mushkin Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har digital-tv fra canal digital og lurer på å kjøpe meg et tv-kort. Er det slik at jeg må endre kanal på dekoderboksen eller kan jeg velge kanal vha tv-kortet på PCen? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Du slipper nok ikke unna dekodern nei. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Canal Digital bruker vanlig DVB-C, så egentlig skulle det være mulig å ta ut programkortet fra den digitale dekoderen og sette det i en CAM tilkoblet TV-kortet ditt. Men Canal Digital låser programkortet til dekoderen din, så dette er svært vanskelig. Har sett noen tråder om folk som har klart å komme rundt dette på avforum.com, men har aldri prøvd det selv. Lenke til kommentar
mushkin Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Ok, så dette betyr i praksis at hele poenget med tv-kort faller bort i mitt tilfelle? Jeg har allerede en DVD-opptaker, men denne er jo også tett på ubrukelig siden jeg ikke får sett på noe og tatt opp andre ting samtidig. Man må bare ta av seg hatten for leverandører som etter beste evne begrenser sine kunder :w00t: Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jepp. Skal du kunne time-shifte, ta opp programmer mens du ser på noe annet osv., må man punge ut for CD's digital-opptaker. De har forresten sommertilbud på denne nå Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Da går du til innkjøp av dreambox i stede for den der opptakern. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nei, det virker ikke, siden CD har låst kortene til sine egne godkjente dekodere (såvidt jeg vet, er ikke Dreambox'en blant dem). Finnes sikkert en omvei, men ville ikke ha satsa på det. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har sett flere som bruker Dreambox på CD. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ikke "lovlig". Da må den moddes. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ref. forrige post http://www.dreambox.no/FAQ.php?qid=126&frommostrecent=yes Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 CD låser tuner til kort, men ikke kort til tuner, så det virker utmerket å bruke et kort fra canal digital sammen med tvkort. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Svortevik: Vet du noe om Viasat også ang pairing? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Svortevik: Vet du noe om Viasat også ang pairing? 9213655[/snapback] Aner ikke, er Canal Digital kabel jeg har, så der jeg har undersøkt disse tingene. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 OK. Planlegger å få kartlagt alle tilbyderene etter hvert.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) CD låser tuner til kort, men ikke kort til tuner, så det virker utmerket å bruke et kort fra canal digital sammen med tvkort. 9207866[/snapback] Beklager hijack her, men vil kort av denne typen kunne erstatte CD sin digitale kabeltv tuner? http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11031 Edit - Litt lesing og jeg har kommet frem til følgende. CD benytter Conax 4.0. Kort i kategorien over, kombinert med en Conax 4.0 CAM vil kunne erstatte CD sin tuner. Ett spørsmål igjen. Vil en Conax 5.0 CAM kunne brukes? Endret 15. august 2007 av Slettet-xQBEIgcH Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Canal Digital pairer ikke på kabelnettet, bare på parabol. Har dette i mail fra Canal Digital tidligere i år. Du trenger et DVB-C kort som støtter CAM. Evt. et FireDTV adapter med Conax 4.0 CAM. Dette kan jeg verifisere at fungerer da jeg bruker det selv. -C- Lenke til kommentar
Kybber Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Supert! En med 1. hånds kjennskap For å få dette 100% sikkert: Jeg ringte kundesupport for en ukes tid siden, og hun sa at det ikke er mulig å bruke f.eks. firedtv med CD pga. paring, selv for kabel. En del graving på nettet indikerer at det kan avhenge av kort-type og -alder. Kan du beskrive utseendet av kortet ditt? Mitt er grønt med to små foto av en kayakk-padler og en gepard. Fikk det våren 2007, så det er relativt nytt. Endret 28. august 2007 av Kybber Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vårt er et par år gammelt tror jeg. Og vi har gammel tuner type... Så jeg vet ikke, men her er eposten jeg fikk fra de rett før jul i fjor. Hei. Takk for din henvendelse. Pairing på kabel-TV dekodere er ikke noe vi har et tidsperspektiv på. Om dette blir innført er ikke avgjort. Vennlig hilsen, Canal Digital Kabel TV AS Peder Kojedahl Kundebehandler -C- Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 De har visstnok startet med paring av kort både til kabel og parabol den siste tiden, ihvertfall det som er ryktet. Lenke til kommentar
Kybber Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hmm... så med andre ord er jeg fortsatt like langt: Ingen kan si med sikkerhet om mitt kort vil funke med firedtv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå