Gå til innhold

Nokia E90 Communicator

Anbefalte innlegg

Finner ingen tråder om telefonen så jeg prøver meg på egenhånd!

Stort sett veldig fornøyd med telefonen, men det har dukket opp ett par spørsmål underveis som kanskje dere andre kan hjelpe med!!

-Internett tlf. : Jeg skjønner hva det er, men ikke hvordan jeg får det til å virke

. Er det noe som er nettverksavhengig(NetCom), eller er det f.eks. Skype?

-TOS : Samme som over egentlig!

-Hjemmenettverk: Hvor er det blitt av denne geniale funksjonen fra N80, N95

osv.?

Takknemlig for alle svar, og andre tips og råd !

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjemmenettverk og UPnP er desverre forbeholdt N-serien til Nokia. Det er helt ufattelig at det ikke er implementert i en så komplett telefon som E90, men sånn er det nå en gang bare desverre :(

Hva TOS angår er det ikke støtte for det i Norske nett per i dag. Det er så vidt jeg veit heller ingen umidelbare planer om å gi støtte til det heller. TOS (eller Trykk og Snakk) er forøvrig en "sambandsfunksjon" som lar deg foreta et "kontinuerlig" anrop mot en eller flere andre telefoner hvorpå man må (akkurat) trykke og snakke som i en walkie talkie.

Internett-telefoni har jeg ikke forsket på. Det er ikke nettverksavhengig, så mye veit jeg. Det bør foregå over wlan der du har båndbredde til det (evt super3G antakelig når det engang kommer) og det støtter ikke Skype grunnet en eller annen teknologi. Som sagt har jeg ikke tuklet noe med det (har heller ikke E90 forsåvidt, E61i på meg, men informasjonen er jo like relevant for deg), men du kan lese en artikkel om IP telefoni på mobilen på Amobil.no.

Det var vel i all hovedsak det?.. *puh* :thumbup:

Lenke til kommentar
Du klarte ikke å finne noen tråder om E90? Da kan du ikke ha lett så utrolig bra... ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=806575

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=762011

9202889[/snapback]

Helt riktig det ! :thumbup:

Har ikke lett veldig mye. Ser over første siden, står det ikke noe der så kan det være det samme! :thumbdown:

Den første linken din inneholder noe få poster, og den siste er om før og under lansering! Ikke veldig relevant eller??

Søke funksjonen er noe vanskelig og klønete syns jeg, så sant man ikke har ett liv utenfor div forum på nettet da. Da er den sikkert enkel å forstå.

Men takk for linkene alikevell!! :w00t:

Bjørnar!

Takk for gode innspill. Da slipper jeg og irritere meg unødig over ting jeg ikke rår over. He-He !! :w00t:

Ha en fin fredag gutter, og skål !!

Endret av mtobi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...