Gå til innhold

Ny PC med vannkjøling til ca 10-12000

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå funnet ut at tiden er inne for en ny PC til hjemmekinoen. Jeg har lest litt rundt på forumet og kommet frem til følgende foreløpige oppsett:

Min handlevogn

Mitt primærbruk er DVD og HD-film visning. Det blir ikke en spill pc, dette er helt sikker!

Jeg kommer heller ikke tiå overklokke systemet.

Jeg har dog noen spørsmål til noen av komponentene:

1. Skjermkort

PowerColor Radeon HD 2600 XT 256 MB GDDR4

Jeg vil ha et HD 2600 XT, men har forstått at det ikke har så veldig mye å si hvilken produsent det kommer fra? hva vil minne mengden ha å si for mitt bruk? hva er forskjellen mellom GDDR3 og GDDR4?

PS: Ja jeg vet jeg har satt opp 2 skjermkort. Men jeg trenger et kort til min gamle PC med HD akselerasjon :)

2. Vannkjøling

Zalman Reserator 2

Jeg vil ha en stille PC og vil derfor prøve med vannkjøling for første gang. Det jeg lurer på er om det settet som følger med vil være kompatibelt med skjermkortet Radeon HD 2600XT?

3. Viftestyring

Noen som har noen anbefalinger? Jeg må nødvendigvis ha noen systemvifter i kabinettet. jeg vil da ha noen 120mm vifter som kjører på lavt turtall. 3-4 kanaler bør være nok men de jeg har sett har knappene stikket så langt ut at jeg lurer på om det vil stikke ut i døra til kabinettet?

Tror dette dekker de fleste spørsmålene jeg har i denne omgangen. Håper noen tar seg tid til å svare litt på dette :innocent:

Endret av JTJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...