khvm Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei folkens! Jeg har et lite problem. Startet nylig i en deltidsjobb, hvor jeg leverte inn det primære skattekortet, ettersom jeg ikke regnet med å få meg ny jobb i tillegg. Nå i ettertid har jeg for øvrig skaffet meg drømmejobben, som for øvrig også er en deltidsjobb. Men jeg opplyste ikke arbeidsgivere i denne jobben om min stilling i den andre jobben. Dette gjorde jeg ikke, ettersom jeg regnet med at det ville trekke ned. Jeg starter i drømmejobben i starten av neste uke, og BØR ha med skattekort første jobbdag, ettersom det stod i kontrakten. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg kan jo ikke gi skattekort del 2 (som gis til biarbeidsgiver) til arbeidsgiveren i den nye jobben. Da vil han jo forstå at jeg har en annen jobb i tillegg. Jeg er relativt sikker på at jeg kommer til å jobbe mye mer i den sistnevnte jobben, ettersom dette er en stilling jeg har vært på utkikk etter lenge... Derfor burde arbeidsgiveren i denne jobben ha del en av skattekortet. For jeg har ikke noe problem med å nevne at jeg har fått en ny jobb til arbeidsgiveren i den førstnevnte jobben. Er det en mulighet for at arbeidsgiveren min i denne jobben kan gi meg tilbake del en av skattekortet, og heller få del 2? Men jeg ønsker ikke å "overraske" arbeidsgiveren min i jobben jeg starter i til neste uke, om at jeg har "løyet" om å ikke ha en annen jobb allerede. Det er jo nettopp den oppfatningen han vil ha, dersom jeg gir han del to av skattekortet. Kan noen være så snille å gi meg et par råd vedrørende dette? Jeg vet at jeg burde fortalt om den tidligere jobben, men jeg ønsket som sagt ikke at det skulle trekke ned. Takk på forhånd, folkens! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har nesten samme problem så slenger meg på. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Hvis du har tid, gå og få skrevet ut et nytt skattekort? Ellers er det intet i veien for å "bytte" skattekort hos arbeidsgiver nr 1. Endret 5. august 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå