Åsmund Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg har lagt ut dette temaet på forskjellige kategorier men, fant ut at det kunne være noe galt med hk og at det derfor ville passe her. Problemet er: Jeg har kjøpt et nyt asus hk, ram, cpu. har også et asus skjermkort. Satt opp pc-en og alt funket som det skulle intill jeg skulle spille spill. Da kom det opp bsod og en følgende tekst. irq not_less_or_equal. Nederst stod det, nv4_disp eller lignende. Men jeg kan ikke endre irq-en på skjermkortet. Ikke på vanlig måte ialefall. Jeg har prøvd med asus drivere, xp drivere og nvidia drivere. ingenting hjelper. Et spill som fungerer er strategispillet crossax. cs, insane, ut2003 virker ikke. Prøvde ett annet skjermkort: msi geforce2 mx400 64mb sd-ram. da fikk jeg spille cs i ett sekund før det klikka. hjelp? takk Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 huska du å installere driverne til hovedkortet som fulgte med? de kan ha noe og si Lenke til kommentar
Gunnar Malmstrøm Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hej. Har haft samma problem,prøv och avinstallera grafikkorts drivarna. Installera sedan några gamla Nvidia drivare typ 21.xx eller 23.xx. Detta hjelpte mig,fick ej starta CFS3 eller HITMAN2. Om man får prestanda senkning med gamla drivare kan bero lite på vilken hardware man har. Har ABIT KT7A RAID , 512 PC 166 Ram,GF3 kort,Soundblaster live 1024. WIN XP med service pack 1 installerat. Om du inte har installerat service packet bør du gjøra det,det rettar upp en del buggs. Om du ej har några gamla Nvidia drivare så kan jag maila några till dig. lycka till Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 tusen ganger takk. skal prøve på dette. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 å foresten gamle drivere på mail er jeg veldig takknemelig for. min mail er [email protected] Lenke til kommentar
2roll Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kan du prøve Quake eller UT e.l. i OpenGL og se om det går. Det er også lettere å få hjelp dersom du skriver litt mer fullstendig. Dvs hva slags hardware du har, hvilke drivere du bruker og nøyaktig hva og hvordan spillene kræsjer. Kommer du for eksempel inn i menyen på spillene? Ser ut som at du har et AGP eller driverproblem. Skiftet du driver når du installerte MX'en? Mistenker problemer med DirectX. Men siden DirectX er så sinnsykt altomfattende nå, så er det ikke så lett å feilsøke. Prøv dxdiag (fra Start->Run) og kjør testene. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Søk på forumet etter f.eks irql_not_less_or_equal! Merk av får søk etter alle ordene. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Drivere finnes f.eks her: http://www.guru3d.com/files/detonator/ BTW, hva slags OS har du? Lenke til kommentar
2roll Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Vel et lite søk i Google ga meg f.eks denne siden: http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1022109789 Antar at du har XP, da... Det ser ut til at endel har disse problemene pga dårlig ram. Prøv f.eks: http://www.memtest86.com [Edit: Tok vekk rant og la til info] Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 har winxp ja. husker ikke hk navnet. er på skolen nå. men det er xp 2000 cpu og 256 ddr ram. takker for svarene jeg har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå