Gå til innhold

Kan noen kristne fortelle meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært fasinert over religion, men er totalt imot at Norge er et kristent land. Selv er jeg ikke religiøs, men har alltid syntes religion er interesant. Det er bare noen ting jeg liksom aldri får helt på plass når det gjelder kristendommen. Kan noen kristne være så snill og besvare følgende spørsmål på en seriøs måte?

1. Hvis gud skapte jorda og alt liv der, hvorfor fortelles det da ikke om dinosaurer i bibelen?

2. I bibelen blr det fortalt om en person som heter Thomas, også kalt tvileren, fordi han tvilte på jesu lære. Det er i senere tid funnet et pergament av Thomas, der han skrev sitt eget evangelium. Er det andre som tror som meg, at Thomas var Jesus 13 disippel? Og hvis han var det, hvorfor fortelles det ikke om i bibelen?

3. Hvorfor blir det aldri sagt at Satan har 2 brødre i bibelen?

4. Var Maria Magdalena Jesus sin kjæreste?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har alltid vært fasinert over religion, men er totalt imot at Norge er et kristent land. Selv er jeg ikke religiøs, men har alltid syntes religion er interesant. Det er bare noen ting jeg liksom aldri får helt på plass når det gjelder kristendommen. Kan noen kristne være så snill og besvare følgende spørsmål på en seriøs måte?

1. Hvis gud skapte jorda og alt liv der, hvorfor fortelles det da ikke om dinosaurer i bibelen?

2. I bibelen blr det fortalt om en person som heter Thomas, også kalt tvileren, fordi han tvilte på jesu lære. Det er i senere tid funnet et pergament av Thomas, der han skrev sitt eget evangelium. Er det andre som tror som meg, at Thomas var Jesus 13 disippel? Og hvis han var det, hvorfor fortelles det ikke om i bibelen?

På forhånd takk!

9198810[/snapback]

Må si at jeg ikke er noen teolog, så ta mine svar med et kilo salt. ;)

1. Dinosaurene levde ikke på samme tid som menneskene, bibelen er skrevet av mennesker, ikke gud.

2. Konspirasjonsteorier?, gi meg fakta så skal jeg tro deg. Nå vet jeg svært lite om dette evangeliet du snakker om, og igjen, bibelen ble skrevet av mennesker så det kan være han ble redigert ut av en eller annen grunn.

3. Dette har jeg dessverre ikke hørt noe om.

4. Igjen, konspirasjonsteori (Davinci koden, viss jeg ikke husker feil).

Endret av alex503
Lenke til kommentar

På forhånd takk!

9198810[/snapback]

Vel, jeg har nesten alltid vært kristen. Og har likt kristendommen men jeg har ikke NOE peilling egentlig. (Flaut) Siden jeg er kristen burde jeg kanskje vite det men vet ikke:S Sorry .. Egentlig har jeg sikkert ikke noe med og skrive her siden jeg ikke vet det.. men de spørsmålene der kommer jeg til og lure på en tid i fremtiden :D

Lenke til kommentar

Thomas evangelium ble funnet for noen år tilbake. Men de besluttet at dette evangeliet ikke skulle legges inn i bibelen fordi det som sagt tvilte på jesus lære.

Thomas nevnes såvidt i bibelen som tviler, men aldri som dissipel. Men jeg har alltid regnet han som dissipel. Kansje han ikke nevnes siden han er nummer 13 også?

Jeg tror det er 14 mennesker på Leonardo Da Vincis bildet; Det siste måltid. og da regner jeg med at nummer 13 og 14 er Thomas og Jesus selv.

Satan blir fortalt og ha 2 brødre. De blir omtalt i bibelen, men aldri som hans brødre. Mephisto og Baal.

Det er blitt bevist i senere tid at Maria Magdalena var Jesus sin kjæreste, men jeg ville bare høre hva en kristen mente om saken, Siden hun i bibelen fremstilles som løsaktig.

Endret av ZsaZsa
Lenke til kommentar
Det er blitt bevist i senere tid at Maria Magdalena var Jesus sin kjæreste, men jeg ville bare høre hva en kristen mente om saken, Siden hun i bibelen fremstilles som løsaktig.

Nøyaktig hvor i Bibelen står dette? Det er vanlig å blande Maria Magdalena sammen med historiene om at Jesus snakket med prostituerte, men jeg kan ikke huske at historiene er blandet sammen i Bibelen.

Maria Magdalena var riktignok ikke så populær i ettertid da Jesus (ifølge døddehavsrullene) allerede hadde kone og barn da han begynte å rote med Maria Magdalena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...