Gå til innhold

AMD X2 6000+ og temperatur

qui-gon

Anbefalte innlegg

Har conflicting tempmålinger her,bios viser 45-48 grader.

PC wizard rundt 40 i idle,spretter fort opp til nærmere 50 med litt jobbing.

Noen som har erfaringer med temp til AMD's X2 cpu's her?

Har klokka den til 3.4,men uten at temp gikk opp,og med normal volt settings. Har også en Zalman kjøler innstallert..og nei,brukte ikke for mye goop. Toppen en lillefingernegl.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50 grader er langt ifra mye da..

Selv om min ligger nå på 28 og 38 (kjerne 1 og 2, ikke spør hvorfor det er så stor forskjell :S) så er det ikke farlig før det kommer opp i 80-90 grader

Edit: Gjerne legge til at det er 4200+ jeg har, ikke 6000+

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Har conflicting tempmålinger her,bios viser 45-48 grader.

PC wizard rundt 40 i idle,spretter fort opp til nærmere 50 med litt jobbing.

Noen som har erfaringer med temp til AMD's X2 cpu's her?

Har klokka den til 3.4,men uten at temp gikk opp,og med normal volt settings. Har også en Zalman kjøler innstallert..og nei,brukte ikke for mye goop. Toppen en lillefingernegl.

Anyone?

9198314[/snapback]

Så lenge du holder deg rundt/under 50 grader med høy overklokk og er på luft bør du si deg godt fornøyd, den har tross alt 125W effektforbruk ved stock hastighet, og godt over 150W ved overklokk..

btw lillefingernegler kan være små...

Lenke til kommentar

Vel jeg sa.. TOPPEN en lillefingernegl,så antakelig mindre og ikke mer enn kanskje 3 kubikkmillimeter om jeg skal våge meg på et anslag :p

Okey,kanskje 40 i idle er greit nok for en ny cpu. Den bruker vel en mnds tid på å kjøre seg inn sku jeg tro?

Noen med erfaringer på temp i full load for X2 her da?

"Ikke farlig før den når 80-90 grader.." :ohmy:

Hmm, jeg kjenner jeg hadde blitt skeptisk om jeg hadde sett 70-tallet må jeg innrømme. Har egentlig ikke lyst å se 60-tallet engang tror jeg..det er jo glovarmt nok! :hmm:

Lenke til kommentar
Vel jeg sa.. TOPPEN en lillefingernegl,så antakelig mindre og ikke mer enn kanskje 3 kubikkmillimeter om jeg skal våge meg på et anslag  :p

Okey,kanskje 40 i idle er greit nok for en ny cpu. Den bruker vel en mnds tid på å kjøre seg inn sku jeg tro?

"Ikke farlig før den når 80-90 grader.."  :ohmy:

Hmm, jeg kjenner jeg hadde blitt skeptisk om jeg hadde sett 70-tallet må jeg innrømme. Har egentlig ikke lyst å se 60-tallet engang tror jeg..det er jo glovarmt nok!  :hmm:

9201656[/snapback]

For det først kan tempsensorer være feile i cpuer, og for det andre så skal det mye til før cpuen kan ta skade av det. Etter å ha fått c2d så har jeg gitt f. i temp så lenge pcen er stabil.

Lenke til kommentar
Vel jeg sa.. TOPPEN en lillefingernegl,så antakelig mindre og ikke mer enn kanskje 3 kubikkmillimeter om jeg skal våge meg på et anslag  :p

Hmm, jeg kjenner jeg hadde blitt skeptisk om jeg hadde sett 70-tallet må jeg innrømme. Har egentlig ikke lyst å se 60-tallet engang tror jeg..det er jo glovarmt nok!  :hmm:

9201656[/snapback]

Når jeg 60 grader, gir jeg meg.. tror heller ikke minnekontrollerene liker høy varme.

Lenke til kommentar

9201656[/snapback]

Når jeg 60 grader, gir jeg meg.. tror heller ikke minnekontrollerene liker høy varme.

9204813[/snapback]

60 grader er ingenting, AMD sine Cpu'er skal vel takle opp i 90-95 grader, er ikke sikkert minne kontrolleren er like varm da, men god kjøling er jo alltid en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...