gaangstaar Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 hey jeg har en splitter ny HD READY TV som jeg akkurat har kjøpt..+ pluss en Splitter ny pc..jeg har bygd selv.. men jeg lurer på . har en kabel. fra pcen til tven. en så kalt S-Video kabel.. å alt er kobla..i. fra pcen til tven. men får det fortsatt ikke til..er det noe du må stille på pcen ..for at det ska gå?? hvem som helst hjelp meg. setter veeldi stor pris på det.. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvis du har S video kontakt på skjermkortet må du aktivere denne i nvidia kontroll panel eller hva du bruker til skjermkortet. Hvis din tv er HD Ready har den sikkert en VGA eller DVI kontakt. Den har ihvertfall en HDMI kontakt du kan bruke. DVI til HDMI gir ofte en del problemer med billedstørrelsen på skjermen. Nyeste Nvidia control panel gir deg muligheter for å justere dette manuelt. Du får uansett bedre bilde ved å bruke noen av disse andre tilkoblingene. Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 takk ska du ha.. prøver nå hva ska jeg stille på .. nåt jeg går inn på Nvieda. Controlpanel.. ? Trenger Hjelp. Hvordan ska jeg stille på S-Video kabel.. sånn at den er aktivert==?? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 En s-video kabel vil ikke gi noe særlig bra bilde igrunn. Det beste er om du kan koble med dvi eller d-sub kabel rett i tv'n. Da vil du få ett så optimalt bilde som mulig. DVI skal vel være omtrent det samme som HDMI så man kan kjøpe overganger (tror jeg at jeg har lest ett sted her på forumet) -Thelle- Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 Okey... så burde kjøpe dvi eller d-sub kabel.. ska gjøre det.. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Har du DVI eller d-sub inngang på TV'n da? Da er hvertfall en av disse den beste løsningen for bilde og enkelhet Endret 2. august 2007 av Thelle Lenke til kommentar
gaangstaar Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 har DVI..ingang + HDMI men har også en PC inngang til tven.. der jeg satt. skjermkontakten fra flatskjermen rett in i tven . å da sto det Mode not supported.... men alt var svart...er det noe man ska stile inn på eller? Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Du må regulere skjermoppløsningen til det som tven skal ha. Din oppløsning er nok et 4:3 format sånn som 1280x1024. Tven skal nok ha et 16:9 format sånn som 1366x768 eller noe liknende. Sjekk bruksanvisningen til tven. Står forklart der hva som skal til for å få det til å virke. Endret 3. august 2007 av Digitalis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå