venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har overklokket fsb en del og jeg tenker at mitt cipsett blir passe varmt iogmed at det ikke har vifte. lurer på om jeg ville hatt noe og tjene på og kjøpe en chipset kjøler fra 3dfxcool. jeg har et Asus A7N8X kort som egentlig har en ganske fet kjøleribbe fra før. kanskje jeg bare skal slenge på litt as3 og beholde den? eller?.. takker for svar. mvh ANders Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Det du evt kan oppnå er at chipsettet tåler en høyere FSB. Hvis du vet at det er det som hindrer deg i fra å overklokke mer, så kan det være en ide. Bortsett fra det ser jeg ingen grunn til å skifte ut en allerede fet kjøleribbe eller utstyre den med vifte. Det eneste du da oppnår er litte lavere temperatur på chipsettet (som om det var en grunn i seg selv) og kanskje litt mer støy (om du setter en vifte på den) Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Enig med Simen her. Jeg går ut ifra at det eneste som kanskje temp'en kan gjøre med chipset'et er muligens levetiden... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Enig med Simen her. Jeg går ut ifra at det eneste som kanskje temp'en kan gjøre med chipset'et er muligens levetiden... Levetiden på chipsettene er gode selv med de dårligste kjøleløsningene. Har ennå ikke sett ett hovedkort som er gåent pga at northbridgen har svidd seg.. Så om du reduserer levetiden på chipsettet fra 100 til 10 år ved å overklokke FSB'en så synes ikke jeg det er noe å tenke på. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Enig med Simen her. Jeg går ut ifra at det eneste som kanskje temp'en kan gjøre med chipset'et er muligens levetiden... Levetiden på chipsettene er gode selv med de dårligste kjøleløsningene. Har ennå ikke sett ett hovedkort som er gåent pga at northbridgen har svidd seg.. Så om du reduserer levetiden på chipsettet fra 100 til 10 år ved å overklokke FSB'en så synes ikke jeg det er noe å tenke på. bra poeng. tror jeg klarer meg med litt as3 Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ja nettopp det er det jeg mener. Tviler på at du skal ha samme HK i over 5 år... Så hva er dermed forskjellen på 5 og 15 år..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå