Gå til innhold

Hosting og maskinvare

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å sette sammen en diskusjons Forum pc alså en egen maskin og på denne skal jeg ha følgende programvare http://www.infopop.com/support/ubbclassic/install.html så det jeg er ute etter hva trenger jeg som oprativ system her det ser ut some det bare er Windows NT og Linux det støtter..jeg har windows NT advanced server liggende kanskje jeg kan bruke den! også må jeg ha PERL hvor i hel**e finner jeg det?

Og harware jeg tenkte på 120 gig hd, cdrom, 100 megabit nettverks kort, Chiftec black Dragon maxi tower 350 w power, resten av tinga hare jeg skjermkort og skjerm lydkort trenger jeg ikke tror jeg. Og p4 1,6 ghz og 1024 mb ram og Asus hk.

Noen andre forbedringer ?

Og en ting til jeg trenger webhost er det noen norske som driver med det? Jeg har jo min konto hos Telehor (ADSL) kan jeg bruke denne kontoen til dette? eller må jeg ha et spesiellt abonent hos Telehor eller noen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha din egen server, behøver du jo ikke noen host, da.... men hvorvidt din ADSL-linje duger hvis du skal ha noen besøkende, spørs....

Anbefaler Linux på en webserver,men du kan også bruke activeperl til windows.

Siste nytt av maskinvare er ikke nødvendig med mindre du har planer om å hoste mer enn en liten side på den.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...