Gå til innhold

Anbefaling: PSU med 8pin PCI-E kontakt, over 800w?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale meg en PSU med 8 pin PCI-E kontakter. Helst 4 eller flere.

 

Krav til PSU: 8pin PCI-E kontakt, fire eller flere. Stabil 12v linje, +3,3v linje og +5v linje. En effekt på over 800w.

 

Har tenkt litt på Gigabyte ODIN GT 800. Syntest den så lovende ut, men ikke alt var like stabilt der.

 

Hadde vert fint om dere kunne kommet med noen anbefalinger til en PSU som kan oppfylle ovenevnte krav. :)

 

Med vennlig hilsen LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg skal ikke stå i veien, folk får kjøpe hva de vil. Men man må vel se på hva man trenger i forhold til hva man tror man trenger. Skal man ha en overklokket quad-core med peltierkjøling, X2900XT i Crossfire og 10 harddisker, så kan man begynne å tenke 1200W.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Var egentlig tenkt på Gigabyte ODIN, men tenkte å spørre dere på forum først om det var noen med 8 pin som var mer stabil enn den.

 

Blir nok kanskje CrossFire eller SLI på meg, men ikke flere enn 3 hdder. Får ikke bruk for stort mer heller tror jeg. Vannkjøling er nok helt sikkert noe jeg kommer til å innstallere. :)

 

Tror jeg går for Gigabyte ODIN i høst jeg, dersom det ikke kommer noe nytt som er mer stabilt.

 

Vil den klare vannkjøling, SLI eller CrossFire + 3 hdder? I så fall er nok Gigabyte ODIN GT mitt valg. :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke Gigabyte ODIN GT 800w i salg på netshop.no lenger. Så det jeg lurer på er om jeg kan gå for Pro versjonen? Den er vel og merke uten programmvarestyring, men tror ikke jeg kommer til å få så mye bruk for den likevel. Kan vel overklokke en Q6600 600 mhz (opp til 3,0ghz) uten at jeg må stille på +5v linja og +3,3 volten?

Lenke til kommentar

Jeg har alltid benyttet FORTRON PSU'er i alle mine PC'er og har aldri hatt noe tull. De er stabile og forholdsvis stille. De har det meste av plugger.

 

Kjører nå på en 700 watter til ASUS P5K Deluxe med Q6600 med diverse tilbehør. Voltveridene rører seg ikke engang uansett hvilken belastning jeg kjører på PC.n

 

Bare mitt forslag hvis du skal ha en god PSU. :thumbup:

Lenke til kommentar
PC Power & Cooling 1Kw er også et meget godt alternativ.

9229234[/snapback]

 

Jepp. Dette er en meget god PSU! Har en kompis som har en slik.

 

Selv har jeg en Silverstone OP 1000 (1000W) og er meget godt fornøyd med den.

 

En av fordelene med disse to i forhold til mange andre er at de har en kraftig 12V rail. Silverstone OP 1000 kan f.eks levere 80A kontinuerlig på 12V Railen (88A peak)

 

Du kan jo leke deg litt med denne siden og se hva du kommer frem til: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

 

Lengst nede til høyre av de tingene du kan skru på av parametre er det en sak som heter "Capacitor Aging" Husk å sette denne til minimum 20%. Jeg pleier å sette 25%.

 

Etter hvert som en PSU drar på årene (og står på mye) er ikke kondensatorene like "spreke" som da de var nye. Derfor bør man legge på litt sikkerhetsmargin - det er dette du gjør med denne "Capacitor Aging" parameteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...