Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm ved oppstart

Anbefalte innlegg

Heisann.

En av mine kamerater greide å søle cola i maskinen min, PC-en var av i og med at jeg skulle hjem. Jeg kom hjem, skrudde fra hverandre alle delene og tørket av all colaen. Så skrudde jeg sammen alt sammen igjen og prøvde å skru på PC-en igjen.

Alt sammen ser ut til å fungere, harddisken booter, CPU- og Skjermkortviftene går som bare det. Men jeg får ikke noe bilde, jeg har sjekket alle ledninger o.l. men greier ikke å lokalisere feilen. Noen som kan hjelpe meg? Komme med noen forslag?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er redd hovedkortet ditt har røket. Cola har en liten esende effekt, og det er no good på kobber ledningen som går på hovedkortet ditt. Legg ei tann i et glass med cola... - "vips så er det borte neste dag"

De andre komponenten kan sikkert ha klart seg. Nytt hovedkort er mitt råd desverre. Ellers kan du spyle hele hovedkortet under rent vann og tørke det. Du kan være heldig, men tror desverre aldri du vil få en stabil pc igjen om du får den til å boote etterpå, men er det ødelagt så hadde jeg forsøkt. Ferskvann som du tørker i kort tid etterp vil ikke skade elektroniske komponenter på hovedkortet. Men tørk det i romtemperatur med god ventilasjon, så får du ikke kondens igjen i delene dine...forhåpentligvis... ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...