Gå til innhold

Digital Impuls, fortjener litt ros syns jeg


Anbefalte innlegg

Siden det har en tendens til å bli mye klaging i denne delen av forumet syns jeg etter mine senere handler og problemer rundt dette at Digital Impuls Oslo fortjener litt skryt. Det er etter mitt syn når man får problemer man virkelig kan skille de gode fra de mindre gode webshop's.

 

1. Jeg bestilte et LianLi "full tower" sammen med diverse annet som oppkrav, og pakken ble sendt dagen etter. Men da jeg åpnet LianLi esken så jeg at det desverre var en liten ripe i fronten, like ved av/på knappen. Hadde det vært en billig "hverdags kabinett" er jeg ikke sikker på om jeg hadde brydd meg om det, men på en kabinett til over 2000,- forventer man jo ikke sånt.

 

Tenkte med skrekk på diverse historier jeg har sett her der folk sliter med "bevisbyrden" i liknende saker, så var litt spent på om jeg ville nå frem med klagen på dette. Jeg tok i alle fall en del bilder, og skrev en mail der jeg forklarte skadene, samt at esken og plasten var helt intakt, så dette kunne neppe skyldes postens herjinger. Jeg ønsket også å beholde kabinettet fremfor å returnere og vente på et nytt, men følte at det var på sin plass med et lite avslag i prisen.

 

Vel, fikk i alle fall et hyggel svar dagen etter, der de sterkt beklaget dette, og sa det var svært uvanlig at LianLi hadde skader fra fabrikk.

Men om jeg ville beholde det til tross for skjønnhetsfeilen, skulle de selvsagt sende meg de varene som sto i rest uten kostnader for meg.

Så enden på den visa var at jeg fikk bortimot 50% avslag i pris, og en beklagelse, med håp om at jeg ville bli fornøyd med en slik løsning.

 

Dette syns jeg var veldig bra gjort, og tyder på svært god velvilje av butikken. Både var avslagets størrelse over mine forventninger, og jeg følte at jeg ble trodd, noe som jo ikke er en selvfølge i slike saker. :thumbup:

 

Neste problem kom bare uker etter, da mitt hovedkort viste seg og ha defekte sata-porter. Siden jeg følte meg helt sikker på at kortet var defekt dro jeg ned til dem og kjøpte et nytt, og leverte det gamle. (De måtte jo naturligvis ta det inn til sjekk før de kunne godta en reklamasjon/gi meg et nytt.)

De skulle ringe når det var fikset/sett på, og jeg håpet jo naturligvis at det viste seg å være defekt så jeg ikke ble sittende med 2 slike kort...

 

Akkurat det telefonen kom ikke (eventuelt min telefon var av, som den er en del) men etter en 10 dagers tid var jeg tilfeldigvis i butikken for å kjøpe noe annet, og spurte da hvordan det gikk med denne saken. Han beklaget om jeg ikke hadde fått noe telefon fra dem, men saken var grei, og jeg kunne få pengene tilbake der og da, siden jeg allerede hadde kjøpt et nytt.

 

Igjen syns jeg det var smidig kundebehandling, og det er veldig behagelig å få problemer med butikker som er såpass velvillige, så derfor syns jeg at jeg ville dele historien her, som en motvekt til all elendigheten. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positivt at du poster en god erfaring. Det er nok historier på forumet som slettes ikke egner seg til å lokke fram godhumøret...bare slike historier er represenatative for den generelle kundebehandlingen og ikke blir til for å lage en solskinnshistorie til å overskinne mer tvilsomme saker.

 

Men vi får ikke tro at det er saken i dette tilfellet.

:)

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg jo selvsagt ikke vite Muffinman, det er helt sikkert ikke vanskelig å finne noen som er missfornøyde med DI heller. Har selv vært en del i "servicebransjen" og 100% fornøyde kunder tror jeg ingen har uansett. Men jeg syns som sagt at butikker som utmerker seg med god service også fortjener en plass her, og jeg kan jo da ikke si noe annet enn hva jeg selv har erfart.

 

Dette er jo ting som egentlig har gått galt, jeg får et ødelagt kabinett, og et defekt hovedkort fra samme butikk i løpet av bare noen uker :thumbdown: Men de velger til gjengjeld å vise stor vilje til å rydde opp/plastre på såret, slik at jeg sitter igjen meget fornøyd til tross for trøbbel.

 

Det som er mitt viktigste poeng er egentlig ikke hvor mye jeg fikk igjen (det er sikkert litt tilfeldig siden jeg hadde en restordre) men heller det at de ikke:

1. forsøker å så tvil om hvorvidt kabinettet har blitt ødelagt på veien, eller hos meg.

2. At de ikke forlager kabinettet tilbake, så de kan returnere det videre (som jo er det eneste jeg faktisk kan kreve)

 

Og med hk er jeg bare glad for at de ga meg penger tilbake, i steden for å feks forlange reparasjon som de såvidt jeg vet godt kunne om de ville være vanskelig...

Lenke til kommentar

Som i alle firmaer så er det alltid solskinnshistorier og det er alltid dommedagshistorier.

Stort sett så er det alltid dommedagshistoriene som kommer fram siden folk starter å hyle å skrike hvis noe er galt. Er det derrimot en solskinnshistorie går folk stort sett bare ut av butikken med et smil om kjeften og tenker ikke noe mer over det. Serdeles få som gidder å ta seg bryet til å skrive om solskinnshistoriene.

 

Generelt så vil antall neggative henvendelser for en butikk vokse gjevnt med en økende størrelse, og det er først når man opplever et unormalt antall neggative henvendelser (i forhold til gjevnstore butikker) at man burde klage over at en butikk er dårlig.

I denne saken så kjenner jeg ikke til den aktuell butikken så jeg snakker generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...