Gå til innhold

Hvilken 120mm radiator er best?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Jeg skal ha meg en enkelt ny 120mm radiator til vannkjølinga mi.

Hvilken er best, og i tillegg på lager hos butikken slik at jeg ikke må vente når jeg bestiller?!

Pumpa jeg har greier 400l i timen. Slangediameter er 3/8". Har fra før av 1 120mm radiator. vet ikke noe spesielt om hvordan denne er. Den er 3,5 cm tykk, om dette kan ha noe og si? Skal i første omgang kjøle CPU og NB. Trenger også en NB blokk som passer til 680i.

Hittil har jeg blant annet sett på:

MIST Extreme 1x120

Airplex Evo 120

MIST 120

Takker på forhånd! :yes:

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avskrive Airplex EVO med en gang, i hvert fall. Designet på denne er svært ineffektivt. Tommelfingerregel er: Runde rør er ikke bra, flate kanaler er best. Tykke radiatorer har størst kjøleflate, tynne har mindre luftmotstand. Se også på hvor åpent det er mellom kjøleribbene i radiatorene; luftig mellomrom gir lite luftmotstand og mindre luftstøy, mens tettere gir mer støy, krever litt mer av viften, men kjøler en tanke bedre.

Av de du har vist over er MIST 120 best for normal, stille bruk, mens MIST EXTREME 120 er veien å gå for maks kjøling uansett.

Lenke til kommentar

Okei! Tusen takk for hjelpen! Er glad for at jeg spurte, ellers hadde jeg kommet til å gått for Airplexen... :thumbdown:

Hva med denne da:Hardware Labs Black Ice Pro

Ser av http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75873 oversikten hos Xtremesystems at denne radiatoren ligger først når det gjelder støynivå. ??

Har du også noen forslag til chipset-blokk, så hadde det vært fint? ;)

mvh isaksn

Lenke til kommentar

hmm svaret på den frågan kan vara ganska färgrik :) ..tänk så här: en vifte som blåser säg 1m/s genom en densitet på säg 0,001 (bara för att åskådliggöra det teoretiskt) ..ok, så tar du en vifte som blåser 10m/s genom en densitet på 0,001 ..så tar du den första viften igen och sätter den att blåsa genom en densitet på 0,0001.. vad får du då..? densitet här gäller igentligen för antalet lameller i en radiator :)

.. poängen är att med en viss vifte så får du olika resultat beroende på villket motstånd (antall lameller i en radiator) den har :) ..alltså, vilken radiator som är bäst, beror på vilken vifte du har till den :)

Endret av qu1et
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...