Gå til innhold

BSD/UnixFreeBSD problemer og spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat byttet til FreeBSD fra Arch Linux, jeg har noen problemer her:

1. Jeg får ikke opp det trådløse nettverket på maskinen min, det er konfigurert slik:

ifconfig_ath0="inet 192.168.1.6 netmask 255.255.255.0 ssid internett wepmode on weptxkey 1 wepkey 1:a62504c418"

2. Siden jeg har vært og er fortsatt delvis linux bruker ønsker jeg å bruke bash shell for min bruker, hvordan gjør jeg det?(bash er installert)

3. Noen som har erfaring med MPD på FreeBSD, hvordan gjør jeg det med lyd og oppstarts skript?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg får ikke opp det trådløse nettverket på maskinen min, det er konfigurert slik:

ifconfig_ath0="inet 192.168.1.6 netmask 255.255.255.0 ssid internett wepmode on weptxkey 1 wepkey 1:a62504c418"

2. Siden jeg har vært og er fortsatt delvis linux bruker ønsker jeg å bruke bash shell for min bruker, hvordan gjør jeg det?(bash er installert)

3. Noen som har erfaring med MPD på FreeBSD, hvordan gjør jeg det med lyd og oppstarts skript?

9197415[/snapback]

1. hva slags wifi kort har du ? , har du et kort som ikke er støttet i freeBSD kan du alltids prøve ndis

Lenke til kommentar

9197415[/snapback]

1. hva slags wifi kort har du ? , har du et kort som ikke er støttet i freeBSD kan du alltids prøve ndis

9199884[/snapback]

Hvis du leser litt mer nøy vil du se hvilket kort jeg har, jeg har et kort med atheros chipset som du kan lese på konfigurasjonen min.

Lenke til kommentar
fordi om du har et kort med atheros chip er det faktisk ikke sikkert det er støttet du burde fortelle eksagt hva slags kort du har , slik at vi kan hjelpe . regner med at du vet at vi ikke er synske ?

har du sett i FreeBSD handbook å sjekket om kortet ditt faktisk er støttet ?

9203189[/snapback]

FreeBSD støtter absolutt ALLE atheros chipset ut av boksen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei igjen, i dag prøvde jeg meg på nytt på freebsd, for å kompilere nvidia drivern måtte jeg ha kildekoden til freebsd sin kernel, hvordan skaffer jeg den?

For å laste ned kildekoden kan du kjøre kommandoen (forutsetter at du har FreeBSD 6.2 eller nyere).

csup -h cvsup.no.freeebsd.org /usr/share/examples/cvsup/standard-supfile

Kildekoden blir da lagt i /usr/src som standard. Hvis du kjører en eldre versjon, kan du legge inn csup-pakken.

fordi om du har et kort med atheros chip er det faktisk ikke sikkert det er støttet du burde fortelle eksagt hva slags kort du har , slik at vi kan hjelpe . regner med at du vet at vi ikke er synske ?

Det stemmer. Fint om du kan legge ved output av "ifconfig ath0".

Endret av Duronator
Lenke til kommentar
Hei igjen, i dag prøvde jeg meg på nytt på freebsd, for å kompilere nvidia drivern måtte jeg ha kildekoden til freebsd sin kernel, hvordan skaffer jeg den?

For å laste ned kildekoden kan du kjøre kommandoen (forutsetter at du har FreeBSD 6.2 eller nyere).

csup -h cvsup.no.freeebsd.org /usr/share/examples/cvsup/standard-supfile

Kildekoden blir da lagt i /usr/src som standard. Hvis du kjører en eldre versjon, kan du legge inn csup-pakken.

Det stemmer. Fint om du kan legge ved output av "ifconfig ath0".

Har nå fått kildekoden ned og installert nvidia drivern, det trådløse var routeren sin feil, så det problemet er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...