kclindbak Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hei! Trenger som nevnt minne til hovedkortet, og har lest masse om kortet og hva den kan bruke, men forstår meg ikke helt på dataspråket =O Tatt fra en annen side: "4 x DIMM, support max. 8GB, DDR2-1066*/800/667 MHz, non-ECC and un-buffered memory * The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800 MHz. Due to the tuning by ASUS exclusive technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz. Please refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL" Vet ikke hva "natively" betyr så vet ikke hva som forutsetter en 1066 MHz brikke men hadde tenkt å ha 2 1024MB DDR2 brikker, kanskje legge til 2GB senere. Ser på f.eks komplett at DDR2 PC6400 brikker kjører me 800 MHz, og regner da med at 6400-brikker er det høyeste man kommer som hovedkortet støtter. Og hvis det er slik, kan man overklokke hovedkortet slik at den takler 1066 MHz, eller er det tallet "låst" ? Slik at den kan kjøre PC8500-brikker. Litt lettere sagt, hva er det råeste/beste RAM'en hovedkortet kan kjøre "stock", og hva(hvis mulig) kan den kjøre med evnt. overklokking? Help? Endret 3. august 2007 av kclindbak Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har samme hovedkortet, overklokker ikke og kjører Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's. Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 har byttet hovedkort siden FitFlex svarte kjempe koselig om noen har noe input, tørr ikke bruke 20k+ uten at jeg er litt mer sikker på RAM'en! takk! Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 har byttet hovedkort siden FitFlex svarte kjempe koselig om noen har noe input, tørr ikke bruke 20k+ uten at jeg er litt mer sikker på RAM'en! takk! 9203149[/snapback] Da melder jeg pass! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå