oblivian Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 a64-124-157-124.deploy.akamaitechnologies.com:80 Prøver å finne ut hva denne forbindelsen er og ved et søk på nettet så fikk jeg inntrykk av at dette kunne være en virus infeksjon... Denne forbindelsen prøver konstant å komme seg ut på nettet. Noen som vet hva det er? Obi PS. Forbindelsen synes bare i Sniffer ikke i NetStat... Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Prøver å finne ut hva denne forbindelsen er og ved et søk på nettet så fikk jeg inntrykk av at dette kunne være en virus infeksjon... www.akamai.com En av websidene du akseserer benytter tjenester fra dette selskapet. Mao er denne forbindelsen ikke et virus. Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Prøver å finne ut hva denne forbindelsen er og ved et søk på nettet så fikk jeg inntrykk av at dette kunne være en virus infeksjon... www.akamai.com En av websidene du akseserer benytter tjenester fra dette selskapet. Mao er denne forbindelsen ikke et virus. Mvh Ronnie "The Runner" Akamai programs and doubleclick bugs have been found re-written and being used by hackers to not only get info but also to connect to, and network from, people's computers. Problemet er jo at ingen websider er oppe, ikke er iexplorer startet heller. Det jeg synes er litt skummelt er at det ikke synes i NetStat og at de bare synes på MAC nivå i Sniffer. Har sjekket litt videre og det virker som det er SpyWare av noe slag a la DoubleClick/Gator, osv. Forbanna dritt... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hmmmm.... http://home.cogeco.ca/~wildcard_/Anetstat.html Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Tittet litt etter Akamai på Google, og det ser ut til at i i tillegg til å 'hoste' FBI, Yahoo osv så samarbeider de også med Spyware, Ad/Banner services osv. Men uansett; Om du har noe lokalt, som prøver å koble mot Akamai, så tror jeg ikke det er riktig. Sjekk kjørende programmer og services. Om du har Norton personal Firevall, så kan du der sjekke conenction mot .exe fil under detailed statistics. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei du. Prøv adaware med de nyeste signaturfilene (lastes ned etterpå med eget program). Her http://www.lsfileserv.com/downloads.html finner du både adaware og RefUpdate (signaturfil oppdatering - husk å kopier signaturfila fra refupdate katalog til adaware katalog - det gjøres ikke automatisk). Adaware er genialt og tar en god del av "dritten" som havner på systemene våre. Alltid fiksa alt for meg! (Utenom kaffe og grandis) Tronaldo Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Problemet er jo at ingen websider er oppe, ikke er iexplorer startet heller. Det jeg synes er litt skummelt er at det ikke synes i NetStat og at de bare synes på MAC nivå i Sniffer. Har sjekket litt videre og det virker som det er SpyWare av noe slag a la DoubleClick/Gator, osv. Forbanna dritt... Det kan nok være noe spyware, det kan også være en caching-funksjon i forhold til et program du bruker, selv om prgrammet ikke er i bruk. Mener at noe av det samme problemet ble diskutert i forbindelse med forsøk på connection mot en dansk server, hvor det viste seg at forsøkene på connection kom på grunn av brukerens tidligere deltagelse i QuizShow. Det medførte da at serveren "lyttet" for å se om brukeren var online.... Jeg er ingen ekspert på dette, så ta dette med en tønne salt Selv bruker jeg både ad-ware, anti-virus, firewall og anti-trojan for å opprettholde så høyt sikkerhetsnivå som mulig. Har lært etter å ha blitt angrepet av både trojaner og virus flere ganger med reinstallering og ditto tap av software og filer som følge av det. Det skremmende er at jeg ikke tok hintet før jeg ble infisert for 4. gang på kun noen måneder. Ikke akkurat Lyn Gordon....... Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå