Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett detter ut, så på igjen etter 5 sek:S

Anbefalte innlegg

faen #1@!"#¤%&!! mistet internett igjen hver 20 minutter!

9395768[/snapback]

Ulp! Dette er irriterende.

Har du «vanlig» telefon i huset – som går på samme linje som internett?

I såfall: Lytt på linjen i form av summetonen, eller en samtale uten å si noe.

Sjekk om det er støy på linjen.

Det var det nemlig her !

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har tenkt tanken at det kan skylles virus eller spyware?

9395190[/snapback]

Virus eller spyware er det jo ikke siden de som kommer på lan får de samme problemene. Tror heller ikke det er modemet siden problemet vedvarte når jeg byttet modem. MEN, jeg har også prøvd med forskjellige routere, problemet forsvinner ikke. Spørsmålet mitt er da: Kan det da være noe galt med selve tilkoblingen som går fra veggen til modemet?? begynner å bli forbanna

Lenke til kommentar

Her hadde vi et liknende problem. Hos oss datt nettet ut ca. hver 13. time, men da i et par minutter av gangen. Fant ut at det var pga. NAT. La jeg inn det jeg trengte av NAT, så stoppet nettet opp ganske regelmessig. Dersom jeg ikke hadde noen NAT-linjer i det hele tatt, funka modemet uten problemer i flere døgn (gadd ikke teste lenger).

Løsningen ble å sette modemet i bridge-modus, og la noe annet ta seg av NAT og andre router-oppgaver. En maskin på 350 Mhz klarte oppgaven, men ikke 100%. Nå har en maskin på 1300 Mhz og 512 MB minne tatt over, og linja har aldri vært så bra før.

Modemet er en Zyxel P-660RU-T3, og linja er ADSL2+ fra Nextgentel.

Lenke til kommentar
Løsningen ble å sette modemet i bridge-modus, og la noe annet ta seg av NAT og andre router-oppgaver.Nå har en maskin på 1300 Mhz og 512 MB minne tatt over, og linja har aldri vært så bra før.

9406758[/snapback]

Jeg ville heller satset på en god router enn en slik PC-løsning. Tenker da på støy og strømforbruk.

Har selv elendig erfaring med P660RU-T og hvis du heller bruker en D-link DIR-655 til routingfunksjonen så vil du nok oppleve at det blir stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...