poffa Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei. Skal til å anskaffe en 32" Tatung, og da hadde det jo vært kjekt å dra nytte av disse fantastiske nye, digitale standardene for bildeoverføring fra PC. Nå er det imidlertid slik at HDMI-kabler jo koster en liten formue, så jeg vil være sikker før jeg kjøper dem. Avstanden mellom PC med DVI ut (i form av en ATI Radeon 9700) og TV er hele 10 m. Jeg leser at noen sier at dette er et stort problem, mens andre sier det kan bli et problem, mens andre igjen sier det går heeelt fint. Innspill? Bør 10 m gå greit? Er det noe jeg bør huske på her? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Altså, over 10m er det ikke alle kabler som garanterer 1080p støtte. Dette er jo kanskje noe du er ute etter, siden du vil dra nytte av de nye standardene? Isåfall, så kan jeg anbefale deg kabler fra Supra, og Dreamscreen. Disse er ikke overpriset, og garanterer støtte for 1080p. Eller, bare let etter en kabel som garanterer støtte for 1080p. Dreamscreen sin kabel: Dreamscreen HDMI kabel 10m kr 1099,- Lenke til kommentar
poffa Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Med "nye standarder" mente jeg egentlig bare HDMI. Det er helt nytt for meg Jeg søker nok kabler til halve den prisen... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Du får nok ikke kabler som garanterer 1080p til noe sørlig under en tusenlapp. Du kan jo gå for en billig kabel fra Clas Ohlson, og håpe på det beste. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg kjøpte en 10m B-TECH til 1198,- hos bestbuy. Jeg er heller ikke så oppdatert på standarder, men den kabelen fungerer helt fin på min 42"" LG-TV. Og bildet ble skarpt nok til at man kan lese tydelig hva som står. Det samme kan ikke sies om S-video som jeg brukte tidligere. Jeg ble anbefalt å ikke kjøpe noe billigere, da det går ut over kvalitet. Vil derfor anbefale deg det samme. Men det er sjokkerende hvor dyre disse kablene er. Kjøp en når du får økonomi til det. Svein. Endret 3. august 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Den der ville jeg ikke ha kjøpt.. Det står vel ingen steder på den om den garanterer støtte for 1080p? Hvis den ikke gjør det, så kan den kabelen der sammenlignes med den billigste HDMI kabelen du finner på 10m... Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg kjøpte en grei og billig kabel: DVI - HDMI 10M Den kjører jeg på 1080p uten problemer på min samsung tv.. ikke koster kabelen skjorta heller. Står riktig nok at den ikke garanterer dette, men det funker fint på min tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå