Gå til innhold

X1950PRO eller vent til nytt DX10 skjermkort?

Linkage

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har sett på noen emner som som for eks. "X1950Pro eller HD2600XT" der de fleste mener at det er best å kjøpe X1950PRO DX9 kort siden det er bedre en et middelklasse DX10 kort. Men jeg lurer på om det er best å vente til de bra DX10 kortene går litt ned i pris. For er det ikke bedre å vente litt en å betale 1.300 kr for et DX9 kort når om et år eller no, så kommer nok mange spill til å kreve DX10.

Så enkelt sagt: Er det bedre å kjøpe et bra DX9 kort (X1950PRO) eller vente litt å kjøpe et ganske bra DX10 kort.(Jeg har uansett ikke tenkt til å kjøpe nytt skjermkort på en stund)

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ventet viss jeg var deg, spesielt viss du greier deg meg skjermkortet du har nå inntil videre. For å kjøpe et DX10-kort som du slipper å bytte ut med en gang.

Og ved tanke på at du har tenkt å ha et evt nytt kort en stund uten videre oppgradering så ville jeg gått for DX10. Nå kommer og flere og flere spill som utnytter denne teknologien nye kort har å by på, så å kjøpe DX9 lønner seg ikke noe spesielt, viss du ikke trenger de fine effektene osv.

EDIT: Men det kommer vell litt an på pcen din og, når jeg tenker litt.

Hva slags oppsett har du nå?

Har du en pc som ikke vil greie de nye spilla så kan du jo like greit gå for R1950pro.

Men har du en pc som vil dra nyere spill greit så ville jeg og ventet på at det skal komme flere og rimeligere DX10-kort.

Ihvertfall mitt innspill.:)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Geforce 9000 serien skal jo lanseres før årsskiftet, og da vil jo dagens 8800 serie få samme rolle som X19x0 serien har nå, nemlig at de er "fjorårets toppmodell", og vil nok falle i pris ned mot prisnivået X19x0 serien har i dag.

Husk at det i skjermkortverdenen alltid er ett prisfall eller et bedre kort rundt hjørnet, så du kan liksom aldri vente.

Dette blir et vurderingsspørsmål for deg, Venter du, vil du måtte vente, og skaffe Vista (kreves for DX10), mens hvis du handler nå, går du glipp av muligheten til å kjøre DX10. (ellers må du nok gå for 8800GTS 320, som er noe dyrere (2200 kr.), men yter å bra at det nesten gir like mye ytelse pr. krone som X19x0 kortene) Og The Free Man har helt klart et poeng med at PCen din bør være ganske god ellers og for å satse på DX10.

Edit:

Innlegg nr 2048! :w00t:

Altså 2^11 for de som ikke vet det.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...