Gå til innhold

Norge ut av afghanistan

Anbefalte innlegg

Jeg startet denne debatten i aftenpostens forum.

Min e-post: [email protected]

Noen som har hørt om afghan?...

Tror de fleste har det .

Kikket litt på nyhetene i går , og så 4-fire stk jagerfly defilerte over kisten ,hvor det ene forsvant . Slikt gjør inntrykk. Tårene rant . Takk .

Vi har et oppdrag der , men vi kunne ha gjort mer ut av det om det hadde blitt sent utstyr til å bygge opp med . Ut , nei .

Hva slags oppdrag snakker du om?

Krigen i Afghanistan har vært skammelig fra dag 1. Hva slags krig er det å benytte

teppebombing mot ak47? Det var selvsagt ikke krig, det var nedslakting. Når det

gjaldt menneskerettsituasjonen under taliban, så er det ikke noe bedre i Saudia Arabia eller Tibet(lite hint...). Osama er helt sikkert i et palass i Saudia Arabia... Når det gjelder befolkningen i Afghanistan er det snakk om godtfolk og

jeg jeg er helt sikker på at Taliban ville blitt avsatt etter vært i alle tilfeller.

Når det gjelder inntrykket ditt fra begravelsen er jeg selvsagt enig. Det er derfor jeg skriver dette innlegget. Jeg har ikke lyst til å se flere hjernevaska norske spirrevipper dø uten grunn i Afghanistan. Folk som mener det er riktig å sende norske 19 åringer til Afghanistan burde dra dir selv. Hint til stortingspolitikerne, 50 er ingen alder, bare 2 ukers prepping og du er sikkert "fit for fight".

___________________________ ________________________

"Pump all night long, and take hits from the bong."

Cypress Hill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om Krig aldri er den optimale løsningen, syns jeg ikke vi skal glemme at denne soldaten faktisk har død for vår frihet og at han har hatt et valg.

Hvem i Afghanistan truer vår frihet? Dette er en like stor bløff som Irak-krigen.

Går du også rundt og sier at Tyskland sendte fredsbevarende styrker til Norge i 1940?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Samtlige partier på Stortinget ønsker ISAF i Afghanistan. Hjelpeorganisasjonene ønsker ISAF i Afghanistan. De afghanske folkevalgte ønsker ISAF i Afghanistan.

Personlig støtter jeg opp om dette. Vi har et ansvar for å bygge opp igjen landet vi var med på å invadere. Om Afghanistan vil ha oss ut bør vi dog respektere det og trekke oss ut. Men det er så langt ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Selv om Krig aldri er den optimale løsningen, syns jeg ikke vi skal glemme at denne soldaten faktisk har død for vår frihet og at han har hatt et valg.

Hvem i Afghanistan truer vår frihet?

9201396[/snapback]

main.bin.jpg

Denne karen gjorde det; nå hjelper de militære styrkene med oppbygging av landet, og trygghet for diverse hjelpeorganisasjoner.

Lenke til kommentar
Denne karen gjorde det; nå hjelper de militære styrkene med oppbygging av landet, og trygghet for diverse hjelpeorganisasjoner.

Ja, det er en terrorist som ble trent opp av USA og som blandt mange land har oppholdt seg i Afghanistan. Betyr det at Afghanistan er en trussel mot Norge? Og vil du påstå at norske styrker leter etter mannen?

Lenke til kommentar

Mannen er da død og begravet GuardiaN--, 6 fot under torv og jord, er da en grunn til at vi ikke har sett noe til han på en stund. Bare fått noen defuse stemmeopptak som angivlig er han.

Robertaas, noen gang hørt om å velge det minste av to onder? Det er ganske likt som når du skal stemme, du velger det partiet du hater minst, ikke det du liker best.

Osama og taliban > russerene

osv

osv

P.S. Du må bare reise til usa og bombe litt hvis du vil.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Jeg støtter de norske soldatene sitt nærvær i Afghanistan og mener at vi gjør en viktig jobb for å bekjempe Al Qaida.Og så lenge Afghanistan vil ha oss i landet skal vi hjelpe de og andre land,som vil bekjempe terror.

Og jeg vil og minne på at mange ting har blitt bedre etter invasjoene av Afghanistan,spesielt for kvinner.

Afghan Ladies' Driving School

Dette er et sammendrag av et program som gikk på NRK i vår,veldig informativt og lærerikt program som vis foholdene er i Kabul.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Ja, det er en terrorist som ble trent opp av USA og som blandt mange land har oppholdt seg i Afghanistan. Betyr det at Afghanistan er en trussel mot Norge? Og vil du påstå at norske styrker leter etter mannen?

9202714[/snapback]

USA har trent opp mange land og personer militært; det rettferdiggjør ikke at de dreper 3000 sivile i et terrorangrep. Nei, Afghanistan er ikke en trussel mot Norge, men landet støttet en bin Laden som angrep et NATO-land, og det er vår plikt å støtte USA når de svarer på 9/11-angrepet.

Nei, norske styrker prøver å skape trygghet og stabilitet i landet, slik at hjelpeorganisasjoner og andre kan bygge det opp igjen.

Lenke til kommentar
USA har trent opp mange land og personer militært; det rettferdiggjør ikke at de dreper 3000 sivile i et terrorangrep. Nei, Afghanistan er ikke en trussel mot Norge, men landet støttet en bin Laden som angrep et NATO-land, og det er vår plikt å støtte USA når de svarer på 9/11-angrepet.

Jada, de brant sikkert dukker av Bush, knyttet nevene, hoppet rundt og ropte at han var en djevel, men det er jo fra Saudi-Arabia pengene og 15 av 19 terrorister til angrepet kom fra. Har alle glemt det?

Lenke til kommentar

Jada, de brant sikkert dukker av Bush, knyttet nevene, hoppet rundt og ropte at han var en djevel, men det er jo fra Saudi-Arabia pengene og 15 av 19 terrorister til angrepet kom fra. Har alle glemt det?

9203380[/snapback]

Sannhet med modifikasjoner. Osoama ble forvist fra Saudi lenge før 9/11. Saudi gikk inn for å ta disse folkene. At Osama er fra Saudi, og han har penger betyr ikke at Saudi står bak.

Lenke til kommentar

Hva slags oppdrag snakker du om?

Krigen i Afghanistan har vært skammelig fra dag 1. Hva slags krig er det å benytte

teppebombing mot ak47? Det var selvsagt ikke krig, det var nedslakting. Når det

gjaldt menneskerettsituasjonen under taliban, så er det ikke noe bedre i Saudia Arabia eller Tibet(lite hint...). Osama er helt sikkert i et palass i Saudia Arabia... Når det gjelder befolkningen i Afghanistan er det snakk om godtfolk og

jeg jeg er helt sikker på at Taliban ville blitt avsatt etter vært i alle tilfeller.

Når det gjelder inntrykket ditt fra begravelsen er jeg selvsagt enig. Det er derfor jeg skriver dette innlegget. Jeg har ikke lyst til å se flere hjernevaska norske spirrevipper dø uten grunn i Afghanistan. Folk som mener det er riktig å sende norske 19 åringer til Afghanistan burde dra dir selv. Hint til stortingspolitikerne, 50 er ingen alder, bare 2 ukers prepping og du er sikkert "fit for fight".

___________________________ ________________________

"Pump all night long, and take hits from the bong."

Cypress Hill

9199786[/snapback]

Du har dine meninger og det respekterer jeg, men dine argumenter holder ikke mål.

Teppebombing mot AK47? Man teppebomber ikke får å ta ut avdankede russiske våpen, man teppebomber for å ta ut fiendtlige installasjoner og baser. Og i dagens Afghanistan er det ingen slike.

Nedslakting? Taliban terroriserer det Afghanske folket, dreper alle som prater med/hjelper NATO-styrkene. Hvem er det som slakter hvem?

Osama er sikkert i et palass i Saudi-Arabia? Vis kilde, send den til Amerikanerne, og sjekk nyheten om et par dager, er du snill.

Hjernevaska? Jeg tror ikke norske spesialsoldater er hjernevasket, langt i fra. Det ligger i treningen deres å tenke selvstendig. Og å resie til Afghanistan er frivillig om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...