karlikarl Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har et syykt irritende problem: 1. Har get 2.5 mbit, koblet til en philips router til 400 kr elns. Er IKKE koblet til trådløst. Problemet er at når jeg gamer får jeg flush og internetten blir vekke i ca. 5 sek, og allt som er koblet til internett f.eks. msn blir "logget av". Når jeg har lan blir det enda værre, flushen blir bare verre og verre til flere som er koblet på via kabel. de som er koblet til trådløst via samme router får ikke det samme probleme! :S jeg har egentlig ikke peiling på hva problemet er så jeg håper å få hjelp takk for svar. Lenke til kommentar
Roska Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 ring din internett levrandør. eller så kan du kjøpe ny ruter/internett ledninger. sikkert ikke verre en det Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 ring din internett levrandør.eller så kan du kjøpe ny ruter/internett ledninger. sikkert ikke verre en det 9198245[/snapback] har byttet router, men det ble ikke noe bedre :S kan det være modemet mitt ? det er 5-6 år gammelt. Lenke til kommentar
Roska Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hehe, ja da ville jeg prøvd og bytte det og se hva som skjer Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 skjer dette også hvis du er koblet direkte til kabel-modemet? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 tenker dette kansje kan vere lease tiden eller noe, skriv in ip og dns manuelt i konfigrasjonen til rutern. mulig dette fikser problemene dine! =) Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 skjer dette også hvis du er koblet direkte til kabel-modemet? 9243125[/snapback] ja, jeg detter ut av internetten når jeg er koblet direkte til modemet. Men det er sånn at til flere som er koblet til routern via kabel, til mer detter internettet ut. Og som sagt, de som sitter på trådløst i familien, merker ingenting. :S Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 tenker dette kansje kan vere lease tiden eller noe, skriv in ip og dns manuelt i konfigrasjonen til rutern. mulig dette fikser problemene dine! =) 9243234[/snapback] Jeg går innpå konfigurasjonen til routeren, finner leasetime som står under : DHCP IP Address Pool: Der står leasetimen på "forever". Under DHCP IP Address Pool, står det også : Start ip: 192.168.100 End ip: 192.168.1.199 Vet ikke om dette har noe og si, men fattet ikke helt hva du mente. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 skjer dette også hvis du er koblet direkte til kabel-modemet? 9243125[/snapback] ja, jeg detter ut av internetten når jeg er koblet direkte til modemet. Men det er sånn at til flere som er koblet til routern via kabel, til mer detter internettet ut. Og som sagt, de som sitter på trådløst i familien, merker ingenting. :S 9250207[/snapback] For å utelukke din pc, ville jeg ha koblet til en annen maskin via kabel og sett om det samme skjer da Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) skjer dette også hvis du er koblet direkte til kabel-modemet? 9243125[/snapback] ja, jeg detter ut av internetten når jeg er koblet direkte til modemet. Men det er sånn at til flere som er koblet til routern via kabel, til mer detter internettet ut. Og som sagt, de som sitter på trådløst i familien, merker ingenting. :S 9250207[/snapback] For å utelukke din pc, ville jeg ha koblet til en annen maskin via kabel og sett om det samme skjer da 9250260[/snapback] ja har prøvd det, men jeg detter fortsatt ut av internett i ca. 3-4 sek så kommer den på igjen. Men når jeg har lan, f.eks, detter også de andre ut av internett. Som sagt vi byttet router, men problemet var der forsatt. Bør det ikke være noe galt med modemet da ? eller: de på trådløst detter ikke ut når jeg detter ut; kan det da være modemet ? Endret 10. august 2007 av karlikarl Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) blir modemet veldig varmt? vert mye bortig ruter og modemutstyr som ikke fungerer som det skal ved en viss tempratur. (ser for meg et gutterom med 32c ) Endret 14. august 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 blir modemet veldig varmt? vert mye bortig ruter og modemutstyr som ikke fungerer som det skal ved en viss tempratur. (ser for meg et gutterom med 32c ) 9275153[/snapback] har modemet i stuen, men det blir ganske varmt, routeren blir også ganske varm. Men kan det ha noe med at jeg "detter" ut av internett, blir logget ut av msn, og "flusher" i cs ? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva med å klage til ISP og si at modemet er defekt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva med å klage til ISP og si at modemet er defekt? 9279586[/snapback] Han skriver jo i første post at de som er tilkoblet trådløst ikke har dette problemet. Kan 'garantere' at problemet er relatert til router og belastning av den. Lenke til kommentar
karlikarl Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Hva med å klage til ISP og si at modemet er defekt? 9279586[/snapback] Han skriver jo i første post at de som er tilkoblet trådløst ikke har dette problemet. Kan 'garantere' at problemet er relatert til router og belastning av den. 9279775[/snapback] Har nå byttet modem, men problemet ser ikke ut til å forsvinne. Jeg detter ikke så ofte ut nå, men når jeg detter ut (og det vil si ca. hver 2.time) må jeg restarte modemet/router for at det skal virke.. :S Noen forslag ! ? Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jeg har også samme problem som deg, jeg har en asus router og internett fra banhoff elns. jeg mister internett i ca noen sekunder også kommer den tilbake. jeg kan ikke så mye om nettverk, men han som jeg bor sammen har ikke noe problemer, vi bruker kabel begge to. jeg vet ikke hva du mener med flush", men noen ganger opplever jeg at alt henger seg opp i noen sekunder også går det fort som om man spoler framover når jeg spiller online spill some ut2k4 osv. detter er kjedelig problem for meg som er avhengig av spilling på internett..... jeg vet ikke hva som er problemet, jeg har prøvet å oppdatere driver til nettverkskortet men da ble det ustabil med nyeste driver, så jeg bruker en som ikke er så gammel, men ikke så ny heller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har nå byttet modem, men problemet ser ikke ut til å forsvinne. Jeg detter ikke så ofte ut nå, men når jeg detter ut (og det vil si ca. hver 2.time) må jeg restarte modemet/router for at det skal virke.. :S Noen forslag ! ? 9349941[/snapback] Kjøp deg en D-link DIR-655 så får du en router som tåler mye. Lenke til kommentar
Viper_Block_50 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ingen som har tenkt tanken at det kan skylles virus eller spyware? Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jeg har nå byttet fra "motta automatisk ip" til "bruk følgende ip" og internett fungere stabil så langt. kan noen som er nettverk eksperter fortelle meg hva som er forskjell mellom disse valgene, og hva som er mest stabil av disse? mvh Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 faen #1@!"#¤%&!! mistet internett igjen hver 20 minutter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå