spacex Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Skal på Biltilsynet og få påført senkesett i vognkortet da dette ikke står oppført fra før pga ny regel fra 01.01.07. Bilen er bruktimportert fra Tyskland, så de dokumenter som er på bilen fra før står på tysk. Gjelder tyske dokumenter som bevis her i Norge ang. ting som påføres vognkortet? Har papir på at senkesettet er godkjent (på tysk), men må også ha dokumentasjon på firehjulskontroll. Har en del papir, men er litt usikker på hvilket papir det er pga det står på tysk. Er det noen som vet hvordan et slikt dokument ser ut, hva heter det f.eks.? Hvis ikke jeg finner det papiret, må jeg ta en ny firehjulskontroll... Håper noen kan hjelpe meg snarest. Hilsen kvinnelig sjåfør Endret 2. august 2007 av spacex Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 hva med å ta den med til et autorisert merke verksted å ta en otto kontroll der og få dokumentasjon på at det er godkjent(hvis det blir) du må også huske på at hvis det er satt på u-org felger og/eller spacere på felgene, så har du økt/minket sporvidden på bilen utenfor fabrikants typegodjkenning, og da kan du få STOOOOORE problemer med å få godkjent. får daglig inn biler på jobben min som ikke blir godkjent pga felgene har endret bilens sporvidde. det også mange gjør er at de sender HELE bilen til TUV i tyskland for å få de til å skrive en TUV godkjenning på hele bilen for å ta den tilbake til norge og godkjenne den, men dette koster penger og tid. Så med minder bilen er livet ditt, vil jeg fraråde deg til å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå