Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg ein LCD/Plasma, HJELP!|

Anbefalte innlegg

Mitt vanling 29 " Sony TV som eg kjøpte i 1994 begynner å gi seg. Den har fått grønne striper og det svarte er begynt å bli grått? Er det nokon som veit kva som gjør dette?

Det ser ut for meg at det kanskje er lurt å hive seg på ein flatskjerm. Bør eg gå for 32" eller 37"?

No har eg sett ein god del flat TV'er og eg er ikkje så kjempe imponert da min CRT tv har bedre bildekvalitet. Det eg lurer på er om eg skal kjøpe ein billig Tatung eller Toshiba til ca kr. 4500,- og vente til at det kommer noko som er bedre i framtida. Er dette bra skjermen da eg skal hovedsakelig bruke den til vanlig TV, dvd, xbox360, wii og ps2?

Det finnes sikker noko som er omtrent like bra som min tv, men da må eg vell opp i pris mellom 15000 - 30000, men det synnes eg ikkje at det er verdt.

Håper nokon kan gi meg eit raskt tips slik at eg kan få kjøpt meg noko fort! Eg er kresen på bilde, men eg kan kjøpe ein billig no som eg kan flytte til soverommet i framtida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

29" fra 1994 med grønne striper og det svarte er begynt å bli grått > dagens LCD-skjermer? Jeg vil si at fremtiden er her i så fall.

Vil anbefale deg å kjøpe deg det nye lyd&bilde-bladet. Der tester de fire 42" med 13000 som makspris (leter du litt finner du de enda billigere). Kanskje det funker som en fullverdig erstatter?

Ettersom du har x360 er det sikkert ikke så dumt med en HD-ready/Full HD TV :)

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
PV70 i "37" (Panasonic) koster 9.995kr på lefdal. Da har du kjøpt en skikkelig god TV. Eier selv "42", er strålende fornøyd. Tørr å gå så langt som å si at den er bedre på min analoge kabel enn min CRT var! :)

9201041[/snapback]

Støtter igrunn denne, panasonic skjermen har fått mykje bra kritikk. Skal faktisk kjøpe denne sjølv etter eg har fått returnert min Tatung 37".

Kjøp gjerne 37", du vil ikkje angre.

Om det skal ha LCD eller Plasma..den evige diskusjonen det der. Det er igrunn enkelte holdepunkter:

Skal du bruke den i hovedsak til tv, film og ikkje har vinduer som reflekterer sollyset på skjermen. Då skal du gå for Plasma.

LCD passer best viss hovedbruken er pc og spilling.

Du får forøvrig panasonic skjermen til under 9000,- på Lefdal, internettpris :p

Lenke til kommentar
PV70 i "37" (Panasonic) koster 9.995kr på lefdal. Da har du kjøpt en skikkelig god TV. Eier selv "42", er strålende fornøyd. Tørr å gå så langt som å si at den er bedre på min analoge kabel enn min CRT var! :)

9201041[/snapback]

Støtter igrunn denne, panasonic skjermen har fått mykje bra kritikk. Skal faktisk kjøpe denne sjølv etter eg har fått returnert min Tatung 37".

Kjøp gjerne 37", du vil ikkje angre.

Om det skal ha LCD eller Plasma..den evige diskusjonen det der. Det er igrunn enkelte holdepunkter:

Skal du bruke den i hovedsak til tv, film og ikkje har vinduer som reflekterer sollyset på skjermen. Då skal du gå for Plasma.

LCD passer best viss hovedbruken er pc og spilling.

Du får forøvrig panasonic skjermen til under 9000,- på Lefdal, internettpris :p

9201203[/snapback]

Eg var inne på Lefdal.com og denne Panqasonicen er utsolgt for øyeblikke :(

Lenke til kommentar

Det finnes sikker noko som er omtrent like bra som min tv, men da må eg vell opp i pris mellom 15000 - 30000, men det synnes eg ikkje at det er verdt.

9200460[/snapback]

Du har ihvertfall høye tanker om den gamle TVen din! :p

Uansett, vil også anbefale deg 37PX70 eller evt. 42PX70 alt etter hvor stor plass du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...