huldal Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Noen som har denne. Er du fornøyd? Er kvaliteten på bildene bra? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Flyttet dette til Digital foto og video > Fotoskrivere, utskrifter og papirkopier slik at du har større sjangse til å få svar. Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Noen som har denne. Er du fornøyd? Er kvaliteten på bildene bra? 9200258[/snapback] Jeg har en selv som jeg bruker av og til - er ganske fornøyd med kvaliteten på bildene, det som påvirker resultatet mest er hvordan jeg bearbeider bildene (lys og fargejustering) i forkant. Er fornøyd, men skal jeg skrive ut mange bilder er det billigere å gjøre dette hos andre - har den ofte med på ferie og lager egne postkort som jeg sender og skriver ut bilder til hyttebøker ol. Kort summert, er fornøyd. Men ta den for hva den er. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 - har den ofte med på ferie og lager egne postkort som jeg sender og skriver ut bilder til hyttebøker ol. 9216841[/snapback] Det er akkurat det bruksområdet jeg så for meg. Jeg har tenkt å skaffe en slik skriver for å kunne sende mer personlige postkort. Tom Lenke til kommentar
huldal Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Akkurat det jeg også ville ha... samt lage egne invitasjoner etc... Edit: Mpx selger denne for 598,- Endret 6. august 2007 av huldal Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Bump... SELPHY CP720... noe bra? Erfaringer? Bra kjøp til rundt 600 spenn for denne klassen/type skrivere? Leveres den med blekk? Endret 31. oktober 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Kjøpte meg en slik en så jeg kunne lage mine egne postkort på ferieturen. Selphy serien til Canon er litt spesiell, da den bruker kassetter med fargebånd. Disse følger med når du kjøper papir (Metoden som brukes kalles dye sublimation). Det følger med 5 ark og fargebånd til disse med skriveren. Deretter kjøper du pakker á 36 bilder (med fargebånd). Bildekvaliteten er ikke fantastisk, men OK. Den bruker lang tid på utskriften, da kortet går frem og tilbake 4 ganger før det er ferdig. Som kompakt skriver av bilder til fest, postkort, hyttebok* osv er den helt konge. Men ikke egnet til høykvalitetsbilder. Tom *) Det var en god ide, Sanztra Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Aha, da skjønner jeg hvorfor det koster noen kroner per 10X15 ark ja... hm... får tenke litt mere på dette da og se meg litt rundt for andre alternativer. Lurte speseielt på denne siden den kom best ut i test for ikke så lenge siden i Hjemme PC. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det er rimeligere å kjøpe pakker med 108 ark og fargebånd til disse. Men det forutsetter jo selvsagt at man skriver ut noen bilder da Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Kan noe fortelle meg hvorfor det er så vanskelig å finne ark/"blekk" til denne på de plassene hvor den selges (XD, MPX, Amentio)? Gidder liksom ikke bestille en skriver og så får jeg ikke tak i mer ark/"blekk"... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Kan noe fortelle meg hvorfor det er så vanskelig å finne ark/"blekk" til denne på de plassene hvor den selges (XD, MPX, Amentio)? Gidder liksom ikke bestille en skriver og så får jeg ikke tak i mer ark/"blekk"... Jeg kjøpte både skriver og ark fra MPX. Nærmere bestemt denne. Tom Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Finnes også på godt utstyrte fotobutikker rundt omkring. De butikkene som ikke har, kan bestille fra Canon eller Fotosentralen. Ikke så vanskelig å få tak i. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Aha, se der ja. De lå nemlig ikke under tilbehør til printeren sist jeg sjekket men nå er det på plass. Får bare vente å se om de får inn printere på lager... Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 inkclub Er her jeg fant blekket og papiret billigest, forøvrig er jeg meget godt fornøyd med kvaliteten på utskriftene Lenke til kommentar
Dragonman Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Er det noen som har forsøkt med annet papir for blekkskrivere enn det som følger med slike sublimeringsskrivere ? Min ide bak dette er ikke å slippe unna med billigere papir men jeg skriver bla ut dekaler (dvs på vanndekal ark) som er tilpasset normale blekkskrivere (det finnes også papir for lasere til samme bruk). Har selv ingen sublimeringsskriver pr i dag men vurderer sterkt da både laser og blekk har sine ulemper for dekalproduksjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Er det noen som har forsøkt med annet papir for blekkskrivere enn det som følger med slike sublimeringsskrivere ? Min ide bak dette er ikke å slippe unna med billigere papir men jeg skriver bla ut dekaler (dvs på vanndekal ark) som er tilpasset normale blekkskrivere (det finnes også papir for lasere til samme bruk). Har selv ingen sublimeringsskriver pr i dag men vurderer sterkt da både laser og blekk har sine ulemper for dekalproduksjon. Det tror jeg ikke vil virke. Her henger papir og blekk sammen - de selges sammen. Har desverre ikke noen ide hvor du bør henvende deg for den type printing. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå