roma1974 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Finnes det noe windows program som setter opp en reg.pattern? Uansett, så sliter jeg med følgende: Jeg skal plukke ut alle forekomster av tall i en string hvor det er 2 eller 3 tall etterhverandre. Resten av stringen skal utelates. Om det finnes et tall alene i stringen skal heller ikke dette være med... så langt har jeg kommet: [^d2] problemet er at jeg får med absolutt ALLE tall.. Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Dersom du er interessert i dette fremdeles: kan du forklare litt bedre? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Sikkert ikke så utrolig vanskelig å gjøre i C eller noe, hvis man bare sjekker ASCII-verdien til tegnene i strengen. Lenke til kommentar
roma1974 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Problemstillingen har jeg funnet en vei rundt nå, men jeg fikk det aldri til slik jeg forventet.. :oops: Har ennå en del å lære når det gjelder regular expressions... Om det finnes noe verktøy som kan forenkle jobben med å sette opp slike er jeg fremdeles interessert i det. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hva med å bruke Cygwin med Bash? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå