smaddox Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg holder paa aa kjope helt ny stue PC.. og er paa jakt etter en PC som inneholder det beste skjermkortet for aa kunne se full HDTV sendinger (1080) For det meste vil det vaere ISO filer som jeg kjorer gjennom virtual drive. Er det noen som vet hvilket skjermkort det muligens kan vaere? Er det sammenheng mellom video akslerasjon og evnen til aa vise full HD (1080) uten rykk og napp....? Paa forhaand tusen takk Endret 2. august 2007 av smaddox Lenke til kommentar
krizla Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Gå for et av de nye ATI HD kortene. De har akselerator i alle fire leddene som kreves, og du kan kjøre full HD på en athlon 2800+ (etter en tysk test jeg leste på nettet) Jeg ville gått for HD 2600XT, som har støtte for HDCP, DUAL link på begge dvi kortene, og HDMI støtte (slik at du kan overføre lyd også dersom du har behov for det) HD 2400PRO koster fra 400 kroner, og HD 2600 XT kan du få for rundt 900 kroner. 2600 serien støtter også Crossfire, tror ikke hd 2400 serien støtter det. Lenke til kommentar
smaddox Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 ok.. dette var spennende. Er det noen som mener at et annet kort er det beste for HD-video fremvisning? Eller er HD 2600 XT "top dog" ? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Anandtech gir geforce 8600-serien gode kommentarer. Men uansett om du velger HD 2600XT eller et 8600-kort får du gode muligheter. Begge kortene akselererer dekodingen såpass mye at en hvilken som helst moderne CPU er kjapp nok. Lenke til kommentar
krizla Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Anandtech gir geforce 8600-serien gode kommentarer. Men uansett om du velger HD 2600XT eller et 8600-kort får du gode muligheter. Begge kortene akselererer dekodingen såpass mye at en hvilken som helst moderne CPU er kjapp nok. 9198608[/snapback] GF 8600 har ikke samme muligheter med HDMI, og også HDCP støtten er opp til produsenter å impementere. Brikkesettet er klargjort for det, men ikke alle produsenter har hdcp implementert på de korta. HD 2600 har egen lyd dekoder i kortet som sender lyd i HDMI utgangen, heller ikke 8600 kortet har det. HD 2600 pro/xt er overlegent det beste kortet til HD materiell og film i skrivende stund. Skal du kjøre Linux derimot bør du gå for nvidia da de har bedre driverstøtte på sine kort. Håper ATI skjerper seg der... ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå