Gå til innhold

Hjelp til oppgradering, kansje?

Anbefalte innlegg

Jeg har naa hatt pcen min en stund. Den har begynt aa fuske litt. Det forste som gikk var en rambrikke som ble odelegat, senere fant jeg ogsaa ut at det var en feil med selve slottene helt til hoyre. Saa gikk det bra en uke helt til hele pcen bare piper nar jeg skal skru den paa. Lurer da paa om jeg skal oppgradre pcen litt i samme slengen jeg skal reparere den. Jeg har brukt nok av timer paa a prove aa reparere denne pcen og er rett og slett lei hele dritten. Derfor lurer jeg pa om jeg skal sende den inn til komplett der de kan fikse det for meg. Jeg trenger da litt hjelp til aa se hva jeg burde oppgradere.

harddisk: Seagate Barracuda 7200.9 300GB SATA2 16MB 7200RPM

harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Hovedkort: Asus A8N-SLI SE, nForce4 SLI,Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

Cd-rom:NEC DVD-brenner ND-4551A IDE Black OEM, Dual, Ram, LabelFlash

Cd-rom:Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort OEM

Keyboard: Logitech Media Keyboard Elite PS/2/USB, Retail

Mus: Logitech G5 Laser Mouse

Kabinett: Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Skjermkort: Asus GeForce 7900GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 430/1300MHz

CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Ram: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Ram: OCZ DDR, 2 Brikker med 1 GB hver

Stromforsyning: Thermaltake TR2 550W, 120mm Vifte,

4xSATA, ATX, PCI-E, 20/24pin

Jeg har hovedsakelig tenkt aa bruke pcen min til gaming pluss at jeg skal kjope meg en lcd tv som jeg skal koble opp pcen min til i fremtiden. Jeg vil ca bruke 3000-5000 tilsammen pa oppgraderingen. Beklager at jeg mangler bokstaver, men befinner meg i Nederland for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
E6750 CPU

Gigabyte DS3 HK

Crucial 2GB DDR2 RAM

pluss evt:

8800 GTS Skjermkort

Diskene, kabinett og PSU beholder du.

9195767[/snapback]

Trenger jeg virkelig aa bytte ut cpu-en. Trodde den jeg hadde var bedre enn nok.

Jeg har allerede 4 GB med ram naa.

Det eneste som frister kansje er aa bytte ut skjermkortet, men det er om jeg skal entetn bytte det ut eller kjore sli med det jeg har aa kjope et likt et til?

Komplett vil i tilfelle av hovedkortet bytte dette ut og det samme naar det gjelder den ene odelgate rambrikken min. Lurer da paa om det er et bra lydkort jeg kunne ha kjopt.

Er det noe jeg kunne ha gjort med viftene i pcen min. Opgradere eller noe? For aa skape bedre kjoling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...