Cypher_ Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hallo. Jeg lurte egentlig kort på om det er noe stort poeng å kjøpe dette kortet med 640 Mb eller om det ikke vil yte stort bedre en 320Mb utgaven? Takk Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er det vesentlig stor prisforskjell? Har det med 640MB, og det er vel et poeng hva du skal bruke grafikk-kortet til. Skal du spille PacMan via C64 emulator, tipper jeg 320MB utgaven holder i massevis. Tipper at du ikke kommer til å merke stor forskjell i det hele tatt i daglig bruk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det kommer ann på skjermen din, hvor kresen du er og hvor klar du vil være for fremtiden. Mtp kommende spill som Crysis og UT3 ville jeg ha vurdert 640MB utgaven. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Umulig å gi noe konkret svar med mindre du opplyser hva du bruker pc-en til, spillbruk i høye oppløsninger o.l. I tillegg kan det jo være interessant å vite hvilke andre pc-deler du har i din datamaskin. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Som de andre her har sagt, så for at vi skal komme med et bra svar, så må vi vite hva slags skjerm du har (i hovedskal oppløsning) og hvor lenge det skal vare (med tanke på at 640 Mb vil bha en del å si i kommende spill) Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Er det vesentlig stor prisforskjell? Har det med 640MB, og det er vel et poeng hva du skal bruke grafikk-kortet til. Skal du spille PacMan via C64 emulator, tipper jeg 320MB utgaven holder i massevis. Tipper at du ikke kommer til å merke stor forskjell i det hele tatt i daglig bruk. 9196919[/snapback] Dette er det mest usaklige innlegget jeg har lest i dag. Som de andre her har sagt, så for at vi skal komme med et bra svar, så må vi vite hva slags skjerm du har (i hovedskal oppløsning) og hvor lenge det skal vare (med tanke på at 640 Mb vil bha en del å si i kommende spill) Dersom du ikke bruker oppløsninger utover 1024 x 1280 vil 320mb yte jevngodt med 640mb i de fleste spill. Med GTS vil han uansett ikke kunne spille de nyeste eller kommende spill med aller høyest grafikk. Hvordan vet du at kommende spill generelt krever mer minne men ikke mer kraft? Ville heller ha gått rett for et GTX om jeg absolutt skulle ha 640mb minne. Endret 3. august 2007 av Heatsink Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Med GTS vil han uansett ikke kunne spille de nyeste eller kommende spill med aller høyest grafikk. Hvordan vet du at kommende spill generelt krever mer minne men ikke mer kraft? Ville heller ha gått rett for et GTX om jeg absolutt skulle ha 640mb minne. 9200544[/snapback] Selvfølgelig vil fremtidige spill også kreve mer kraft, men texture data (high-res normal maps, etc) er noe som ikke går så mye ut over ytelsen så fremst man har nok video minne. Med 640MB GTS vil man kunne kjøre med høyere texture kvalitet i fremtiden kontra 320MB utgaven, selv om man ikke kjører i høyere oppløsning enn 1280x1024. Crytek har kommentert at 8800GTS 640MB vil kjøre Crysis på høyest innstillinger og jeg tviler på den vil ha problemer med å kjøre spill som Bioshock, UT3 og Stranglehold på fullt med moderat oppløsning og AA (så fremst resten av systemet holder følge). Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvordan vet du at kommende spill generelt krever mer minne men ikke mer kraft? 9200544[/snapback] Vet ikke hvor utbredt megatextureteknologien kommer til å bli, men der er det nok greit med et par hundre MB minne ekstra? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Vet ikke hvor utbredt megatextureteknologien kommer til å bli, men der er det nok greit med et par hundre MB minne ekstra? 9200930[/snapback] Tvert imot er dette noe som krever langt mindre minne enn tradisjonelle texturing metoder. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Tvert imot er dette noe som krever langt mindre minne enn tradisjonelle texturing metoder. 9200950[/snapback] Er feilinformert jeg da. Takk for rettelsen. Lenke til kommentar
Cypher_ Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har tenkt å kjøpe en Samsung Syncmaster 206BW. Den kan kjøre 1680 x 1050 punkter, men kommer vel ikke til å makse den helt. Jeg spiller mye flysimulator og LockOn Blackshark som kommer snart vil kreve sinnsykt for å kunne kjøre. Ellers består innkjøpsplanene av en Quad Core Q6600, 2Gb Corsair TWIN2XP2048-6400C4 RAM og Asus P5KC. Vurdere også å kjøpe GTX, men det er et økonomispørsmål... Er student og har ikke allverdens kronasj å brenne av på pc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilket GeForce 8800 GTS 640 mb-kort bør jeg velge? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilket GeForce 8800 GTS 640 mb-kort bør jeg velge? 9201146[/snapback] Utvilsomt det billigste. Forskjellen ligger i klistremerket og boksen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvilket GeForce 8800 GTS 640 mb-kort bør jeg velge? 9201146[/snapback] Ting som kan variere er viftestøy og frekvenser (noen kan være klokket fra fabrikk). Ofte er frekvensene er kun marginalt høyere og prisen betraktelig høyere om kortet er klokket fra fabrikk. Foreslår at du googler de forskjellige merkene du står mellom og leser litt om de. Jeg setter alltid støynivået først. Hittil har jeg hatt gode erfaringer med Leadtek og XFX på dette. Forskjellige modeller fra samme produsent kan ha forskjellige støynivåer, så selvom mine tidligere 6800NU og 7800GS kort har vært stillegående betyr ikke det at XFX 8800GTS nødvendigvis er like stillegående... Lykke til med valget. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Hvilket GeForce 8800 GTS 640 mb-kort bør jeg velge? 9201146[/snapback] Ting som kan variere er viftestøy og frekvenser (noen kan være klokket fra fabrikk). Ofte er frekvensene er kun marginalt høyere og prisen betraktelig høyere om kortet er klokket fra fabrikk. Foreslår at du googler de forskjellige merkene du står mellom og leser litt om de. Jeg setter alltid støynivået først. Hittil har jeg hatt gode erfaringer med Leadtek og XFX på dette. Forskjellige modeller fra samme produsent kan ha forskjellige støynivåer, så selvom mine tidligere 6800NU og 7800GS kort har vært stillegående betyr ikke det at XFX 8800GTS nødvendigvis er like stillegående... Lykke til med valget. 9202545[/snapback] Viftestøy varierer heller veldig lite, ettersom de aller fleste produsenter bruker Nvidias referansekjøler. XFX er rett og slett et dårlig merke å kjøpe når det kommer til 8x00 serien. Eneste grunnen til det er at de har en ganske mye dårligere bundle, enn de fleste andre. Jeg ville valgt enten Point of View, Asus, eller Club3D (Club3D er blandt de aller billigste, allikevel har det en fin bundle) EDIT: Når det kommer til fabrikkoverklokkede kort, så er min mening at det er bare penger rett i dass. Endret 3. august 2007 av Farnsworth Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Viftestøy varierer heller veldig lite, ettersom de aller fleste produsenter bruker Nvidias referansekjøler. 9202623[/snapback] Stemmer, men det er som regel et unntak. Leadtek har brukt egne kjøleløsninger på flere kort jeg har sett. Dessverre er det såvidt meg bekjent ingen nettbutikker i Norge som selger Leadtek skjermkort lenger, databutikken solgte de før de sluttet å selge i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Her kom det mange gode svar på kort tid, du! Noen erfaringer med MSI og deres kort? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hallo. Jeg lurte egentlig kort på om det er noe stort poeng å kjøpe dette kortet med 640 Mb eller om det ikke vil yte stort bedre en 320Mb utgaven? Takk 9196469[/snapback] <1600x1200=320mb men over det så bør det være 640 utgaven:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Med Widescreen, 1680 x 1050, burde jeg gå for 640-utgaven da? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 640 MB koster faktisk en tusenlapp med enn 320 MB utgaven. Vil det være verdt det da? Eller kanskje likså greit å kjøpe GTX nårn først er i gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå