wotg Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Etter å ha kjørt med 2 gigabyte minne på min vista 32bits maskin har jeg skjønnt at vista er det mest minne sultne oprativsystemet microsoft noen gang har gitt ut... kjøpte derfor 2 gigabyte til. Så etter å ha installert brikkene burde jeg altså ha 4096Gb minne, men windows sier jeg bare har 3007Gb. Er det noe galt med den ene rambrikken, eller er det slik det skal vere? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) I og med at du har 32 bits maskin kan du maks ha 4GB adresserbart minne, dog noe er reservert forskjellige systemdeler, så det er nok ikke så usannsynlig at du har nådd maks grensen. Du kan lese mer om hvorfor det er sånn her: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000811.html Endret 2. august 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
wotg Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Takk for linken, det var noe slik jeg forventet meg. Jævla tullinger, først lager de et så minnetørst OS for så å ikke kunne putte nok minne i maskinen til at pcen faktisk funker skikkelig. Kommer til å bytte til vista 64bit når SP1 kommer - hvis støtten for spill blir bedre da... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Takk for linken, det var noe slik jeg forventet meg.Jævla tullinger, først lager de et så minnetørst OS for så å ikke kunne putte nok minne i maskinen til at pcen faktisk funker skikkelig. Kommer til å bytte til vista 64bit når SP1 kommer - hvis støtten for spill blir bedre da... 9195673[/snapback] Det at 32bits os ikke støtter 4GB RAM har ingenting med microsoft å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå