kak Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Objektivdekslene er ikke alltid av en solid og smart konstruksjon. Nikon sine derimot er helt geniale, blant annet fordi de er mulig å gripe/klemme tak i mot senter av dekslet. Uten den muligheten er det omtrent klin umulig å få dekslet av og på når solblenderen er påmontert objektivet. Nikon sine objektivdeksler er mulig å få tak i uoriginale med "Design for Nikon", "Design for Canon" og uten tekst i det hele tatt. Jeg har skrevet en liten sak på blog.kak.net om dette. Kanskje andre også har nytte av dette tipset! Endret 2. august 2007 av kak Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Tamron har også en slik løsning på sine deksler,i allefall på en kompis av meg sin 18-300mm... Endret 2. august 2007 av naits81 Lenke til kommentar
seilfly Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Mine sitter som de skal og jeg har ikke noe problem med klypa når jeg tar de av. Hadde det vært mulig å få tak i slike med costum design/logo? Navn, etc? -Mye lettere å vite hvem sitt deksel som ligger igjen et sted... Lenke til kommentar
jangul Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jepp. Problemet kommer når man går med solblenderen montert på. Har forresten bestillt et par slike fra ebay. Kom vel på en hundrings stykket, som er vesentlig billigere enn de originale jeg har mistet. Lenke til kommentar
Cooj Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg elsker Sigma sine objektiver, men jeg må innrømme, objektivdeksel løsningen deres er utrolig dårlig... Så dette var et knall tips. Takk! Lenke til kommentar
bengh Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Objektivdekslene er ikke alltid av en solid og smart konstruksjon. Nikon sine derimot er helt geniale, blant annet fordi de er mulig å gripe/klemme tak i mot senter av dekslet. Uten den muligheten er det omtrent klin umulig å få dekslet av og på når solblenderen er påmontert objektivet. Nikon sine objektivdeksler er mulig å få tak i uoriginale med "Design for Nikon", "Design for Canon" og uten tekst i det hele tatt. Jeg har skrevet en liten sak på blog.kak.net om dette. Kanskje andre også har nytte av dette tipset! 9194976[/snapback] Intersant ! Jeg sliter også med et møkka deksel på min Sigma 105 Macro - Ø77 på solblenderen. Detter av hver gang jeg legger det i veska Liker også Nikon sin løsning best med da jeg har Canon kamera liker jeg ikke å bruke Nikon deksel Har du en link til der vi får kjøpt dette ? Lenke til kommentar
kak Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Intersant ! Jeg sliter også med et møkka deksel på min Sigma 105 Macro - Ø77 på solblenderen. Detter av hver gang jeg legger det i veska Liker også Nikon sin løsning best med da jeg har Canon kamera liker jeg ikke å bruke Nikon deksel Har du en link til der vi får kjøpt dette ? 9198430[/snapback] Sigma sine objektivdeksler er rett og slett noe crap. Link? Jepp, følg linken til blog.kak.net, så har jeg selvfølgelig linket videre til en nettbutikk der! Der kan du få disse Nikon objektivdekslene (uoriginale sådanne) uten tekst, med "Design for Nikon" eller "Design for Canon"! Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Objektivdekslene er ikke alltid av en solid og smart konstruksjon. Nikon sine derimot er helt geniale, blant annet fordi de er mulig å gripe/klemme tak i mot senter av dekslet. Uten den muligheten er det omtrent klin umulig å få dekslet av og på når solblenderen er påmontert objektivet. Nikon sine objektivdeksler er mulig å få tak i uoriginale med "Design for Nikon", "Design for Canon" og uten tekst i det hele tatt. 9194976[/snapback] Et alternativ er American Eagle: http://stores.ebay.com/id=38425442 Jeg tror mye er brukt, men de er veldig mye billigere enn originalt. Håkon Endret 3. august 2007 av haakonts Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Et alternativ er American Eagle: http://stores.ebay.com/id=38425442 Men har ikke fordelen av at de er enkle å ta av og på med solblender montert... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 haakonts: det der ser ut som hovedsaklig de gamle linsedekslene til Nikon. Jeg har et sånt til 80-200 skyvezoomen min, og det er helt ubrukelig spør du meg. Den nye typen fungerer helt fint også når jeg har påmontert solblenderen (som er den gamle typen som du skrur fast i filtergjengene). Men jeg må tilstå at jeg er såpass snobbete av meg at jeg kjøpte Nikon-originaldeksel Tamron har for øvrig også veldig bra linsedeksler. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 haakonts: det der ser ut som hovedsaklig de gamle linsedekslene til Nikon. Jeg har et sånt til 80-200 skyvezoomen min, og det er helt ubrukelig spør du meg. Den nye typen fungerer helt fint også når jeg har påmontert solblenderen (som er den gamle typen som du skrur fast i filtergjengene). Men jeg må tilstå at jeg er såpass snobbete av meg at jeg kjøpte Nikon-originaldeksel Tamron har for øvrig også veldig bra linsedeksler. 9200472[/snapback] Litt forskjellig hva de har inne, noen ganger har de den nye typen også: http://cgi.ebay.co.uk/NIKON-52MM-CENTER-PI...2QQcmdZViewItem De har også solblendere og baklokket på linsene, originalt er prisene hinsides Håkon Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Driver å leter etter en slik løsning for 82mm. Hater å måtte ta av solblenderen for å få av/på sigmadeksel, helt utrolig at de ikke setter igang en liten design endring her. Endret 3. august 2007 av Blacksheep Lenke til kommentar
Silencioso Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 http://lenscaps.eu/ har mest bakdeksel til objektiver samt deksel til selve kameraet. De har noen frontdeksel også, men de mangler bilde og er sikkert ikke av den tøffe typen beskrevet i denne tråden. De har rimelige priser og forsendelse, og er lokalisert i England. Tenkte bare jeg skulle nevne dem, siden jeg har handlet hos dem og var fornøyd :-) Lenke til kommentar
moestue Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Noen som vet om DENNE vil passe mitt Sigma 17-70 objektiv for Pentax? Prisen var hvertfall meget fin, så fin at jeg likegodt bestiller 2-3 stk. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Takker for linken Slike er et must å ha. Dessuten mister jeg jo mine i ny og ne Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Takker for linken Slike er et must å ha. Dessuten mister jeg jo mine i ny og ne 9204628[/snapback] Finnes noen små dingser som festes på objektivdekselet med lim, og med en strikk som festes til selve objektivet. Da mister du ikke objektivdekselet ditt mer Hama har noen sånne... heter noe ganske så kronglete som jeg ikke husker. Men går du innom en fotobutikk som fører Hama, så bør de i det minste ha mulighet til å bestille dem opp. Vi har mange der jeg jobber, og enkelte kjøper 3-4 stykker når de får tips om dem. Finnes også en type som festes til rem-festet på selve kameraet med klips, men det er ganske tungvint på et speilrefleks om du til tider bytter objektiver. Passer nok best til superzoomkamera med objektivdeksler. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Greieste er vel å ha en fast rutine på hvor man putter linsedekselet, feks baklomma. Har brent meg på det samme en del ganger, når jeg oppdager et spennende motiv og slenger fra meg linsedekselet på første og beste stein eller no Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Finnes også en type som festes til rem-festet på selve kameraet med klips, men det er ganske tungvint på et speilrefleks om du til tider bytter objektiver. Passer nok best til superzoomkamera med objektivdeksler. Eller du har samme filterstørrelse på objektivene (f.eks. Tamron 17-50 f/2.8, Sigma 50-150 f/2.8). Lenke til kommentar
andreash Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Objektivdekslene er ikke alltid av en solid og smart konstruksjon. Nikon sine derimot er helt geniale, blant annet fordi de er mulig å gripe/klemme tak i mot senter av dekslet. Uten den muligheten er det omtrent klin umulig å få dekslet av og på når solblenderen er påmontert objektivet. Nikon sine objektivdeksler er mulig å få tak i uoriginale med "Design for Nikon", "Design for Canon" og uten tekst i det hele tatt. Jeg har skrevet en liten sak på blog.kak.net om dette. Kanskje andre også har nytte av dette tipset! 9194976[/snapback] Takker, da har jeg bestilt til mine også Andreas Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Finnes også en type som festes til rem-festet på selve kameraet med klips, men det er ganske tungvint på et speilrefleks om du til tider bytter objektiver.Eller du har samme filterstørrelse på objektivene Selvsagt Men hvor ofte er man så heldig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå