cybervision_ Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er ny på SLR og har kjøpt meg et flott Nikon D40 som allerede har gitt meg mye fotoglede. Da jeg la bildene over på PCen følte jeg at fargene var litt svake og blasse på bildene jeg hadde tatt, og da jeg tok "Auto Adjust" i PictureProject som fulgte med ble lysheten tonet ned og fargene slik jeg føler de burde være. Er det innstillinger på kameraet jeg kan ha tullet noe med, eller er dette noe som er normalt når man knipser med SLR? Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er ny på SLR og har kjøpt meg et flott Nikon D40 som allerede har gitt meg mye fotoglede. Da jeg la bildene over på PCen følte jeg at fargene var litt svake og blasse på bildene jeg hadde tatt, og da jeg tok "Auto Adjust" i PictureProject som fulgte med ble lysheten tonet ned og fargene slik jeg føler de burde være. Er det innstillinger på kameraet jeg kan ha tullet noe med, eller er dette noe som er normalt når man knipser med SLR? 9195635[/snapback] Dette er normalt. Kompaktkameraer piffer gjerne opp bildene i prosesseringen i kameraet for at det skal se bedre ut. På speilrefleks så leveres bildene nærmere det som sensoren så. Så kan du selv bestemme hvor mye du vil piffe de opp i etterhånd. Kjenner ikke D40, men antar at det er innstillinger i menyen som får resultatet nærmere det et kompaktkamera leverer (saturation, sharpness etc). Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Ok, nå leste jeg litt på nettet her og har nå stilt inn monitoren etter en "oppskrift" på nettet og da ble fargene mye bedre, er nok bare jeg som ikke har vært så "kresen" før. Utrolig moro med SLR da, kan ikke sammenlignes med kompakt. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hvor fant du denn "oppskriften" din? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Nå finner jeg den ikke igjen, men google noe alà "226 bw samsung calibration", kan ikke huske helt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå