cmi Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Er dette mulig?? Mener da at skjermen min ikke er riktig skarp (sitter på laptop) Jeg har lenge vært preget av uskarpe bilder, har fortsatt det problemet, men det jeg lurer på nå er: kan det ligge i skjermen?? - Sammenlignet skjermen min med søsteren min sin laptop og det er betraktlig bedre der... Noen formeninger? Endret 3. august 2007 av cmi Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvis du kjører en LCD skjerm i en annen oppløsning enn den er ment å kjøre på kan den oppleves som "uskarp". Fortell oss hvilken modell laptop du har og hvilken oppløsning du kjører på. AKIRA Lenke til kommentar
cmi Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Har en HP Pavilion Altec Lansing tror jeg den heter, står det på den iaff. Oppløsningen er: 1440x900 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Altec Lansing er de som har levert høytalerne til den. Modellnavn pleier å inneholde nummer og bokstaver. Men 1400x900 høres riktig ut. Da ville jeg tatt den med ditt der du kjøpte den og få dem til å se på det. Slikt burde gå på garanti og ihvertfall på reklamasjon. AKIRA Lenke til kommentar
cmi Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) PV 800 stod det under. EDIT: Prøvde og stille på høyeste oppløsning, da ble bildene sylskarpe, slit de burde, men da ble jo skjermen enormt stor så jeg måtte bla meg til sida på skjermen og greier Endret 2. august 2007 av cmi Lenke til kommentar
JourNey Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Da har du brukt ikke-optimal oppløsning som akira lurte på. Høyeste oppløsning er den riktige på lcd-skjermer. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 PV 800 stod det under. EDIT: Prøvde og stille på høyeste oppløsning, da ble bildene sylskarpe, slit de burde, men da ble jo skjermen enormt stor så jeg måtte bla meg til sida på skjermen og greier 9195983[/snapback] Da har du brukt ikke-optimal oppløsning som akira lurte på. Høyeste oppløsning er den riktige på lcd-skjermer. 9196777[/snapback] Er det noen måte jeg kan få stilt opp til høyest oppløsning, men alikevel får alt innenfor "skjerm rammen"?? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei, skjønner du ikke er så erfaren. Men den høyeste oppløsning er 1400x900. Så som jeg sa...du har gjort alt riktig, så hvis alt fortsatt er uskarpt så må det være noe galt med maskinen og du bør prate med dem du kjøpte den av. Det er EN ting til du kan teste. Høyre klikk på skrivebordet og velge egenskaper, Så velger du innstillinger øverst til høyre, så velger du avansert nederst til høyre. Sjekk hva DPI settings står på. Den bør stå på 96DPI. Jeg har sett noen maskiner som blir levert med den satt høyere for å gjøre alt litt større. Sånt kan ha en negativ effekt på bilder og grafikk. Hvis den står på 96 så må det være noe galt. Prat med de du kjøpte den av. AKIRA Lenke til kommentar
cmi Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Står noe med 96ppt, vet ikke om det er samme? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Står noe med 96ppt, vet ikke om det er samme? 9200807[/snapback] PPT = Punkter per tomme, DPI = Dots per inch. Dette høres imidlertid mer ut som en feil innstilling en eller annen plass i skjermdriverne. Du har ikke aktivert TV-utgang eller kontakt for ekstern skjerm som hovedskjerm? Hva er "høyeste oppløsning"? 2048x1536? Hvis du velger en oppløsning som er større enn skjermen kan vise, vil skrivebordsstørrelsen bli satt til denne, mens du bare får se den delen av det som får plass i det utsnittet på 1440x900 som skjermen kan vise. Tror dette spørsmålet får raskere svar på relevant forum tilknyttet Hardware.no Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hvis vi hadde fått sett et bilde av problemet så ville det nok hjulpet. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Hvordan skal jeg få vist bilder av at min skjerm er uskarp?? når dere ser bildet da blir det jo skarpt hehe Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Er det bare skrift som blir uskarp eller gjelder det også bilder, streker osv? Hvis det bare er skriften som ser litt uskarp ut kan det være kantutjevningen i windows som er synderen? Slås av ved å høyreklikke på skrivebordet, velg egenskaper, utseende og effekter. Fjern krysset ved utjevning av skjermskrifter. Edit: Prøv også lavere oppløsninger for å se om det hjelper. F.eks. 1280 x 800. Det er den vanligste på bærbare med widescreen skjerm. Endret 4. august 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
cmi Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Det er vel mest bilder, tror jeg har fått løst saken nå Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Del løsningen med oss da. AKIRA Lenke til kommentar
cmi Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Er ikke så inn i det, det var en kar som stilte inn noe på maskinen, husker ikke hva han kalte det :7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå