Gå til innhold

Er microdrive ute av markedet?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne microdrive (vil har det grunnet ytelsen men mulig jeg ikke har oppdatert meg her de siste par årene), men finner det ikke noe sted. Prisguiden finner heller ingen tilgjengelige. Er disse ute av markedet?

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å finne microdrive (vil har det grunnet ytelsen men mulig jeg ikke har oppdatert meg her de siste par årene), men finner det ikke noe sted. Prisguiden finner heller ingen tilgjengelige. Er disse ute av markedet?

Ser ingen grunn til å velge Microdrive fremfor CF til kamerabruk. Eneste fordelen jeg ser per i dag, er at de egner seg bedre til operativsystem og andre applikasjoner der du skriver svært ofte og mange ganger til disken.

Ytelsen på CF er per i dag tilsvarende harddisk, så det er lite eller ingenting å spare på det. For 1300 kr får du 8GB CF med skrive- og lesehastighet på opptil 40MB i sekundet (Sandisk Extreme IV), og for 1900 kr får du 16GB med skrive- og lesehastighet på opptil 20MB/s (Sandisk Extreme III).

Sandisk har forøvrig akkurat lansert en ny 8GB-brikke med skrive- og lesehastighet opptil 45MB/s, men den er det ikke priser på i produktguiden ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...