csViRuS Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Her er kommentartråden til worklogen til den nye båten til meg og kaviar. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Noen som vet hvordan muligheten er for og montere en vanntrykksmåler på motoren? har det liggende, men den er vel strengt tatt til større motorer. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det var en utrolig fet båt må jeg si Ikke for å "jatte", men sant du har solgt Skibsplasten din? Jeg dro til Oslo på lørdag, og da mener jeg at jeg så den på hengeren til en bil Stemmer dettte? Ble veldig nysgjerrig Hvis dette stemmer, så synes jeg den var finere i virkeligheten enn på bildene Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Hehe, nei det stemmer nok ikke det, den ligger nede på brygga her sammen med pumaen fortsatt, har ikke vært så veldig mange intresserte, litt stiv pris kanskje Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ok men den lignet veldig Men om jeg husker rett, tror jeg at det var blå bunnsmøring på den.. Lenke til kommentar
EdvardVIP Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Nydelig båt du har fått deg. En jeg kjenner har lik, med en 50 hk men original propell. Veldig god sjøbåt veldig deilig og hoppe med den, men den kunne kanskje litt fortere... Men uansett fin båt Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 å mye ga du får den så lekker ut til og være så gammel Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Ga 33 for den...... Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 det var jo ikke så dum pris må e si Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Må bare spørre, hva jobber du til vanlig med csViRuS? Driver du med båter til daglig eller er dette kun på hobbybasis.. Uansett, stilig småbåt forresten denne også. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er jo 16 så skal over på videregående nå, men ledige helger og ferier så jobber jeg for et båtfirma, easy credit, med og montere sammen båter (master miami 670) Og hvis jeg først er hjemme, så er det nok og holde på med der Akuratt nå, står det 2 yamaha 9,9hk i deler, og en mariner 60hk efi litt i deler Om høsten og våren skal jo også resten av båtparken til familien på land/på vannet, med alt av servicer og ditt og datt..... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ja jeg har skjønt det måtte være noe innen båtfirma du har også holdt på litt ja, skjønner du har nok å henge fingrene i både på fritid og når du jobber hos easy credit. Så du har tid til skolen da ... hehe travel ungdom. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jaja, får tid til alt nesten, men irriterte meg grønn i våres når vi i en hel måned kun så på film på skolen, og ikke heller kunne fått lov til og jobbe og gjøre noe fornuftig Nok ot, idag mens jeg og kaviar kjørte en tur og fant fine gjemmesteder for politiet så kjørte vi sent, (tror det spant seg litt skomakertang i propellen, og motoren stoppa..... Dette gjør jo ofte eldre motorer når du kjører de på tomgang, men problemet kom da vi skulle starte igjen, startrelèet slo inn, men starteren gikk ikke rundt (bare så sakte at ikke den slo inn) Da dette hadde skjedd en gang før, hadde vi med startkabler, og prøvde og putte disse direkte mellom starteren og batteriet, men ingen forskjell...... Så da ble vi tauet hjem, og prøvde litt div der..... -Har prøvd med annet batteri, ikke det som var feilen. -Prøvd med startkabler direkte mellom batteri og starter. Har egentlig konstantert med at starteren er synderen, men litt snodig det også, da den ble overhalt av forrige eier i våres (kvittering på det) Så med mindre noen andre har noen gode forslag/innvendinger så blir den demontert og sjekket i morra Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Vrik om nøkkelen samtidig som dere kakker/slår lett på starteren. Mulig ankeret subber borti og kjiler seg, bruker å være ett lager som blir slitt på enesiden i startere. Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei, har du fått sett på starteren idag? har prøvd å ringe deg men fikk ikke tak i deg.... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Har ikke kikket noe mer på starteren, skal ta det nå..... Kenbjork: starteren går rundt, bare veldig sakte, har også prøvd og dra den rundt manuelt, og det kjennes ut som om den går greit rundt..... Skal åpne den i kveld muligens..... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 I går fikk jeg og kaviar skrudd av starteren, og jeg åpna den opp her nå i stad, men alt ser helt fint ut, børstene, og koblinger til de ser fine ut, ser ingen brente kretser i ankeret, så jeg vet egentlig ikke hva som er galt..... Hvis noen har noen gode tips, så kom med de Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Prøv å sett direkte strøm på den å se om den går normalt i rundt da. Vet ikke om du/dere såg om det var slitt lageret på ankeret inn starteren? vet at det kan skape treighet i startere. Midlertidig løsning på det er at det holder en periode å snu lageret til man får skaffa nytt. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Fant feilen, det viste seg at når starteren hadde blitt overhalt i våres, så hadde de ikke skiftet skruene til børsteholderen, og det er jo der to av børstene får jording fra.... De skruene var gode og rustne/skitne...... Hadde en delestarter fra den andre båten min som var så og si lik, men det var bare en skrue i den da, så det ble en ny skrue og pussa over den andre..... Virker helt fint nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå