panzerwolf Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg prøver å finne microdrive (vil har det grunnet ytelsen men mulig jeg ikke har oppdatert meg her de siste par årene), men finner det ikke noe sted. Prisguiden finner heller ingen tilgjengelige. Er disse ute av markedet? Endret 3. august 2007 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg prøver å finne microdrive (vil har det grunnet ytelsen men mulig jeg ikke har oppdatert meg her de siste par årene), men finner det ikke noe sted. Prisguiden finner heller ingen tilgjengelige. Er disse ute av markedet? Ser ingen grunn til å velge Microdrive fremfor CF til kamerabruk. Eneste fordelen jeg ser per i dag, er at de egner seg bedre til operativsystem og andre applikasjoner der du skriver svært ofte og mange ganger til disken. Ytelsen på CF er per i dag tilsvarende harddisk, så det er lite eller ingenting å spare på det. For 1300 kr får du 8GB CF med skrive- og lesehastighet på opptil 40MB i sekundet (Sandisk Extreme IV), og for 1900 kr får du 16GB med skrive- og lesehastighet på opptil 20MB/s (Sandisk Extreme III). Sandisk har forøvrig akkurat lansert en ny 8GB-brikke med skrive- og lesehastighet opptil 45MB/s, men den er det ikke priser på i produktguiden ennå. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Tenkte egentlig å bruke den til applikasjoner faktisk (kjøre programmer fra i stede for harddisk på bærbar PC). Men hvis CF fungerer like bra kan jeg jo like gjerne gå for det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Tenkte egentlig å bruke den til applikasjoner faktisk (kjøre programmer fra i stede for harddisk på bærbar PC). Er det snakk om en "ny" maskin med Expresscard? I så fall har Lexar en serie med "harddisker"...Produktguiden: Expresscard harddisker Endret 3. august 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Takk! Hmm, kanskje noe sånt kan fungere? Står at den krever Vista, men vet du om den er OS uavhengig? Teller en del for meg.... edit: Tenker ikke nødvendigvis boot, men bare at den synes som en ekstra disk Endret 3. august 2007 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå