Maria Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Godt nyttår! Vel, jeg har nettopp satt opp et slags nettverk via krysset kabel, bestående av to PC-er (WinXP & Win98SE) hvorav bare én har ISDN-kort (Win98SE) og den andre (som om to uker får ADSL) skal kobles opp til internett via den første. Siden jeg har rotet bort Win98SE-CDen og i tillegg er ganske blank når det kommer til nettverk, hadde jeg store vanskeligheter med å finne et program som kunne ta jobben ut at jeg måtte konfiguere til jeg kreperte av utålmodighet. Men Sygate Home Network funka og funker fortsatt... delvis. Men egentlig ikke. Jeg kan surfe/downloade/alt mulig fra XP-PC-en via Sygate-nettet, men noen ganger når jeg kobler fra og kobler til igjen, eller hvis en bruker av 98SE disconnecter mens jeg er online med XPen, eller hvis en av dem restartes... fungerer ingenting. Ikke alltid, men ofte. Statussaken sier 'Online' på XPen og alt skal tilsynelatende virke, men neida, browseren søker i ca 10 sekunder... men ikke noe svar og jeg får den velkjente 'The page cannot be displayed... Can't find server or DNS error blah blah....' Noen ganger får jeg det hele igang igjen ved å forandre på en eller annen innstilling som burde være uvesentlig og som har vært det før, eller det går det av seg selv, helt merksnodig. Jeg tror jeg har satt opp det meste riktig siden det HAR virket bra og jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke har endret på noe siden det virket. Så mitt spørsmål er vel, er det noen som vet hva problemet kan være? Noen som vet om et annet bra software? Andre råd? Som sagt er jeg ikke veldig erfaren på dette området... "feil" kjønn i forhold til mainstreamen og litt for lav alder, kanskje. :smile: På forhånd takk og godt nytt hår. Skitt, akkurat nå som jeg er blitt vant til å skrive '01 istedet for '99... :wink: Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 du kan prøve noen andre programmer som f.eks ishare, wingate (eller noe sånt, husker ikke det helt) også var det noen fler, men de har jeg ikke i hodet nå. men jeg mener at win98se har muligheten til å dele internet forbindelsen, prøv å søk etter deling av internet, eller hvis det er engelsk versjon: share internet (eller noen i den duren) du kan jo også flytte isdn kortet til den maskina med winxp, og dele internet fra den. _________________ duron800@800 jooho abitkt7a 512 mb sdram geforce2mx (håper å bytte snart) 45gb hdd fra IBM [ Denne Melding var redigert av: LoserID på 2002-01-01 13:28 ] Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Joda Win98SE og nyere har Internet Connection Shearing. Bruk help funksjonen i windows og du burde komme i land.... :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Her finner du en del info om Sygate Home Network: http://www.sybergen.com/swat/products/gate_ov.htm Hvis du får det til å fungere, så er det en veldig bra løsning. Vil absolutt anbefale å bruke Sygate fremfor ICS'en som følger med Windows. Du har større muligheter for konfigurering med Sygate, samt at denne har innebygget sikkerhet (brannmur). Lenke til kommentar
Maria Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Takk folkens. Grunnen til at jeg vil bruke noe annet en Windows' ICS er at jeg IKKE HAR CDen slik at jeg ikke får installert det. Så jeg satte opp Sygate og det virker fint - innimellom. Det er som om det er en eller annen setting som endrer seg selv hver gang programmet blir avsluttet eller et eller annet. Men jeg finner aldri ut nøyaktig HVA det er, for det er forskjellig hver gang. Det er det som er problemet. Litt komplisert? Jeg kan sikkert prøve et annet program også og se om det går bedre, bare det støtter XP. Men nå er jeg ærlig talt ganske lei. Lenke til kommentar
steigtind Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Høres ut som en kjent problemstilling, har løst dette selv ved hjelp av et lite program som heter allegrosurf, der er en gratis del som heter network der du kan dele internett forbindelsen på 3 maskiner gratis, suverent lite program. Testa sygate men det funket dårlig. http://www.allegrosurf.com/ Lykke til JØLLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå