Frohman Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I WoW var raiding en hit, alltid gøy. Er det noen PvE muligheter i AoC? Eller kun PvP? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 I WoW var raiding en hit, alltid gøy. Er det noen PvE muligheter i AoC? Eller kun PvP? 9197772[/snapback] Hva mener du med PvE muligheter? Det finnes PvE raiding i AoC ja, hvis det var det du spurte om? Det vil finnes et PvE end-game på lik linje som det finnes et PvP end-game. PvE end-game er jo som i WoW det å raide større og hardere bosser for å komme seg til den neste større og skumlere "encounter", med en større og verre boss. ^^ ( I tillegg har man en PvE by som vil bli angrepet av NPCer, så der har man en annen form for PvE end-game, men siden vi snakker om raiding så....) Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Age of Conan vil ha like mange PvP elementer som det vil ha PvE elementer. Hovedfokuset her er altså combat, eller slossing. Enten det er mot en AI eller mot spillere. Hvis jeg ikke husker galt, vil det være 32 soner man kan spille i. Man kan anta at den ene sonen er dedikert til PvP og massive combat (Border Kingdom). Det vil si at man har 31 andre soner man kan queste, drepe NPCer i, raide osv. Som oophus sier.. AoC vil ha støtte for 24 manns raid i instanser, slikt man er kjent med fra WoW. (antallet vil variere) I tillegg til PvE byer som guilds kan lage. Hvert guild kan lage 1 PvE by, der man samler inn ressurser for å bygge de. Hver instans av disse sonene vil ha 3 PvE byer, dvs 3 guilds og 1 NPC by. ( kilde ) NPC byen vil bygge seg opp og etterhvert angripe guilds. Hvordan mekanikken er her vet vi ikke enda. Men de har brukt samme type konsept i AO Alien Invasion. Altså, mange PvE elementer og muligheter for å raide, valget er ditt ! Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 LordjOX: Blir vell litt viktig å nevne at sonene som er åpne for PvP avhenger av ens server valg. Normale serveren har altså bare 1 sone som er åpent for FFA PvP. RPvP,PvP serverene har alle sonene åpne for FFA PvP; der man kun har noen få "safe-zones" som de større byene f.eks. Felles for dem begge er sonen Border Kingdoms. En sone som er den "ultimate" PvP sonen hvor man vil få kunne levle i PvP, få Blod Penger som er den "skitne" PvP valuttaen osv. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Takk, for svar. Jeg fikk vite det jeg trengte. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) LordjOX: Blir vell litt viktig å nevne at sonene som er åpne for PvP avhenger av ens server valg. 9200776[/snapback] Vel, som jeg skjønte det så var hovedfokuset i tråden her om PvE og raiding så jeg bare nevnte PvP i slengen. Takk, for svar. Jeg fikk vite det jeg trengte. 9200789[/snapback] Bare å spørre hvis du lurer på mer om Age of Conan. Endret 3. august 2007 av LordjOX Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hvordan vil Battlesystemet funke? 1, 2, 3, 4... osv. som i WoW, eller? Og fins det instancer? Endret 4. august 2007 av Okstad Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hvordan vil Battlesystemet funke? 1, 2, 3, 4... osv. som i WoW, eller? Og fins det instancer? 9204231[/snapback] Battlesystemet? Du mener som Arenaer osv? Vi vet ikke mer enn at det er flere småspill i Arenaene. Det kan være ting som: - "King of the hill" - "Capture the flag" - "Last man standing" etc... Ja det finnes instancer. FunCom var første i verden med "instance" teknologi med AO, og dette vil de bruke videre. På samme måte som i WoW så har man dungeons som er instancert. Player Cities vil også være i en større instance, der man deler en instance med 3 andre Guilds med sine byer igjen. I den samme instancen så er det en større NPC by også som vil angripe Guild-byene. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gleder meg så sykt =) Noen som vet hvor fort det går å levle i forhold til feks Wow? Personlig skal jeg ta levlinga med ro og nyte spillet som jeg gjorde når jeg først startet med min første charr i wow, men bare lurer om det går fort eller treigt eller passe Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hvordan vil Battlesystemet funke? 1, 2, 3, 4... osv. som i WoW, eller? Og fins det instancer? 9204231[/snapback] Jeg tror han mente hvordan Real Combat blir, altså selve kampsystemet. Der man ikke trykker på spell/style hotkeys og spiller "whack a mole", som Funcom representanter har uttalt. Man sloss ved at man har 5 forskjellige retninger man kan svinge sverdet/klubba/øksa/spydet i. Disse er mappet til Q,1,2,3,E og når man treffer noe som helst i banen, så vil det gjøre skade. Man kan sammenlikne det mer med typ action rpg. Synes det er enklere å vise til litt video hvor Funcom representanter forklarer dette selv. En av de nyere snuttene: http://www.gamespot.com/video/927504/61751...ures-stage-demo Kan også peke til en aoc-vanaheim artikkel om Real Combat Siste spørsmål svarte oophus på Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Gleder meg så sykt =) Noen som vet hvor fort det går å levle i forhold til feks Wow? Personlig skal jeg ta levlinga med ro og nyte spillet som jeg gjorde når jeg først startet med min første charr i wow, men bare lurer om det går fort eller treigt eller passe 9206271[/snapback] Eneste vi vet er at : 1-5 = ca en time. 1-20 = ca 10 timer. 1-40 = ca 47 timer. Dette er da erfaringen fra en av utviklerne, og man kan nok levle kjappere eller saktere ettersom hvordan din spillestil er. Er dette slik, så ligner det svært på WoW sin levlings modell. Men da utelukker vi PvP levels. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) LordjOX: En kan også legge til at man vil treffe og gjøre skade til alle som er innenfor ditt våpens "slag-radius" eller hva jeg skal kalle det. Den første personen vil alltid ta 75% skade, mens resten av folket innenfor radiusen vil få litt mindre skade ettersom hvor mange folk det er innenfor radiusen. Er det en combo man slår, og man treffer mange så vil man gjøre bortimot 100% skade på alle sammen uansett hvor mange det er man treffer. Endret 4. august 2007 av o(O)phus Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ja jeg vet godt hvordan det fungerer, men jeg bare nevnte hvordan det ville fungere ganske så enkelt uten å gå i detaljer. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 jeg lurer litt på hvordan dette med byer vil funke trenger man noen penger eller noe får å bygge en by eller kan man bare bygge i vei? på wow ble det fks lagd en del "trash" guildes hvor det bare ble opp til 50 players eller noe sånt og alle var alts vill det være noe at guilden må være så og så stor for å bygge en by? Og er det noe maks antell for hvor mange man kan ha i en guild? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Tror max grensen vel være så høy i tilfelle at de fleste ikke vil ha problemer med den. Når det kommer til byer kan du bygge dine egene byen som man da deler med andre guilds (tror jeg). Det er kun ett fixed antall byer pr. server. så folk som ikke har by blir nødt til å "vinne til seg" byer ved store slag på utsiden av byene til avtalte tidspunkter. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Kjapp version. Guild byer kan det være en per guild, de blir plassert i en "instance", og det er plass til 3 byer i hver instance. I tillegg til de tre byene er det en NPC by som angriper de tre byene som er der inne. Guildene kan ikke ta andre guilder sine byer. I Border Kingdoms er det ett visst antall battlekeeps, og her kan guilder slåss mot hverandre for å ta over andre guilder sine battlekeeps. Så, du kan ha en by i en instance, og ett battlekeep i BK. EDIT: Dette er slik jeg har forstått det BTW. Endret 5. august 2007 av Islanbadsj Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Det finnes to typer byer som spillerne kan bygge. 1. Player Cities 2. Battle Keeps Player Cities er byer som vil bli bygget i en instance. I denne instancen så vil man dele "ressource gathering spots" sammen med 3 andre guilds, samt sloss mot en NPC by som vil angripe guildene i område fra tid til annen. Alle guilds av en viss størrelse vil få muligheten til å bygge en by, men det koster endel ressurser. Først må man kjøpe et område, for så å sanke materialer som tre og stein som en vil bruke for å bygge opp byen med. I byen kan craftere ha egne "vendors" hvor dem kan selge ting og utstyr til tilfeldig forbipasserende. Battle Keeps vil være en by som lik linje som Player Citien vil være. Eneste forskjellen er at denne byen blir bygget i en sone som heter The Border Kingdoms, en sone som King Conan har åpnet for krig. Denne sonen har kun et begrenset antall "ressource gathering" områder og det er ved disse stedene man kan bygge Battle Keeps. Hvor mange byer det vil være der inne er ikke kjent enda, men det vil kun være et fåtall av dem, slik at guilds må sloss og kjempe for å kunne få godene som den byen gir. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er jo snakk om penalties når en dør, gjelder dette i PvE og? smule småkjipt som tank i instancer å svi for at f.eks healeren glemmer seg o.l Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er jo snakk om penalties når en dør, gjelder dette i PvE og? smule småkjipt som tank i instancer å svi for at f.eks healeren glemmer seg o.l 9312058[/snapback] Ja, når man dår så får man en "penalty" på sine atributter. Omtrent som WoWs ress sickness. Men man har flere måter å forminske denne på. 1. Dra tilbake til der du var når du døde, altså til din døde kropp. 2. Få en prest til å "cleanse" deg. Så er man i en dungeon så har man nok en prest med seg til å "rette" på dette. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Healing i Conan skal etter sigende fungere uten targeting, men som en "cone" med healing fra den som kaster magien. Kan bli trangt med store raids Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå