ivanito Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei, jeg har tidligere laget en tråd hvor jeg ville kjøpe en billig bil til under 10k. Nå vil jeg etter tips og råd spare litt mer penger til evt en Nissan Primera. Skulle ønske noen kunne gitt noen fordeler/ulemper ved akkurat denne type bil! Hvilke modell jeg burde se etter og kanskje også hvor langt de kan ha gått. Tenkte egentlig under 20.000kr, men er åpen for de fleste forslag/tips. Gjerne i Hordalansområdet Mvh hilsen gutt som ønsker seg bil NÅ! Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 heihei, ønsker selv en nissan primera som første bil Etter budjettet du oppgav så trur jeg at det må bli en p10 dvs 96mod eller eldre... et annet tips jeg vil gi deg er å impotere bilden fra tyskland! du spare masse penger på det! pluss du slipper de stygge lampe viskerne! www.nccn.noer et stort nissan forum med mange primera eiere! her er det nokk av fagfolk Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 heihei, ønsker selv en nissan primera som første bil Etter budjettet du oppgav så trur jeg at det må bli en p10 dvs 96mod eller eldre... et annet tips jeg vil gi deg er å impotere bilden fra tyskland! du spare masse penger på det! pluss du slipper de stygge lampe viskerne! www.nccn.noer et stort nissan forum med mange primera eiere! her er det nokk av fagfolk 9196223[/snapback] Er det ikke stress å importere en bil i den prisklassen? Blir vel mer i frakt en bilen koster..? Flere tips? Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei, slenger meg på her, er det en norsk side for import av biler ifra Tyskland? Vet det er en side for Japanske biler, JapanAuto.no, men har ikke funnet noen ifra Tyskland enda. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) jaja kansje det ikke lønne seg, men du får ingen fin primera til 20.000 her iallefall Endret 3. august 2007 av Cheese_king Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Er fortsatt veldig usikker... De har jo også noen fete Vectraer tilsalgs da, er dette rustbiler? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Er fortsatt veldig usikker... De har jo også noen fete Vectraer tilsalgs da, er dette rustbiler? 9204704[/snapback] Ruster veldig frem til 1999 mod kom da ble karosseri galvanisert Lenke til kommentar
mortenej Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Primer, P10 er en kjempe førstegangsbil. Min gikk 150' km uten noen påkost (-96 2.0 SRI). Av kjente feil på denne er rust i venstre hjulbue bak, men er bilen tektylert noen ganger etter at den var ny ser dette ut til å være et mindre problem. Åpne bakdøra og finn den bakerste karrosseriskjøten det er her det kommer. Rusten er ikke i kanalen, men i dørstokken. Ellers er dette en bil som startet og går uten bekymringer. Kjøre egenskapene er fantastiske, tom på en std Primera. Snakket med en som hadde en Diesel fra 94, denne hadde gått 400 000 km og kun byttet eksosanlegg. Denne var også rustfri. Skal du ha en bil mellom 10 - 20 tusen må du nok satste på tidlig 90 tall. sjekk forøvrig primera forumet på www.nccn.no. Her er det mange med meget god kunskap om denne bilen. Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Primer, P10 er en kjempe førstegangsbil. Min gikk 150' km uten noen påkost (-96 2.0 SRI). Av kjente feil på denne er rust i venstre hjulbue bak, men er bilen tektylert noen ganger etter at den var ny ser dette ut til å være et mindre problem. Åpne bakdøra og finn den bakerste karrosseriskjøten det er her det kommer. Rusten er ikke i kanalen, men i dørstokken. Ellers er dette en bil som startet og går uten bekymringer. Kjøre egenskapene er fantastiske, tom på en std Primera. Snakket med en som hadde en Diesel fra 94, denne hadde gått 400 000 km og kun byttet eksosanlegg. Denne var også rustfri. Skal du ha en bil mellom 10 - 20 tusen må du nok satste på tidlig 90 tall. sjekk forøvrig primera forumet på www.nccn.no. Her er det mange med meget god kunskap om denne bilen. 9207213[/snapback] Genialt svar mister Thnx Har sett en del 91-92 modeller til noenlunde grei pris. Noe annet jeg bør se på dem når jeg tester? Lenke til kommentar
mortenej Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Jeg vil absolutt anbefale at du spanderer en NAF test, bilen er tross alt over 10 år. Sjekk også om det er sprekker i de ytterste mansjettene på framhjulene, gummien her begynner å bli tørr etter 10-15 år og kommer det inn dritt her ryker drivknutene raskt. Av varianter er SRI den som er mest sportslige, vanvittig gode seter. LX og SLX har de samme kjøre egenskapene, men du sitter ikke like godt. 2 literen på 131 hester har kraft nok i massevis, 1.6 var flott den også men med mye folk og bagasje merker du at det er en liten motor. Vet at det var en teknisk endring i 94, nye motorer, men dette finner du nok mere info om på NCCN.NO eller i Hynes boka. Går du for en P11 (96 ->) får du en bil som er 5 cm lengre, dette er ekstra plass i baksetet. Ellers er disse bilene ganske like. EDIT: Men da sprekker nok budsjetet..... Endret 4. august 2007 av mortenej Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei, slenger meg på her, er det en norsk side for import av biler ifra Tyskland? Vet det er en side for Japanske biler, JapanAuto.no, men har ikke funnet noen ifra Tyskland enda. 9199725[/snapback] Hei, Veit ikkje om dette er heilt det dul leiter etter, men eg driv på og bygger opp importerbil.no som skal vere ei side der ein diskuterer import av bilar og der ein kan få hjelp til å finne bil i Tyskland samt å få hjelp til sjølve importjobben.... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Tenkte litt på å impertere en Citroen Xantia Activa turbo fra tyskland for et par måneder siden, fant en fin en til 10.000kr, men når importavgiften ble på 90.000kr så la jeg fra meg det prosjektet, det lønner seg IKKE å importere halvgammal bil med stor motor.. Over til Primera: Ganske snkel og grei bil etter min mening, men veldig mange av de litt gamle har mye brune detaljer Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Tenkte litt på å impertere en Citroen Xantia Activa turbo fra tyskland for et par måneder siden, fant en fin en til 10.000kr, men når importavgiften ble på 90.000kr så la jeg fra meg det prosjektet, det lønner seg IKKE å importere halvgammal bil med stor motor.. Over til Primera: Ganske snkel og grei bil etter min mening, men veldig mange av de litt gamle har mye brune detaljer 9211863[/snapback] Tror du jeg vil finne en fin til rundt 15000? Evt andre biler jeg kan se etter... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Denne er vel ikke så aller verst? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4abcc9n7g554188 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ser bra ut den. Ville dog sjekket litt mer på rusten, at det ikke er gjennomrustet. Lakkrust kan man alltids fikse selv med pussepapir, rustbullet, sparkel og en sprayboks i bilens farge, men fjennomrust er litt værre. Koster mye å sveise nye kanaler, med mindre du har en lokal "Reodor Felgen" som gjør det for en kasse øl pluss deler. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ser bra ut den. Ville dog sjekket litt mer på rusten, at det ikke er gjennomrustet. Lakkrust kan man alltids fikse selv med pussepapir, rustbullet, sparkel og en sprayboks i bilens farge, men fjennomrust er litt værre. Koster mye å sveise nye kanaler, med mindre du har en lokal "Reodor Felgen" som gjør det for en kasse øl pluss deler. 9218116[/snapback] hehe, sånne er kjekke å kjenne Bilen kan se fin ut utenpå, men det er særdeles viktig å sjekke understell og inni hjulbuer, under dørkmatter osv for rust. Var en fyr her på forumet som kjøpte seg et rullende rustflak for litt sia, ligger vel under showcase, var en Nissan King cab eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ville helt klart sett etter en 2.0i i stedet for 1.6. Mye bedre drag i 2 litern. Du vil ikke angre på det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har kjørt primera siden 2001, 1994 2,0LX, kjempefornøyd med kjøreegenskaper i den bilen! Stiv som pokker, noe som fører til at den ligger slikket på veien! Litt mye slitasjedeler som ryker fort! Har byttet x antall lenkarmer fremme! Rust i bakre hjulbue venstre side og nede i dørkarmen som nevnt over her! Kvittet meg med den i går! Anbefaler på det varmeste 2,0 liters motoren! Den er veldig bra! Vet ikke om eg vil anbefale bilen, den begynner jo å bli gammel, og du vil kunne få utgifter! Kjøp hvertfall ikke uten NAF test!! Da vet du ka du får! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå