LogiZa Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei folkens.. JEg tenkte jeg skulle prøve å clocke opp min C2D E6700 CPU så jeg lurte litt på om det er flere her som har den CPUen og hvor mye dere har klart å clocke den opp. Jeg bruker den feite , svarte Zalman-viften Også Bios-setup kan også være litt kjekt om dere har lyst til å poste.! Takk Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Vel, du må oppgi hvilket HK du har, hvilken RAM, og hvilken PSU. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 og så kan du jo starte med å lete litt rundt om på forumet og lese litt..... mye nyttig å lese Bruk søkefunksjonen også Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Hmm.. Jeg har det EVGA 680I hovedkortet med en Hyper 580W. Også de minnebrikkene her. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hmm.. Jeg har det EVGA 680I hovedkortet med en Hyper 580W. Også de minnebrikkene her. 9201943[/snapback] Da kan du sette FSB:DRAM divider til 1:1, eller sette ram som unlinked. Etterpå øker du FSB'en med 50MHZ, starter windows, kjører f.eks OCCT, WPRIME elns, er det stabilt kan du restarte maskinen, øke med 10mhz, og gjøre kjøre stabilitetstest på nytt. Sånn fortsetter du til det ikke er stabilt, da må du øke VCORE. Men pass på - når du øker VCORE øker temperaturen på CPU'en, så bruk et monitoring program til å passe på at CPU'en din ikke overstiger ca 55*C på load(under stresstesting). Lenke til kommentar
kristovs Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ikke mer enn 55 på load? gurgle... min qx6700 ligger på 59 på idle (70-72 load)... venter stadig på ny ribbe+vifte fra supertreg nettbutikk. Satser på at utstyret holder frem til da... Krstjn Hmm.. Etterpå øker du FSB'en med 50MHZ, starter windows, kjører f.eks OCCT, WPRIME elns, er det stabilt kan du restarte maskinen, øke med 10mhz, og gjøre kjøre stabilitetstest på nytt. Sånn fortsetter du til det ikke er stabilt, da må du øke VCORE. Men pass på - når du øker VCORE øker temperaturen på CPU'en, så bruk et monitoring program til å passe på at CPU'en din ikke overstiger ca 55*C på load(under stresstesting). 9201969[/snapback] Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ikke mer enn 55 på load? gurgle... min qx6700 ligger på 59 på idle (70-72 load)... venter stadig på ny ribbe+vifte fra supertreg nettbutikk. Satser på at utstyret holder frem til da... Krstjn Hmm.. Etterpå øker du FSB'en med 50MHZ, starter windows, kjører f.eks OCCT, WPRIME elns, er det stabilt kan du restarte maskinen, øke med 10mhz, og gjøre kjøre stabilitetstest på nytt. Sånn fortsetter du til det ikke er stabilt, da må du øke VCORE. Men pass på - når du øker VCORE øker temperaturen på CPU'en, så bruk et monitoring program til å passe på at CPU'en din ikke overstiger ca 55*C på load(under stresstesting). 9201969[/snapback] 9203080[/snapback] Vel, det er mulig med opptil 85-90*C Idle, men personlig har jeg erfart at man ikke burde ha prosessoren opptil mer enn ca 55*C load, da systemet ofte blir ustabilt og levetiden på prosessoren synker dramatisk vis den har høyere temperaturer over lengre tid. Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Takk for info. Men kan dere linke meg en side hvor jeg kan laste ned ett program hvor jeg kan teste stabiliteten på CPUen min og CPU-temp? TAT ser ikke ut til å virke på Vista :S Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Takk for info. Men kan dere linke meg en side hvor jeg kan laste ned ett program hvor jeg kan teste stabiliteten på CPUen min og CPU-temp? TAT ser ikke ut til å virke på Vista :S 9204366[/snapback] Bruk google. OCCT wPrime Orthos osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå