Gå til innhold

2 arbeidsgivere, 1 skattekort.

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Jeg har et lite problem.

Startet nylig i en deltidsjobb, hvor jeg leverte inn det primære skattekortet, ettersom jeg ikke regnet med å få meg ny jobb i tillegg.

Nå i ettertid har jeg for øvrig skaffet meg drømmejobben, som for øvrig også er en deltidsjobb. Men jeg opplyste ikke arbeidsgivere i denne jobben om min stilling i den andre jobben. Dette gjorde jeg ikke, ettersom jeg regnet med at det ville trekke ned. Jeg starter i drømmejobben i starten av neste uke, og BØR ha med skattekort første jobbdag, ettersom det stod i kontrakten.

Hva skal jeg gjøre nå?

Jeg kan jo ikke gi skattekort del 2 (som gis til biarbeidsgiver) til arbeidsgiveren i den nye jobben. Da vil han jo forstå at jeg har en annen jobb i tillegg. Jeg er relativt sikker på at jeg kommer til å jobbe mye mer i den sistnevnte jobben, ettersom dette er en stilling jeg har vært på utkikk etter lenge... Derfor burde arbeidsgiveren i denne jobben ha del en av skattekortet. For jeg har ikke noe problem med å nevne at jeg har fått en ny jobb til arbeidsgiveren i den førstnevnte jobben. Er det en mulighet for at arbeidsgiveren min i denne jobben kan gi meg tilbake del en av skattekortet, og heller få del 2? Men jeg ønsker ikke å "overraske" arbeidsgiveren min i jobben jeg starter i til neste uke, om at jeg har "løyet" om å ikke ha en annen jobb allerede. Det er jo nettopp den oppfatningen han vil ha, dersom jeg gir han del to av skattekortet.

Kan noen være så snille å gi meg et par råd vedrørende dette? :ohmy:

Jeg vet at jeg burde fortalt om den tidligere jobben, men jeg ønsket som sagt ikke at det skulle trekke ned.

Takk på forhånd, folkens! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...