Gå til innhold

Elkjøp og "internettpris"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg virker det som elkjøp-butikkene sikter seg inn mot et annet segment enn nettbutikkene. Nettbutikker er gjerne for folk som vet hva de vil ha. Elkjøp virker for meg litt mer som butikken for tante som skal kjøpe ny TV o.l.  Litt mer den generelle hop. Unge i dag er generelt mer oppdatert på netthandel, prissøking osv. Spesielt oss her som henger på HW. Men folk flest vil nok helst gå inn i en butikk, se varen, og kjøpe den.

Jeg vil tro dette stemmer, de aller fleste springer ut og kjøper ny TV, Vaskemaskin etc i hast fordi den gamle gikk i stykker, da har man ofte ikke hatt tid til å reflektere over hva man vil ha og ender med å måtte stole på betjeningen. Man gidder ofte heller ikke å se for mye på pris dersom prisen er omtrent hva man hadde sett for seg, dvs nå Elkjøp selger en LCD TV til 9000kr, så er det nok egang slik at folk flest ikke tenker at ett LCD TV kan variere veldig i kvalitet og spesifikasjoner i motsetning til de gamle TVene hvor det var litt enklere å se forskjellen.

 

Man melker selvfølgelig kundene for det man kan, man leker jo ikke butikk. Men det er nok min personlige mening

Det er ikke bare din personlige mening, det er faktisk slik. Det er enkelt og greit måten man driver butikk på som du sier, man kjøper inn billig og prøver å få mest mulig fortjeneste ved å selge produktene dyrere. Det er riktignok slik at enkelte butikker selger noen vareslag med tap, men det er for å trekke kunder og til syvende og sist er det kundene som må dekke tapet de tar på noen vareslag. Når det er sagt betyr ikke det at vi som kunder ikke skal være prisbevisste og få lavest mulig priser, vi kan godt være klar over hvordan en butikk fungerer uten at vi ønsker å betale overpris eller klage over priser :)

Lenke til kommentar
Hifiklubben har såvidt jeg vet samme pris på nett og butikk? Og det er vel strengt tatt det som er temaet her, ikke hvordan en butikk ligger i pris iforhold til andre nettbutikker, men sin egen nettbutikk...

9239630[/snapback]

 

Ja du har kanskje rett i det. Burde kanskje vært merket litt bedre. Men spørsmålet er hvordan de kan markedsføre nettbutikken sin seperat fra de fysiske butikkene, uten å tape på merkenavnet?

Lenke til kommentar
Hifiklubben har såvidt jeg vet samme pris på nett og butikk? Og det er vel strengt tatt det som er temaet her, ikke hvordan en butikk ligger i pris iforhold til andre nettbutikker, men sin egen nettbutikk...

9239630[/snapback]

 

Skulle ønske Telekiosken også hadde det slik. Selv sitter jeg å styrer en telekiosk og jeg vrir meg i håret pga. webshoppen våres har priser som jeg aldri kan kunne matche her i butikken for å få ting til å gå rundt.

 

Er helt høl i hodet at vi skal konkurrere med våres egen nettbutikk. Utrolig irriterende.

 

-Frustrert butikksjef....

Lenke til kommentar

Du får tenke litt langsiktig på det, jo fler som handler via telekiosken på nett, jo fler blir fornøyd med det _merkenavnet_, og det tjener du som butikksjef på lang sikt på.

 

Så spørs det jo hvor lenge du har planer om å være i franchise-gamet, hvor kortsiktig/langsiktig du sitter der :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...