Gå til innhold

skal man gå for e6850 eller quadcoren?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ca 100 tråder om dette om du vil søke litt...

 

Om du skal oppgradere om et år så går du for E6850.. fordi det er et fåtall med programmer og spill som støtter fire kjerner.. men om du driver ultraheavy multitasking så er quadcore noe for deg..

 

Forresten.. de koster like mye hos komplett...

 

Kjøp heller 4kjerner til neste år da de er blitt bedre, billigere og flere programmer støtter dem... sikkert kommet flere modeller og.. jeg skal ha Q6850 om den kommer :) til neste år da.. NÅ skal jeg ha E6850

Lenke til kommentar
Det er ca 100 tråder om dette om du vil søke litt...

 

Om du skal oppgradere om et år så går du for E6850.. fordi det er et fåtall med programmer og spill som støtter fire kjerner.. men om du driver ultraheavy multitasking så er quadcore noe for deg..

 

Forresten.. de koster like mye hos komplett...

 

Kjøp heller 4kjerner til neste år da de er blitt bedre, billigere og flere programmer støtter dem... sikkert kommet flere modeller og.. jeg skal ha Q6850 om den kommer :) til neste år da.. NÅ skal jeg ha E6850

9195995[/snapback]

 

Jeg skal gjøre nøyaktig det samme :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er ca 100 tråder om dette om du vil søke litt...

 

Om du skal oppgradere om et år så går du for E6850.. fordi det er et fåtall med programmer og spill som støtter fire kjerner.. men om du driver ultraheavy multitasking så er quadcore noe for deg..

 

Forresten.. de koster like mye hos komplett...

 

Kjøp heller 4kjerner til neste år da de er blitt bedre, billigere og flere programmer støtter dem... sikkert kommet flere modeller og.. jeg skal ha Q6850 om den kommer :) til neste år da.. NÅ skal jeg ha E6850

9195995[/snapback]

 

Jeg skal gjøre nøyaktig det samme :thumbup:

9198364[/snapback]

 

Helt enig her, har akkurat bestilt E6850

Lenke til kommentar
Blir så gøy om et år eller to. Da banker min nyanskaffede Q(6-ett-eller-annet) de som kjøpte seg Q6600 prosessorer ned i støvlene på ytelse. Og nå så banker min E6850 alle som har Q6600 i alle spill nå.  :tease:

9199112[/snapback]

 

Og du har mye slankere lommebok enn meg... :cool:

Lenke til kommentar
Blir så gøy om et år eller to. Da banker min nyanskaffede Q(6-ett-eller-annet) de som kjøpte seg Q6600 prosessorer ned i støvlene på ytelse. Og nå så banker min E6850 alle som har Q6600 i alle spill nå.  :tease:

9199112[/snapback]

 

Og du har mye slankere lommebok enn meg... :cool:

9199255[/snapback]

 

 

Njaaa... skeptisk...

 

Oh! innlegg 400 :w00t:

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Blir så gøy om et år eller to. Da banker min nyanskaffede Q(6-ett-eller-annet) de som kjøpte seg Q6600 prosessorer ned i støvlene på ytelse. Og nå så banker min E6850 alle som har Q6600 i alle spill nå.  :tease:

9199112[/snapback]

 

Og du har mye slankere lommebok enn meg... :cool:

9199255[/snapback]

 

 

Njaaa... skeptisk...

 

Oh! innlegg 400 :w00t:

9199737[/snapback]

 

Slankere lommebok? LoL.. det er jo faktisk ikke prisforskjell fra E6850 og Q6600.. men... når Q6850 kommer så skal jeg nok kjøpe den etter et par måneder.. :)

Lenke til kommentar
Blir så gøy om et år eller to. Da banker min nyanskaffede Q(6-ett-eller-annet) de som kjøpte seg Q6600 prosessorer ned i støvlene på ytelse. Og nå så banker min E6850 alle som har Q6600 i alle spill nå.  :tease:

9199112[/snapback]

 

Og du har mye slankere lommebok enn meg... :cool:

9199255[/snapback]

 

 

Njaaa... skeptisk...

 

Oh! innlegg 400 :w00t:

9199737[/snapback]

 

Slankere lommebok? LoL.. det er jo faktisk ikke prisforskjell fra E6850 og Q6600.. men... når Q6850 kommer så skal jeg nok kjøpe den etter et par måneder.. :)

9200016[/snapback]

 

med tanke på at dere kjøper dere en ny cpu hvert år... så blir det dyrere...

Mens jeg har topp pc i noen år fremover...

Lenke til kommentar
Blir så gøy om et år eller to. Da banker min nyanskaffede Q(6-ett-eller-annet) de som kjøpte seg Q6600 prosessorer ned i støvlene på ytelse. Og nå så banker min E6850 alle som har Q6600 i alle spill nå.  :tease:

9199112[/snapback]

 

Og du har mye slankere lommebok enn meg... :cool:

9199255[/snapback]

 

 

Njaaa... skeptisk...

 

Oh! innlegg 400 :w00t:

9199737[/snapback]

 

Slankere lommebok? LoL.. det er jo faktisk ikke prisforskjell fra E6850 og Q6600.. men... når Q6850 kommer så skal jeg nok kjøpe den etter et par måneder.. :)

9200016[/snapback]

 

med tanke på at dere kjøper dere en ny cpu hvert år... så blir det dyrere...

Mens jeg har topp pc i noen år fremover...

9200850[/snapback]

 

 

Med den dårligste Quad-coren ja xD Dessuten.. det er vi som har dual-core som har beste pc innenfor gaming ihvertfall! Hvis du ikke driver heftig multitasking og Crysis da.. hvis det har kommet ut.. skal ikke kjøpe det..

Lenke til kommentar

@ToLi

 

Synd, du kommer til å gå glipp av mye. Skulle gjerne kjøpt det nyeste hver gang det kom ut noe nytt, dessverre (heldigvis) er jeg ikke sånn. En Quad6600 skulle holde lenge, og ettersom flere og flere spill kommer til å ha optimalisere QuadCore kan vi ikke gjøre annet enn å glise bredt.

Lenke til kommentar

Hadde lovet meg selv en Q6750 eller bedre, men prisen fallt ikke slik jeg trodde. Istedetfor å gå for den kjipeste 4-kjernen gikk jeg heller for den heftigste 2-kjernen,E6850.

Hadde 8k til rådighet til CPU, men feiget litt ut. Tenkte som så at jeg får en heftigere 4-kjerne om en stund innenfor det samme budsjettet, 8k, så koser jeg meg enn så lenge med E6850.

Men det har vært MYYYYE frem og tilbake før jeg fallt på dette valget.

 

PS:JIPPI 25 innlegg :p

Endret av NAX228
Lenke til kommentar

Jeg for min del brukte endel penger på datamaskin i mine yngre dager, men nå så syntes jeg det blir for dyrt å henge med. Selv sitter jeg fremdeles p min gode gamle P4 2.4GHz ;) Den er vel ca 5år gammel nå, men så snart øokonomien tilsier det så bliir det enten en mac eller en ny PC :) blir vel en dual Core med mac og Quad hvis det blir PC

 

Frankie

Lenke til kommentar

Spør du meg, men det gjør du naturligvis ikke, virker det mest fornuftig å gå for E6850. Dette kommer selfølgelig ann på bruksområde. Q6600 (fire-kjerne) er jo som skapt til tung multitasking. Derimot er det få spill som støtter firekjerne enda, og det tar nok en stund før spillene begynner å støtte dette. Så hvis du skal ha en cpu for litt vanlig spilling og lett bilde/video-redigering trenger du ikke mer enn dual core idag. Vent heller et år eller litt mer, og kjøp deg en quad-core da,

 

Edit: Men da har de vel kommet med 8-kjerners prosessorer. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...