisk vri på det hele, avslutter han.

Original post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...33;entry7449002

 

Asia + mytologi?

 

Selv tror jeg det blir en liten katastrofenyhet.

1. Det er svært få som ønsker seg "fantasy" inn i Total War. (Undertegnede ønsker seg riktignok dette)

2. Shogun har vært før, de har allerede hermet etter et tidligere spill, nemlig Medieval --> Medieval 2. Det blir for fantasiløst om du spør meg å "herme" ytterligere en gang. De bør i alle fall prøve å finne på noe nytt. Shogun 2 føler jeg hvertfall ikke de kan kalle "huge news".

 

Ellers har jeg ytterligere ting som har fått meg til å tenke.

 

Creative Assembly har for spøk sagt at arbeidstittelen er "Fast as a shark 2", la oss tenke oss at dette ikke bare ble tatt fra det blå, men har en undeliggende mening. En hai bor i vannet, jeg vet ikke hvor raske en hai er, men de kunne nok måle seg med enkelte båter før i tiden. I tillegg var haier fryktet om skipet skulle synke, en måtte gå planken osv. Derfor, er det ikke utenkelig at det neste "Total War" vil ha båtslag som du kan ta del i selv. Den ideen kan jeg derimot ikke se støtter opp om et asiatisk spill, siden jeg ser for meg det ikke vil bli den helt store greien om neste spill er i Asia (men jeg har ikke peiling på asiahistorie eller hvor ofte det var båtslag. Men dette er kun vill tenkning fra min side og "Fast as a shark 2" kan være tatt rett ut av det blå bare for å spøke med oss. 2'ern kan gi oss et tegn på at det vil være noe ala hva vi har spilt før.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...