dinosauren Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei Jeg har ADSL Classic levert av Nextgentel. Tror hastigheten er 4500/1000. Men i dag ettermiddag ble nettet usedvanlig treigt. Målte hastighet både hos itavisen og på hw.no, men jeg fikk bare ca 400 i nedlastingshastighet og ca 30 i opplastingshastighet. Noen som vet hvorfor? Takk Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei, Spørsmålet er jo hvor langt du har til sentralen du er koblet til. Surfet du trådløst eller over kabel. Dette er jo ting som kan ha ting med hastigheten din å gjøre. Kan jo hende at det er noen tekniske problemer i ditt næromr også. Da skan du feks sjekke driftstatus hos ngt. -Thelle- Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Nettet er enda treigt, og jeg surfe over kabel. Regner med at sentralen ikke flyttet på seg sånn plutselig i dag ettermiddag. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Nettet er enda treigt, og jeg surfe over kabel. Regner med at sentralen ikke flyttet på seg sånn plutselig i dag ettermiddag. 9195189[/snapback] Tror nesten han mente mellom deg og routeren Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Nei, Mente om det var 3 meter eller 3000 meter mellom huset og sentralen. Kan være teknisk feil sjekket driftstatus? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Har abonnement fra NGT, 6500/750 linje. Nedlastingen er aldri over 5600. Synes dette er noe svakt/dårlig. Bor nære sentralen og alt er koblet iht bl bla bla......... Endret 2. august 2007 av John Kr Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 har 4 mbit linje fra telenor, har ALDRI hatt mer en 400kb/s i firefox i nedlasting Eneste gangen jeg har hatt over dette var år leg lasta ner en windows ettellerannet patch. Viss opphastigheten på linja kommer over 50 kb/s så tar det 1 min å komme inn på hw sida. vet ikke hvor langt jeg er i fra sentralen doh. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Kjør TPTest 3.12 (hent den på tptest.se) og les av UDP-hastighetene du får. Siden det plutselig skjedde bør ikke linjelengde og linjekvalitet ha noe å si. Ellers hadde jeg nok ringt NGT og hørt om dslammen så like blid ut som den burde, og om de kunne sjekket hastigheten på porten din. John Kr: sjekk via TPTest et par ganger daglig og noter deg resultatene i løpet av noen dager, så sender du NGT en mail eller ringer dem. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Kjør TPTest 3.12 (hent den på tptest.se) og les av UDP-hastighetene du får. Siden det plutselig skjedde bør ikke linjelengde og linjekvalitet ha noe å si. Ellers hadde jeg nok ringt NGT og hørt om dslammen så like blid ut som den burde, og om de kunne sjekket hastigheten på porten din. John Kr: sjekk via TPTest et par ganger daglig og noter deg resultatene i løpet av noen dager, så sender du NGT en mail eller ringer dem. 9195387[/snapback] Takk for tipset, skal notere resultatene. Bruker for øvrig dette Svenske programmet. Trur dette programmet brukes som konkurranseprogram i mange samenhenger. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Jeg får vel ringe dem visst jeg har problemet i morgen også. Du må jo faen stå i kø en halvtime i telefonen før noen hjelper deg. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg får vel ringe dem visst jeg har problemet i morgen også. Du må jo faen stå i kø en halvtime i telefonen før noen hjelper deg. 9195562[/snapback] Har du re-startet modemet til NGT? Det avhjelper det meste. Lenke til kommentar
mkentoe Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hadde samme problem. Har canal digital. ringte feilmeldingen deres å hørte me dem og da var det modemet mitt som var ødelagt. så det kan være det å. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg får vel ringe dem visst jeg har problemet i morgen også. Du må jo faen stå i kø en halvtime i telefonen før noen hjelper deg. 9195562[/snapback] Har de ikke callback-funksjonalitet? Har du re-startet modemet til NGT? Det avhjelper det meste. 9195659[/snapback] Restart modem, test en annen kabel, test en annen pc, test å koble direkte dersom du har en router/switch bakom nå (evt. prøv å restarte routeren/switchen først), prøv en annen port dersom du kan plugge pc'en i flere porter på enheten du har på utlån fra ISPen.. Dette er standard feilsøkingstips du vil få hos enhver ISP, som det kan være smart å ha gjennomgått før du tar deg bryet med å ringe. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Tusen takk alle samme! Skal teste dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå